چرا بايد ردياب خودرو رادار بخرم

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 12 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اين مقاله براي تمام كساني است كه براي خريد ردياب خودرو دچار شك هستند. اگر  نمي‌دانيد جي پي اس چه دردي را دوا مي‌كند، اين مطلب را بخوانيد.
تبليغات

ازآنجاكه اين روزها تنور بازار خودرو و گراني ارزش آن بسيار جديد است، افرادي كه مالك خودرو هستند به‌نوعي سرمايه‌دار محسوب مي‌شوند! در پي هر گران شدن و بالا رفتن ارزش، بايد منتظر بالا رفتن آمار سرقت و خطراتي كه نگه‌داري از آن در پي دارد هم باشيم. وقتي مباحثه از امنيت و سيستم‌هاي نظارتي به ميان مي‌آيد بايد به قدرتمندترين سيستم امنيتي يعني ردياب خودرو اشاره كنيم. يك دستگاه نسبتا جديد كه گوي رقابت را از ديگر رقبا دزديده است و به تنها يكه‌تاز ميدان است. در اين ميان رادار فراتك هوشمند اين افتخار را دارد در بين عرضه‌كنندگان جي‌پي‌اس، با برندهاي مختلف و گوناگون، ارائه‌كننده ردياب رادار به‌عنوان برترين جي پي اس از نگاه مشتريان باشد.

هرچند كه مي‌دانيم با جي پي اس ماشين بيگانه نيستيد و كم‌وبيش آن را مي‌شناسيد؛ اما بد نيست در اول مقاله يك نگاه كلي به ردياب خودرو داشته باشيم و ببينيم چرا اين روزها به يك نياز ضروري براي مالكان خودرو تبديل شده است. چه داستاني در زندگي روزمره ما وجود دارد كه به ما يادآوري مي‌كند بايد به جديدترين سيستم ضد سرقت خودرو يعني ردياب رادار، مجهز باشيم. پس اگر شما هم براي خريد ردياب خودرو دودل هستيد و دليل كوبنده‌اي براي خريد پيدا نمي‌كنيد، اين مقاله را تا انتها بخوانيد.

ردياب خودرو چيست

ردياب خودرو يك سيستم موقعيت‌يابي هوشمند است كه به كمك آن در هر لحظه و با هر فاصله‌اي مي‌توانيد از موقعيت و وضعيت خودرو خود آگاه شويد؛ اما تمام ماجرا اين نيست... موقعيت‌يابي يكي از چندين امكاناتي است كه ردياب خودرو در اختيار شما مي‌گذارد. ردياب خودرو تلفيقي از دو بخش سخت‌افزاري و نرم‌افزاري است كه پس جاسازي كردن آن در خودرو، كار خود را آغاز خواهد كرد. يك سخت‌افزار كوچك كه با ماهواره‌هاي جي پي اس در ارتباط است و در هر جايي از خودرو ممكن است جاسازي شده باشد. همچنين يك نرم‌افزار كه اطلاعات را به متخصص نمايش مي‌دهد. اگر بخواهيم كمي واضح‌تر صحبت كنيم بايد بگوييم نرم‌افزار ردياب ماشين در حقيقت يك رابط بين سرور و متخصص است و وظيفه نمايش اطلاعاتي را دارد كه در سرور ذخيره شده‌اند. اين تمام ساز و كاري است كه در GPS  خودرو وجود دارد.

امكانات ردياب خودرو

همان‌طور كه قبلا اشاره كرديم موقعيت‌يابي يكي از امكانات ردياب است. البته بايد به اين نكته اشاره كنيم كه وجود صدها امكان و قابليت، نشانه برتري و بهتر بودن ردياب نيست. بهتر است هنگام خريد ردياب به اين نكته توجه داشته باشيد و جي پي اسي خريداري كنيد كه تركيب ردياب و دزدگير نباشد؛ زيرا بسياري از ردياب‌هاي چيني كه در بازار به فروش مي‌رسند، تركيبي از امكانات ردياب و دزدگير هستند. برخي از امكانات ردياب عبارت‌اند از:

  • موقعيت‌يابي به‌صورت الكترونيك و آفلاين
  • قطع و وصل برق از راه دور
  • دريافت تاريخچه‌ي مسيرهاي پيموده شده
  • تعيين محدوده مجاز حركتي و اعلام هشدار در صورت خروج از آن
  • هشدار سرقت باتري خودرو
  • هشدار حمل با جرثقيل
  • هشدار يادآوري سرويس دوره‌اي
  • هشدار باز شدن در خودرو
  • هشدار رانندگي خطرناك
  • هشدار تصادف و واژگوني خودرو
  • هشدار فعال شدن آژير دزدگير
  • هشدار تجاوز از سرعت مجاز
  • هشدار وارد شدن ضربه به خودرو

هر يك از اين امكانات متخصصدهاي مختلفي دارند كه براساس نياز و هدف متخصص مورد استفاده قرار مي‌گيرند. علاوه بر اين شركت رادار اين امكان را به متخصصان خود مي‌دهد كه بتوانند با توجه به نياز خود هشدارها را تغيير دهند و در قالب يك سناريو جديد براي دستگاه ارسال كنند. اين قابليت به واسطه وجود پردازنده هوشمندي است كه در تمام ردياب‌ها وجود ندارد. در حقيقت با خريد GPS خودرو رادار، براي سيستمي هزينه مي‌كنيد كه قادر هستيد براساس شرايط و اولويت‌هاي خود، مكانيزم‌هاي خاصي را براي آن تعريف كنيد.

ردياب چگونه كار مي‌كند

ماهواره‌هاي جي پي اسي را تصور كنيد كه ساليان پيش به دستور وزارت دفاع ايالات متحده آمريكا ساخته شده و در مدار قرار گرفته‌اند. اين ماهواره‌ها به‌طور مداوم در هر شبانه‌روز دو بار به دور كره زمين مي‌چرخند. وظيفه اصلي ماهواره جي پي اس ارسال اطلاعات و سيگنال‌هاي راديويي به زمين است كه زمان و مكان آن‌ها را نسبت به زمين مشخص مي‌كند. حالا روي كره زمين گيرنده‌هايي مثل ردياب ماشين يا آنتن‌هاي شبكه موبايلي وجود دارند كه مسئول دريافت اين داده‌ها و اطلاعات هستند.

اما چه فرايندي وجود دارد كه اين اطلاعات خام تبديل به داده‌هايي دقيق از موقعيت متخصص خواهد شد؟  گيرنده‌هاي جي پي اس بعد از دريافت اطلاعات از سه ماهواره يا بيشتر، اقدام به پردازش آن‌ها مي‌كنند. سپس با انجام محاسبات هندسي محل دقيق گيرنده نسبت به زمين محاسبه خواهد شد. در حقيقت با اندازه‌گيري اختلاف دو زمان ارسال سيگنال از ماهواره و دريافت آن، فاصله گيرنده از ماهواره تعيين مي‌شود.

اگر تعداد اين ماهواره‌ها از سه عدد بيشتر باشد، گيرنده يا همان ردياب خودرو، قادر است مختصات سه‌بعدي متخصص كه شامل طول، عرض و ارتفاع است را مشخص كند. پس از اين مرحله ماژول GPRS به كمك اينترنت سيم‌كارت اطلاعات را به سمت سرور ارسال مي‌كند. در نهايت اين اطلاعات به واسطه سرور پردازش‌ مي‌شود و در اختيار متخصص قرار خواهد گرفت. حالا متخصص با نرم‌افزاري كه روي تلفن همراه خود نصب كرده است مي‌تواند از راه دور موقعيت و وضعيت خودرو خود را مشاهده كند و بر آن نظارت داشته باشد.

خب، برسيم به مباحثه اصلي و بپردازيم به اشكالاتي كه ممكن است با آن مواجه باشيم اما راه حلي براي آن به فكرمان نرسيده است!

اگر پاركينگ امني براي نگه‌داري خودرو نداريد

اين روزها با مدرن شدن بافت شهري و وجود آپارتمان‌ها و خودروهاي بسيار در هر شهر، پاركينگ يكي از معضلات اساسي است كه خيلي از افراد با آن درگير هستند. از طرفي همه‌ي ما مي‌دانيم كه بستن قفل‌هاي مختلف و داشتن دزدگير اگرچه راه را براي سارق دشوار مي‌كند؛ اما راه‌حل قطعي نيست. حقيقت اين است كه با وجود پيشرفت سيستم‌هاي امنيتي، سارقان هم شيوه‌هاي جديدي براي سرقت به كار مي‌برند و راهي براي دور زدن آن پيدا مي‌كنند. پس خيلي مهم است كه براي حفظ سرمايه خود از قدرتمندترين روش‌هاي امنيتي استفاده كنيم تا بتوانيم احتمال سرقت را تا حد امكان پايين بياوريم.

اصلاً چرا راه دور برويم همين شما كه الان به خواندن اين مقاله مشغول هستيد ممكن است اين تجربه را داشته باشيد كه يك سارق پس از كمي تلاش براي باز كردن قفل‌ها و از كار انداختن آن‌ها، توانسته به داخل خودرو شما راه پيدا كند يا در بهترين حالت قطعات گران‌ارزش ماشين شما را به سرقت ببرد. آيا در آن لحظه توانستيد كاري كنيد؟ راهي براي پيگيري اموال سرقتي شما به‌جز پيگيري پليس وجود داشت؟ دزدگير خودروي‌تان چقدر توانست در پيشگيري از سرقت به داد شما برسد؟ احتمال مي‌دهيم پاسخ تمام سؤالات بالا منفي باشد. حتي با وجود قرار دادن خودرو در زير دوربين‌هاي مدار بسته هم پيدا كردن سارق كار آساني نيست. به‌خصوص سارقاني كه اين ترفندها را بلدند و پلاك خودرو خود را مخدوش مي‌كنند تا ردي از آن‌ها نباشد! اما خب با وجود اين شرايط چاره كار چيست؟ پاسخ ساده است! استفاده از ردياب خودرو. اهميت وجود يك سيستم كه پس از سرقت در هر لحظه به‌طور الكترونيك موقعيت خودرو را اطلاع دهد، زماني به چشم مي‌آيد كه خودرو شما به سرقت رفته و چاره‌اي به‌جز صبر كردن براي پيگيري پليس نداريد. جي‌پي‌اس خودرو به شما كمك خواهد كرد كه ديگر نگران تهديدهايي كه در كمين خودرو شما است، نباشيد و بدانيد كه در هر موقعيتي آمار آن را داريد. البته گفتن اين نكته ضروري است كه مجهز كردن خودرو به ردياب نبايد شما را از ديگر ابزارهايي مثل دزدگير و قفل غافل كند؛ زيرا ردياب خودرو يك مكمل قدرتمند براي اين ابزارها محسوب شده و زماني مي‌توانيد خطر سرقت را براي ماشين تقريبا صفر بدانيد كه همه اين نكات را در كنار هم و به‌طور هم‌زمان رعايت كنيد. احتمالاً برايتان اين سؤال به وجود بيايد كه يك ردياب چه نقشي در سرقت قطعات خودرو دارد و چگونه جلوي دسترسي سارقت به داخل خودرو را مي‌گيرد؟ بايد عرض كنيم امكانات يك جي پي اس تنها به رديابي پس از سرقت محدود نمي‌شود. يكي از قطعاتي كه سارقان را وسوسه مي‌كند باتري ماشين است. خوشبختانه ردياب رادار به واسطه هشدار سرقت باتري خودرو، مي‌تواند در حساس‌ترين لحظات ممكن صاحب خودرو را از طريق نرم‌افزار نصب‌شده روي تلفن همراه و همچنين ارسال پيامك مطلع كند. در واقع با جدا كردن اولين بست باتري، ردياب رادار متوجه اين تغيير شده و آن را اعلام مي‌كند. هوشيار بودن در آن لحظه و اقدام به‌موقع از سوي شما، مي‌تواند جلوي سرقت را بگيرد. خيالتان هم از بابت وارد شدن سارق به داخل خودرو راحت! هشدار باز شدن در خودرو اين امكان را به شما مي‌دهد كه بتوانيد با رساندن خودتان به خودرو، جلوي سرقت را بگيريد.

مرجع متخصصين ايران رادار

اگر در قرض دادن خودرو خود به ديگران دست‌ودل‌باز هستيد

بسياري از پدر و مادرها هستند كه براي به امانت دادن خودرو خود به فرزندانشان، درگيري‌هاي زيادي دارند. البته اين سري از مباحثه‌وجدل‌ها را شايد پسرها بهتر بتوانند درك كنند. درهرحال اين داستان خيلي پيچيده نيست كه نتوان آن را حل كرد. اگر پدر و مادرها به كمك يك نرم‌افزار روي تلفن همراه بدانند فرزندشان كجاست و با چه سرعتي در حال رانندگي است ديگر چه اشكالي مي‌ماند؟ خبر خوب اينكه حتي مي‌توانيد براي فرزندتان محدوده مجاز تعريف كنيد! بگذاريد كمي واضح‌تر صحبت كنيم. اين قابليت به‌معني اين است كه با تعريف يك محدوده براي تردد، اين امكان براي مالك خودرو فراهم مي‌شود كه در صورت خروج خودرو از آن محدوده، به كمك نرم‌افزار از موضوع مطلع شود. براي ورود به يك محدوده هم همين داستان برقرار است. با مشخص كردن يك محدوده، مالك از ورود خودرو به آن قسمت، اطلاع پيدا خواهد كرد. اين مسئله هميشه در روابط والدين و فرزندي نيست. بسياري از افراد به واسطه شغل يا اخلاق، خودرو خود را به اطرافيان امانت مي‌دهند؛ اما چه تضميني وجود دارد كه فرد مقابل از اين وسيله به‌درستي استفاده كند؟ وجود يك سيستم نظارتي و امنيتي مي‌تواند اشكال را حل كند. به كار گرفتن GPS خودرو كه علاوه بر امكانات امنيتي، به واسطه قابليت‌هاي نظارتي مي‌تواند بسيار مؤثر واقع شود. مي‌پرسيد چگونه؟ بايد عرض كنيم امكاناتي مثل:

تعيين محدوده مجاز حركتي و اعلام هشدار در صورت خروج از آن، دريافت تاريخچه‌ي مسيرهاي پيموده شده، هشدار رانندگي خطرناك، هشدار تصادف و واژگوني خودرو، هشدار وارد شدن ضربه به خودرو و هشدار تجاوز از سرعت مجاز به شما كمك خواهد كرد بتوانيد با هر فاصله‌اي و در هر لحظه‌اي از جزئي‌ترين موقعيت خودرو خود مطلع شويد. داشتن اين قابليت‌ها كمك بزرگي در مباحثه نظارتي به افراد مي‌كند. گفتن اين جمله از آن جهت است كه اگر مقياس بزرگ‌تري از مثال بالا را در انديشه متخصصين بگيريد، باز هم جي پي اس اشكال‌گشا خواهد بود. مؤسسه‌اي كه خودروهاي خود را به رانندگان اجاره مي‌دهد و راهي براي نظارت بر آنان ندارد. به‌كارگيري چنين رديابي مي‌تواند يك راهكار اساسي باشد و هم‌زمان رفتار تمام رانندگان را زير انديشه متخصصين داشته باشد.   

اگر نمي‌توانيد به تجهيزاتي مثل دزدگير و قفل  اطمينان كنيد

همان‌طور كه بالاتر توضيح داديم، اين روزها هيچ قفل و دزدگيري نمي‌تواند مانع از سرقت يك خودرو شود. البته اصلاً قصد نداريم تأثير اين ابزارها را ناديده بگيريم؛ اما اين امري واضح است كه به‌كارگيري اين نوع از ابزارهاي امنيتي، فقط مي‌تواند به زمان‌بر بودن پروژه سرقت كمك كند و به شما فرصت اقدام بيشتري بدهد؛ بنابراين بهترين تصميم اين است كه وسيله نقليه خود را به كامل‌ترين وجه ايمن كنيد، قبل از اينكه تجربه‌ي تلخ سرقت را به دست آوريد! منظور ما از اين كامل‌ترين وجه تنها فقط ردياب خودرو نيست؛ زيرا جي پي اس يك مكمل اساسي براي دزدگير و ديگر ابزارهاي امنيتي محسوب مي‌شود و به‌تنهايي نمي‌توان ادعا كرد مي‌تواند احتمال سرقت را به صفر برساند.

اگر به‌دنبال جلب اعتماد براي شغل و مشتريان خود هستيد

اگر پدر و مادري باشيد كه نسبت به مسيري كه فرزندتان در راه رفت‌وبرگشت از مدرسه طي مي‌كند، نگران باشيد، ردياب رادار مي‌تواند اشكال را حل كند. آيا شما حاضر نيستيد براي اينكه بتوانيد وضعيت و موقعيت فرزندتان را در سرويس مدرسه زير انديشه متخصصين داشته باشيد پول بيشتري بپردازيد؟ اگر بخواهيم بعد ديگر داستان را در انديشه متخصصين بگيريم به رانندگان سرويس مدارس مي‌رسيم. قطعاً پدر و مادرها به راننده‌اي كه در ابتداي سال اين امكان را به والدين مي‌دهد كه بتوانند در مدتي كه فرزندشان در ماشين است، موقعيت و وضعيت دقيق فرزندشان را چك كنند، اعتماد بيشتري مي‌كنند. به‌اين‌ترتيب براي رانندگان سرويس مدارس بازار خوبي فراهم خواهد شد كه بتوانند تعداد بيشتري دانش‌آموز را به مقصد برسانند و علاوه بر اين والدين زيادي از نگراني نجات پيدا مي‌كنند. اين ماجرا تنها براي سرويس مدارس نيست. اگر به اطراف خود نگاه كنيد مشاغل زيادي ازاين‌دست مشاهده خواهيد كرد كه با داشتن ردياب خودرو مي‌توانند انديشه متخصصين كارفرمايان خود را جلب كنند. رانندگان شركت‌ها، سازمان‌ها، مسئولان خريد و ... از افرادي هستند كه با ارائه چنين سيستمي مي‌توانند دليل محكمي بر كاركرد صحيح خود داشته باشند.

مرجع متخصصين ايران رادار

 اگر عادت داريد خودرو خود را در كنار خيابان‌ پارك كنيد

جدا از مباحثه پاركينگ منازل، بسياري از افراد به مكان پارك خودرو بي‌توجه هستند و كنار تمام خيابان‌ها براي آنان حكم پاركينگ را دارد! اما اين موضوع هميشه به همين سادگي نيست. توجه نداشتن به تابلويي كه حمل با جرثقيل را نشان مي‌دهد يا عدم توجه به مناسب نبودن مكان پارك از لحاظ سرقت، مي‌تواند دردسرساز باشد. اگرچه حمل با جرثقيل به وحشتناكي سرقت خودرو نيست اما حتماً مي‌دانيد مراحل قانوني كه براي پس گرفتن ماشين بايد بگذرانيد بسيار وقت‌گير است. بهتر است داستان با يك جريمه تمام شود و خود را درگير اتفاقات بعدي نكنيد. هشدار حمل با جرثقيل به همين منظور است. در لحظه‌اي كه جرثقيل، خودروي شما را براي حمل بلند كند، به واسطه نرم‌افزار مطلع خواهيد شد و با اقدام به‌موقع جلوي بردن ماشين را خواهيد گرفت. فارغ از مباحثه حمل خودرو، ردياب رادار اين امكان را به شما خواهد داد كه بتوانيد در مواقعي كه از مكان پارك نامطمئن هستيد، با خاموش كردن برق خودرو از راه دور، خطر سرقت را به صفر برسانيد. با قطع كردن برق خودرو هيچ‌كس به‌جز شما تا زماني‌كه آن را وصل نكنيد، قادر نيست خودرو را روشن كند.

اگر هميشه تاريخ‌هاي مهم خودرويي را فراموش مي‌كنيد

منظورمان از تاريخ‌هاي مهم خودرويي تاريخ اتمام بيمه‌نامه، تاريخ تعويض روغن، تاريخ سررسيد سرويس‌هاي دوره‌اي و... است. ممكن است شما تابه‌حال به خاطر تمام شدن بيمه‌نامه‌تان جريمه شده باشيد. درحالي‌كه فراموش كرده‌ايد و لايق آن جريمه نبوديد! تا حدودي هم حق با شما است! اين روزها به خاطر سپردن اين تاريخ‌ها با توجه به مشغله‌هاي متعدد كار هر كسي نيست؛ اما هميشه داستان با جريمه نقدي حل نمي‌شود. به ياد داشتن بسياري از زمان‌ها، لحظه‌اي مهم مي‌شوند كه بي‌توجهي به آن‌ها خسارات زيادي را به خودرو وارد كرده و حالا بايد مبلغ زيادي را براي تعمير خودرو بپردازيم. براي مثال زمان تعويض روغن خودرو! يكي ديگر از امكانات متخصصدي رادار، يادآوري سرويس‌هاي دوره‌اي است. همان‌طور كه از اسم اين هشدار مشخص است به كمك اين هشدار نگران سررسيد خدمات دوره‌اي و هر سرويس مرتبط با خودرو نبايد بود. زماني‌كه شما كيلومتر يا تاريخ مشخصي را ثبت مي‌كنيد، ردياب رادار در همان روز مثل يك تقويم هوشمند تاريخ را به شما يادآوري خواهد كرد. 

 به پايان آمد اين دفتر

اين روزها دلايل زيادي وجود دارد تا ما را قانع كند كه بايد با تكنولوژي همگام بود و از اين غافله عقب نماند. درست مثل زماني‌كه دزدگير يك ابرقدرت محسوب مي‌شد و يك راهكار اساسي براي پيشگيري از سرقت به‌حساب مي‌آمد؛ اما حالا ...

از طرفي نمي‌توان نسبت به اين پيشرفت بي‌توجه بود. چون با گذشت زمان اين احساس نياز در ما تقويت مي‌شود و بيشتر به كاستي‌هايي كه در روش‌هاي سنتي وجود دارد پي مي‌بريم. 

داستان ردياب هم همين است. همين دستگاه كوچكي كه تا مدتي پيش آن را نمي‌شناختيم و نمي‌دانستيم مي‌تواند چه بار بزرگي را از روي دوش ما بردارد؛ اما امروزه مي‌توانيم مطمئن باشيم تا مدت زيادي خودروي ما در امان است. هرچند كسي از آينده خبر ندارد! شايد يك روزي تكيه به ردياب هم خنده‌دار به انديشه متخصصين برسد؛ اما خوشبختانه شركت رادار به واسطه تيم تحقيق و توسعه سعي دارد تا حد زيادي اين موضوع را پوشش دهد و همگام با پيشرفت تكنولوژي قدم بردارد. نيازهاي روز را شناسايي كند و راه‌حل مناسب ارائه كند؛ بنابراين توصيه مي‌كنيم قبل از خريد GPS خودرو ابتدا رادار را با ديگر رقبا مقايسه كنيد تا بتوانيد انتخابي هوشمندانه داشته باشيد. بدون شك با شناخت امكاناتي مثل ۲۴ ماه گارانتي، همراهي ۲۴ ساعته، نرم‌افزار اختصاصي با متخصصي آسان و سرور داخلي دست رد به سينه رادار نخواهيد زد.

براي خريد ردياب رادار يا ارتباط با مشاوران مي‌توانيد از طريق وب‌سايت يا شماره در ارتباط باشيد.

آدرس وب‌سايت: radarGPS.org

شماره تلفن دفتر مركزي رادار: ۰۵۱۳۷۱۷۷

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات