انتخاب معلم خصوصي الكترونيك از ايران مدرس

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ايران مدرس در رابطه با نحوه انتخاب معلم خصوصي الكترونيك و ۷ توصيه كليدي براي انتخاب استاد و افزايش بازدهي كلاس‌هاي تدريس خصوصي توضيحاتي ارائه مي‌دهد
تبليغات

همان‌طور كه مي‌دانيد، در حال‌ حاضر استفاده از كلاس تدريس خصوصي الكترونيك و اينترنتي با استقبال زيادي مواجه شده است. اينكه يك معلم خصوصي الكترونيك دركنار خودتان داشته باشيد مزاياي بسيار زيادي دارد. كلاس‌هاي مجازي هم براي اساتيد و هم براي دانش‌آموزان بسيار پربازده و مفيد است. قبلا به‌صورت كلي تدريس خصوصي به‌صورت حضوري و در منزل يا يادگيريگاه انجام مي‌شد. در شرايط كنوني كلاس‌ الكترونيك متقاضيان بيشتري دارد. يكي از مزيت‌هاي بزرگ كلاس خصوصي الكترونيك اين است كه مي‌توان از هر جاي ايران و جهان، با يك استاد خوب از هر جاي ايران و جهان كلاس را هماهنگ كرد و محدوديت مكاني تا حد بسيار زيادي از ميان رفته است. دانش‌آموزان و دانش‌جوياني كه در شهرهاي كوچك ساكن هستند، مي‌توانند به اساتيد و مدرسين مجرب تدريس خصوصي رياضي، فيزيك، شيمي، زيست، زبان انگليسي، عربي براي موفقيت در كنكور و امتحان از هر جاي ايران دسترسي داشته باشند.

نكته مهم ديگر اينكه اساتيد و مدرسين خوبي كه ساكن شهرهاي كوچك ايران هستند هم مي‌توانند از كل ايران و حتي از كشورهاي ديگر جذب شاگرد داشته باشند. بسياري از مدرسين مجرب درحال‌حاضر از كشورهاي ديگر هم جذب شاگرد دارند و كلاس خصوصي الكترونيك برگزار مي‌كنند. در مقاله تدريس خصوصي الكترونيك توسط اساتيد مجرب از سايت ايران مدرس توضيحات كاملي در زمينه مقايسه كلاس‌هاي حضوري و الكترونيك از انديشه متخصصين بازدهي و هزينه و همچنين نحوه برگزاري كلاس هاي خصوصي الكترونيك و جذب شاگرد، ابزار مورد نياز براي شركت در يك كلاس تدريس خصوصي الكترونيك و چگونگي افزايش بازدهي اين كلاس ها ارائه شده است. در ادامه ۷ توصيه كليدي افزايش تأثير تدريس خصوصي الكترونيك ارائه شده است.

۱- كلاس هاي خصوصي را زودتر شروع كنيد

خصوصا اگر قصد داريد معلم خصوصي رياضي داشته باشيد و براي درس رياضي از كلاس تدريس خصوصي استفاده كنيد، بسيار مهم است كه كلاس را زودتر شروع كنيد. تدريس خصوصي الكترونيك رياضي مانند تدريس خصوصي در منزل نيست و ممكن است تا با اين روش هماهنگ شويد كمي طول بكشد و چالش‌هايي داشته باشيد. در ضمن براي دروسي مانند رياضي و فيزيك يا دروس تحليلي رشته‌هاي متخصص-مهندسي، تمرين حل كردن زمان لازم دارد و بدون تمرين و مسئله حل كردن نمي‌توانيد اين دروس را ياد بگيريد. بنابراين توصيه مي‌شود حتما زودتر كلاس را شروع كنيد. وقتي به‌موقع استفاده از كلاس خصوصي را شروع مي‌كنيد، با خيال راحت و با دراختيار داشتن زمان كافي مطالعه مي‌كنيد و تمرين انجام مي‌‎دهيد. درنتيجه، بازدهي و تأثير كلاس الكترونيك بيشتر مي‌شود و نمره بهتري هم خواهيد گرفت.

۲- با يك معلم خصوصي خوب و مجرب كلاس برگزار كنيد

بسياري از دانش‌آموزان و دانشجويان و والدين ايشان فقط در جستجوي اين هستند كه كلاس ارزان داشته باشند و حتي اگر ممكن باشد، مي‌خواهند از تدريس الكترونيك رايگان استفاده كنند. واضح است كه براي دريافت خدمات خوب و باكيفيت بايد حاضر باشيد هزينه‌اي متناسب با آن پرداخت كنيد. مي‌توان كلاس‌ها را با نرخ مناسب هماهنگ كرد و در وب‌سايت تدريس خصوصي ايران مدرس براي تمامي اساتيد هزينه كلاس ثبت شده است. اما در هر صورت، هزينه پايين نبايد تنها معيار شما براي انتخاب معلم خصوصي باشد. ليست اساتيد را به‌صورت كامل مطالعه و اساتيد خوب را انتخاب كنيد. در ادامه از بين اساتيد و معلم‌هاي خوب و مجربي كه انتخاب كرده‌ايد با مدرسي كه نرخ مناسب‌تري پيشنهاد داده است كلاس را هماهنگ كنيد. كيفيت كلاس را در اولويت قرار دهيد و با استادي كلاس برگزار كنيد كه از دانشگاه خوب فارغ‌التحصيل شده است و تجربه بالايي دارد. در وب‌سايت ايران مدرس براي بسياري از اساتيد فيلم نمونه تدريس و هم انديشي ها شاگردهاي قبلي هم ثبت شده است و مي‌توانيد به اين موارد دقت كنيد و معلم خوبي براي خودتان برگزينيد. 

براي مشاهده ليست كامل مدرسين روي عبارت مشاهده استاد و معلم خصوصي الكترونيك در IranModares.com كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران

۳- در بازه زماني بين كلاس‌ها مطالعه كنيد

فرق نمي‌كند معلم خصوصي فيزيك داريد يا براي فرزندتان معلم خصوصي دبستان به‌صورت الكترونيك هماهنگ كرده‌ايد، در هر صورت براي حصول بهترين نتيجه، مطالعه و حل تمرين و مسئله لازم است. براي يادگيري بهتر دروس حتما در بازه زماني بين كلاس،ها مطالعه كنيد و براي دروسي مانند رياضي و فيزيك تمرين هم انجام دهيد. وقتي دروس را مرور و مطالعه مي‌كنيد، اشكالاتي خود را يادداشت كنيد تا جلسه بعد از معلمتان بپرسيد.

۴- در زمان هاي مناسب كلاس برگزار كنيد

نكته بسيار مهم ديگري كه براي حصول بيشترين بازدهي از كلاس الكترونيك بايد در انديشه متخصصين بگيريد اين است كه اين كلاس‌ها را در زمان مناسب و خوبي برگزار كنيد. بهتر است كلاس در زماني برگزار شود كه در منزل سروصدا به حداقل  مي‌رسد و شرايط مناسبي براي تمركز كردن فراهم است. در ضمن در انديشه متخصصين داشته باشيد كه مثلا اگر در يك روز در مدرسه يا دانشگاه ۳ يا ۴ جلسه كلاس داريد، در آن روز كلاس خصوصي برگزار نكنيد. وقتي خسته هستيد و كلاس‌هاي زيادي قبلا شركت كرده‌ايد براي كلاس خصوصي الكترونيك بازدهي مناسبي نخواهيد داشت.

مرجع متخصصين ايران

۵- تعداد جلسات را مناسب انتخاب كنيد

اينكه بخوانيد تعداد جلسات را خيلي بالا انتخاب كنيد لاخبار تخصصيا كمك‌كننده نخواهد بود. بايد تعداد جلسات كلاس تدريس خصوصي مناسب انتخاب شود. چون به هر حال برگزاري كلاس هم زمان لازم دارد و اگر تعداد جلسات خيلي زيادي برگزار كنيد زماني براي مرور، مطالعه و حل تمرين نخواهيد داشت. بايد به تناسب نياز تعداد جلسات را انتخاب كنيد و در فاصله زماني بين كلاس‌ها هم خوب درس بخوانيد تا اشكالات شما مشخص و بازدهي كلاس ها بيشتر شود. اگر خودتان خوب درس بخوانيد، تعداد جلسات كمتري  لازم است و در نهايت به لحاظ هزينه به نفع شما خواهد بود درعين‌حال  نتيجه بهتري مي‌گيريد.

۶- قبل از برگزاري كلاس از سرعت اينترنت مطمئن شويد

براي برگزاري كلاس‌هاي الكترونيك با بالاترين كيفيت بايد سرعت اينترنت بالايي داشته باشيد. در هر صورت، كلاس الكترونيك ممكن است ۱۰۰ درصد بازدهي كلاس خصوصي كه در منزل و به‌صورت حضوري برگزار مي‌شود نداشه باشد. اما اگر سرعت اينترنت شما بالا باشد اين كلاس‌ها با داشتن مزايايي چون از بين ‌بردن محدوديت زماني و مكاني برگزاري كلاس، مي‌تواند بسيار مؤثر و مفيد باشد. داشتن مدرس خصوصي الكترونيك زبان انگليسي، رياضي، شيمي، فيزيك يا هر درس ديگري براي پيشرفت در درس و تحصيل و موفقيت تحصيلي بسيار مؤثر است.

۶- حين برگزاري كلاس جزوه خلاصه‌اي بنويسيد

حين برگزاري كلاس جزوه‌اي كنار دست خودتان داشته باشيد و مهم‌ترين نكات را در آن يادداشت كنيد. نوشتن جزوه به افزايش تمركز شما و يادگيري بهتر درس بسيار كمك مي‌كند. البته فقط مهم‌ترين نكات را بنويسيد و بيشتر حواستان به تدريس استاد باشد تا خوب مطالب را ياد بگيريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات