خريد قاب موبايل از دلتوس

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 12 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دلتوس با هدف كمك به خريد قاب موبايل، در اين مقاله به مطالعه جامع انواع قاب موبايل و مزايا و معايب هر كدام مي‌پردازد.
تبليغات

تقريبا هيچ متخصصي وجود ندارد كه در صورت خريد موبايل، به فكر خريد قاب موبايل يا همان قاب موبايل نيفتد. مهم‌ترين علت اين امر هم مربوط به آينده‌نگري براي تأمين استقامت تلفن همراهي است كه شما احتمالا براي خريد آن هزينه‌ي سنگيني پرداخت كرده‌ايد و براي مراقبت از آن بايد هزينه كنيد. يكي از اقلام مهم لوازم جانبي موبايل كه تأثيري شگرف در حفظ استقامت و سلامت بدنه‌ي موبايل در برابر عوامل بيروني دارد، قاب موبايل است.

در رساي اهميت وجود قاب موبايل همين بس كه به شما بگوييم تقريبا ۹۰ درصد از اوقاتي كه ممكن بوده است تا تلفن همراه شما دچار اشكالي مثل آب خوردگي يا شكستگي شديد در اثر برخورد با سطوح شود، تقريبا اين قاب موبايلتان بوده كه شما را از يك هزينه‌ي گزاف براي تعمير موبايل يا خريد يك تلفن همراه جديد نجات داده است!

استقامت قاب موبايل موبايل

البته تأمين استقامت موبايل را بايد به‌عنوان تنها يكي از صفات مهم و كاركردهاي اصلي قاب موبايل به‌حساب آورد. اكثر متخصصان ممكن است براي يك موبايل، قاب‌هاي مختلف موبايل خريداري نمايند و موبايل موبايل خود را با استفاده از قاب‌هاي جديد، جذاب‌تر از قبل نشان دهند.

در واقع خريد قاب موبايل اين روزها تبديل به يكي از اولويت‌هاي خريد اكسسوري متخصصان بي‌شماري شده است. قاب موبايل يكي از اكسسوري‌هاي مهم در زمره‌ي لوازم‌ جانبي موبايل است و از اين‌رو ما مي‌خواهيم تا در اين مطلب به‌تفصيل به مطالعه آن بپردازيم. پيشنهاد مي‌كنيم تا به انتهاي اين مطلب با ما همراه باشيد.

كمي بيشتر درباره‌ي قاب موبايل بدانيم

اهميت وجود قاب موبايل به‌قدري بالا است كه اگر اين روزها به‌تازگي موبايل خريده باشيد، در جعبه‌ي تلفن همراه خود قطعا يك عدد قاب ساده‌ي موبايل را هم ديده‌ايد! البته اين امر براي تمامي برندها امري حتمي نيست اما بيشتر شركت‌هاي توليدكننده‌ي تلفن همراه همچون سامسونگ، قاب موبايل سامسونگ را هم در جعبه‌ي برخي از مدل‌هاي ميان‌رده‌ي خود همچون موبايل آ ۵۰ اس قرار داده است.

بگذاريد راحت‌تر بگوييم، قاب يا به‌اصطلاح بسياري ديگر، گارد موبايل مانند ضمانت‌نامه‌اي است كه براي يكي از گران‌بهاترين وسيله‌هاي خود تهيه مي‌كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم تا درزمينهٔ ي خريد قاب موبايل بسيار دست و دل‌باز باشيد زيرا شما با اين كار در واقع داريد با هزينه‌اي بسيار كمتر، وسيله‌اي حياتي و گران‌ارزش را از ضرر و خرابي به‌راحتي نجات مي‌دهيد.

تاريخچه قاب موبايل

هر وسيله‌اي تاريخچه‌اي دارد و قاب موبايل نيز از اين قاعده مستثنا نيست. بااينكه اولين دستگاه موبايل موبايل در دهه‌ي ۱۹۸۰ ساخته شد و ازآنجايي كه خريد تلفن در آن زمان، فقط در توان پولدارها بود و در ارزان‌ترين حالت ممكن، ۳ هزار دلار و در گران‌ترين نوع آن تا ۱۰ هزار دلار هم مي‌رسيد.

توليدكنندگان هم مي‌خواستند تا با تضمين عمر خوب موبايل‌هاي توليدي خود، تجربه‌ي كاربري خوبي را در اختيار آن‌ها بگذارند و اين بهبود متخصصي را از سال ۲۰۰۷ با ارائه‌ي تلفن‌هاي همراه اپل افزايش پيدا كرد و ازاين‌رو استفاده از قاب موبايل افزايش پيدا كرد.

بر طبق آمار و داده‌هاي يكي از آزمايش‌ها بي‌شماري كه تا به حال انجام شده است، ۴۵ در صد از كساني كه اقدام به خريد موبايل هوشمند مي‌كنند، تقريبا در هفته‌هاي اول خريد موبايل خود و در حين استفاده از آن، موبايل خود را بر روي زمين مي‌اندازند.

مدل‌هاي مختلف قاب موبايل

درنهايت و در طول مدت‌زمان بسيار كوتاهي، به هر جاي موبايل آن‌ها كه نگاه كنيد خواهيد ديد كه دچار خط‌ و خش و حتي آسيب‌هاي جدي شده است. به همين دليل هم هست كه خريد قاب موبايل به اندازه‌ي خريد موبايل اهميت دارد.

خريد قاب موبايل فوايد بسياري دارد اما ۳ مورد از اين موارد از همه منطقي‌تر هستند، خريد قاب موبايل باعث مواظبت از موبايل مي‌شود و از صدمات فيزيكي جلوگيري مي‌كند، از اطلاعات متخصص در برابر خرابي‌هاي بي‌موقع مراقبت مي‌كند و در صورت وارد آمدن هرگونه صدمه و خرابي، از ارزش و از بهاي موبايل محافظت مي‌كند. البته اگر بخواهيم تا به اين مسئله نگاهي احساسي داشته باشيم، قاب موبايل حتي مي‌تواند وسيله‌اي مناسب باشد براي بيان علايق و روحيات كاربري كه آن را انتخاب كرده است.

ساخت قاب موبايل موبايل

دنياي ساخت قاب‌هاي موبايل‌ها آن‌قدر گسترده و جالب است كه حتي متخصصان سخت سليقه هم مي‌توانند به‌راحتي قاب مورد انديشه متخصصين خودشان را پيدا كنند زيرا با وجود شركت‌هايي كه در زمينه‌ي ساخت قاب‌هاي خاص فعاليت مي‌كنند، هم سفارش‌ها و ايده‌هاي شخصي افراد را در راه ساخت قاب مورد علاقه‌ي آن‌ها عملي مي‌كنند.

به خاطر همين اهميت و ويژگي‌هاي نجات‌دهنده، انواع قاب‌هاي مختلف و متفاوتي كه در بازار وجود دارد بسيار مهم است و شركت‌هاي بسياري برحسب نوع و جنس همچون قاب سيليكوني يا براساس نوع مدل و برند همچون قاب موبايل اپل، قاب موبايل سامسونگ و قاب موبايل هواوي يا براساس سليقه‌ي افراد براساس جنسيت آن‌ها همچون قاب موبايل دخترانه و قاب موبايل پسرانه؛ اقدام به توليد مدل‌هاي مختلف و گوناگون مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران deltous-2

انواع مدل‌هاي قاب موبايل

مدل‌هاي قاب موبايل‌هاي مختلف به‌قدري متفاوت و متنوع ‌است كه در زمان خريد و انتخاب آن‌ها، گيج شويد. اما به‌صورت يك قاعده‌ي كلي، هر مدلي از قاب‌هاي موبايل، مخصوص نياز و سليقه‌ي قشر خاصي طراحي و ساخته شده است. انواع مدل‌هاي روز قاب‌ موبايل را مي‌توان به دسته‌هاي مختلفي تقسيم كرد كه عبارت‌اند از: راگِد، تاف، اِسليم، جزوه رايگاني، بامپِر و قاب شارژ.

قاب موبايل راگِد

قاب‌هاي راگِد (Rugged)، از قدرت محافظتي بسيار بالايي برخوردار هستند اما برخلاف متخصصي فوق‌العاده مستحكمي كه دارد، بسيار سنگين و تقريبا هم بدقيافه هستند! به‌قدري كه هر نوع موبايل را تبديل به تكه‌اي پاره‌آجر بزرگ مي‌كند.

قاب‌هاي راگِد همه‌ي كناره‌هاي موبايل و همچنين لبه‌هاي روي صفحه را پوشش مي‌دهند و به همين خاطر است كه تا حد زيادي اين قاب‌ها ضد ضربه هستند و ليز نمي‌خورند، طراحي و جنس اين قاب به صورتي است كه حتي از دست خيس هم به‌راحتي ليز نمي‌خورد.

البته به‌ خاطر همين قطر زياد براي استفاده در جيب چندان راحت نيستند. براي حل اين اشكال در آقايان استفاده از نگه‌دارنده‌هاي كمربندي و براي خانم‌ها از كيف‌هاي موبايل را پيشنهاد مي‌كنيم. در ضمن شايد به‌ دليل ضخيم ‌بودن اين مدل قاب‌ها احساس كنيد كه فشار دادن دكمه‌هاي كناري هم كمي سخت شده است.

قاب موبايل چرم

خريد قاب موبايل چرم از آن دسته انتخاب‌هايي است كه تنها از افراد خاص و كلاسيك پسند برمي‌آيد. معمولا چنين قاب‌هايي، داراي طراحي بسيار كلاسيك هستند و از چرم مصنوعي و در محصولات لاكچري تر از چرم اصل در ساخت آن استفاده مي‌شود.

اين مدل قاب‌ها ممكن است كه گاهي ارزان باشند اما در اكثر اوقات بسيار گران هستند و از طرف برندهايي خاص توليد مي‌شوند اما در هر صورت از انديشه متخصصين بسياري، اين قاب‌ها بسيار زيبا و مجلل هستند. جالب است بدانيد كه بسياري از متخصصان، قاب‌هاي چرمي را هم به خاطر زيبايي آن‌ها و همچنين جنس فوق‌العاده مستحكم آن‌ها خريداري مي‌كنند و خيلي‌ها هم هستند كه اين قاب‌ها را در كل در حكم كيف موبايل مي‌دانند!

قاب چرمي موبايل

توصيه‌ي ما اين است كه زماني‌كه تصميم به خريد قاب گرفتيد، از قاب‌هاي چرمي مخصوصاً از نوع اصل آن در بين گزينه‌هاي خود بهره ببريد زيرا هم دوام بسيار بالايي دارند و هم به خاطر استفاده‌ي مكرر، برخلاف ديگر قاب‌هاي موبايل ظاهر زيباتري به خود مي‌گيرند. ضمنا نه ليز هستند و نه حجم زيادي را اشغال خواهند كرد.

در مقابل قاب‌هايي با چرم تقلبي و بي‌كيفيت، از استحكام خوبي برخوردار نيستند و همچنين يكي از چالش‌هايي را كه متوجه خريداران خود مي‌كنند اين است كه تشخيص چرم تقلبي از اصل آن براي برخي از خريداران سخت است.

قاب فلزي موبايل

استفاده از قاب‌هاي فلزي براي موبايل چندان رايج نيست اما همچنان توليد مي‌شوند و اين در حالي است كه ممكن است كه به‌زودي ديگر چنين قاب‌هايي با چنين جنسي توليد نشوند. قاب‌هاي فلزي معمولا از جنس آلومينيوم هستند و اين خود نشان مي‌دهد كه براي محافظت از موبايل در برابر خط‌ و خش يا ضربات سهمگين بسيار مناسب و بادوام هستند.

اما مي‌رسيم به اشكالات اين مدل از قاب‌ها كه در ابتدا به اين بايد اشاره كنيم كه اين قاب‌ها شايد به‌اندازه‌ي ديگر جنس‌هاي محافظ‌هاي موبايل انعطاف‌پذير نباشند، اندكي سُر باشند، رساناي الكتريكي و دما باشند و در برابر واكنش‌هاي شيميايي، واكنش نشان دهند. همچنين مهم‌ترين اشكالي كه اين قاب‌ها مي‌توانند داشته باشند اين است كه ممكن است كه در سيگنال ‌دهي موبايل و يا قابليت شارژ بي‌سيم اختلال ايجاد كند.

قاب موبايل سيليكوني

هر ۳ دسته از اين قاب‌ها بسيار نرم و انعطاف‌پذير هستند و متخصصي راحتي براي استفاده‌كنندگان از خود دارند. قاب‌هاي پلاستيكي، ژله‌اي و سيليكوني را در بين قاب موبايل اپل، قاب موبايل سامسونگ و قاب موبايل هواوي به‌راحتي مي‌توانيد بيابيد. اين جنس قاب‌ها قابليت ارتجاعي بسيار بالايي دارند و از طرفي ديگر هم به‌راحتي قابل‌ نصب هستند و هم شدت ضربات وارده را تا حد بسيار بالايي خنثي مي‌كنند.

از مزاياي ديگر قاب‌هاي پلاستيكي، ژله‌اي و سيليكوني مي‌توانيم به ليز نبودن آن‌ها نيز اشاره كرد. اما مهم‌ترين مزيت استفاده از قاب‌هاي پلاستيكي، ژله‌اي و سيليكوني در مقايسه با ساير قاب‌ها از ديگر جنس‌ها خيلي هم ارزش‌ مناسب‌تري دارد؛ اما اين نوع از قاب‌ها مخصوصاً از نوع سيليكوني هستند و به‌صورت ذاتي اندكي چسبنده هستند و به نسبت ديگر قاب‌ها، كمي زودتر كثيف مي‌شود.

قاب پلاستيكي

درباره‌ي قاب‌هاي پلاستيكي به‌صورت كوتاه در سطر بالا توضيح داديم اما ازآنجايي كه بسياري از تلفن‌هاي همراه داراي قاب‌هاي پلاستيكي هستند، لازم مي‌دانيم كه درباره‌ي آن‌ها نيز به‌صورت مجزا به شما توضيح دهيم. پلاستيك يكي از پرمصرف‌ترين مواد دنيا براي ساخت قاب‌هاي مختلف موبايل‌هاي تلفن همراه است و از لحاظ عملياتي و اقتصادي هم براي توليدكننده و هم براي خريدار، ارزان تمام مي‌شوند.

از جمله‌ي رايج‌ترين انواع پلاستيك‌هاي مورد استفاده در ساخت قاب موبايل‌هاي مختلف نيز عبارت‌اند از: پلي ‌كربنات (PC) و پلي‌ يورتان ترموپلاستي (TPU) . قاب‌هاي پلاستيكي موبايل در مقايسه با انواع سيليكوني آن از تنوع بسيار بالاتري در طراحي و ساخت برخوردار هستند اما در كنار تمامي شايستگي‌هاي اين نوع از قاب‌هاي موبايل، بايد اين را هم بگوييم كه قاب‌هاي پلاستيكي از لحاظ قدرت محافظتي و دوام، داراي درجه‌ي سختي معمولي هستند كه البته اين پارامتر به كيفيت ساخت قاب نيز بستگي دارد.

به‌طور مثال، هر چه قاب پلاستيكي موردانديشه متخصصين شما از مواد پلاستيكي بي‌كيفيت‌تري ساخته شده باشد، زودتر تغيير رنگ مي‌دهد و بعد از مدتي استفاده، حالتي چسبنده به خود مي‌گيرد ولي در كل قاب‌هايي از جنس پلاستيك به خاطر داشتن تنوع بي‌نظير و بسيار بالايشان، به‌شدت محبوب و پرفروش هستند.

قاب موبايل بامپِر

قاب‌هاي بامپِر (Bumper) در يك كلام قاب‌هايي ساده، سبك و با قابليت ضربه‌گيري بسيار بالايي هستند. بامپرها در اصل براي محافظت از لبه‌هاي موبايل‌ها طراحي شده‌اند و به همين دليل هم  لبه‌هاي نسبتا ضخيمي دارند كه تا در كناره‌هاي موبايل قادر به جذب شوك ضربه هستند.

جالب است بدانيد كه بامپرها به خاصيت محافظ گونه‌ي خود بيشتر مشهور شده‌اند اما در مقابل اين قاب‌ها براساس تجربه‌ي متخصصان مختلف، معمولا از پشت موبايل محافظت زيادي نمي‌كنند و در مراقبت از اين قسمت ضعف دارند. پس اگر قصد خريد قاب موبايل مدل بامپر داريد، يادتان بماند كه اين مدل قاب‌ها قدرت محافظتي بسيار محدودي دارند.

اما نمي‌توان از اين خصوصيت اين قاب‌ها به اين سادگي گذشت زيرا بامپر از ديد بسياري از متخصصان، قابي است خيلي ساده و سبك كه با توجه به كارايي آن در زمره‌ي خوش‌ارزش‌ترين قاب‌هاي موبايل قرار مي‌گيرند.

قاب موبايل از جنس فيبر كربن

قاب‌هاي موبايل از جنس فيبر كربن داراي جنس و استحكامي فوق‌العاده مقاوم و بادوام و اما درعين‌حال سبك و جذابي هستند. با خريد قاب‌هاي موبايل فيبر كربن مي‌توانيد تا با خيال راحت‌تري از موبايل موبايل خود مراقبت كنيد و آن را در برابر ضربات سخت و ناگهاني بيمه كنيد. البته كه قاب‌هايي از جنس فيبر كربني از لحاظ تنوع طرح و رنگ بسيار محدودتر از ديگر انواع قاب‌ها هستند.

قاب موبايل مدل تاف

تاف يكي از مدل‌هاي سخت و مقاوم و درعين‌حال جمع ‌و جورتر از مدل قاب‌هايي همچون راگِد است. قاب‌هاي مدل تاف (tough) به‌اندازه راگدها ضخيم نيستند اما بااين‌حال، هنوز هم در زمره‌ي موبايل‌هايي قرار مي‌گيرند كه با استفاده از آن‌ها، موبايل موبايل اندكي حجيم و سنگين مي‌شود البته با حفظ سمت بايد بگوييم كه اين افزايش حجم و وزن، در حد قاب‌هاي راگدها نامطلوب نيست.

برخي از متخصصان بهتر است در بين قاب‌هاي تاف دنبال مدلي باشيد كه بتواند تا كمي از لبه‌هاي روي صفحه‌ي موبايل را هم بپوشاند. قاب‌هاي مدل تاف معمولا داراي ساختاري دولايه هستند كه از يك لايه‌ي پلي ‌كربنات سخت و يك لايه‌ي داخلي نرم‌تر مانند سيليكون براي جذب شوك ناشي از ضربه تشكيل شده‌اند.

قاب موبايل مدل جزوه رايگاني

قاب‌هاي مدل جزوه رايگاني ممكن است نامي غير آشنا براي شما باشند و شايد آن‌ها را با اسامي مختلفي همچون فوليو، فليپ كاور يا قاب‌هاي كيف كلاسوري هم بشناسيد. اين نوع قاب‌ها از هم از قسمت پشتي و هم در قسمت جلوي موبايل محافظين خوبي محسوب مي‌شوند اما به‌صورت كلي، از انديشه متخصصين ميزان محافظت‌كنندگي موبايل مي‌توانند از مدلي به مدل ديگر متفاوت باشند. بهترين مدل از اين قاب‌ها كه محافظت و پوشش بهتري دارند را مي‌توان مدل‌هايي دانست كه قاب داخلي آن‌ها هر ۴ طرف موبايل را به‌خوبي پوشش مي‌دهند، دانست.

مهم‌ترين و بزرگ‌ترين ويژگي قاب‌هاي جزوه رايگاني موبايل، زماني است كه داخل كيف قرار مي‌گيرند. اين قاب‌ها به‌ خاطر پوشاندن صفحه‌ي موبايل از برخورد اجسام مختلفي كه در داخل كيف يا جيب قرار گرفته‌اند و ممكن است تا روي صفحه خط بيندازند همچون كليد و يا پول‌ خرد، جلوگيري مي‌كنند. از انديشه متخصصين بسياري از متخصصان، قاب‌هاي جزوه رايگاني از لحاظ ظاهري نيز داراي وجهه‌اي شكيل هستند و از آن مهم‌تر، بسيار خوش‌دست‌ هستند و در ضمن تنوع مدل بسيار بالايي نيز دارند.

قاب كيفي موبايل

يكي از ويژگي‌هاي جالبي كه قاب‌هاي كيفي موبايل دارند اين است كه برخي از مدل‌هاي اين قاب از ويژگي منحصر‌به‌فرد خود ايستايي برخوردار هستند كه به آن‌ها اجازه مي‌دهد تا در مواقع مورد نياز همچون زمان تماشاي فيلم يا حتي گرفتن فيلم و سلفي، از قسمت پشتي آن به‌عنوان پايه‌ي پشتي براي ايستاندن موبايل موبايل كمك گرفت هرچند كه مدل‌هايي هم هستند كه خود قاب براي ايستاندن موبايل به حالت تا درمي‌آيد.

از ديگر ويژگي‌هاي قاب‌هاي جزوه رايگاني موبايل اين است كه در برخي از مدل‌هاي آن به‌صورت آهنربايي باز و بسته مي‌شود و تا خود كاربر نخواهد، باز نخواهد شد. البته اگر از آهنرباي خوب استفاده نشود، ممكن است كه در كيف در داخل كيف بر اثر حركت باز شود و صفحه‌ي موبايل موبايل در معرض برخورد با ساير اشيايي كه به‌طور مثال در كيف قرار گرفته است، قرار بگيرد كه در اين شرايط، استفاده از مدل‌هاي دكمه‌اي يا كيفي بهترين گزينه است.

در انتها بايد اين نكته را نيز اضافه كنيم كه با استفاده از قاب‌هاي جزوه رايگاني دسترسي به صفحه‌ي موبايل موبايل نيز كمي كُند مي‌شود و به همين خاطر اگر مي‌خواهيد تا بلافاصله پس از بيرون ‌آوردن موبايل از جيبتان يا كيف‌ خود قادر به پاسخگويي باشيد، از خريد اين مدل قاب اجتناب كنيد. هرچند جا دارد كه در اين قسمت اضافه نماييم كه قاب‌هاي مدل جزوه رايگاني، مدل‌هاي پيشرفته و هوشمندي هم دارند كه متخصص را قادر مي‌سازد تا بدون نياز به باز كردن قاب موبايل، قادر به جواب و كنترل تماس‌هاي ورودي يا مشاهده ساعت و ديگر اعلان‌هاي موبايل باشند.

قاب موبايل مدل آلكانترا

قاب‌هاي موبايل مدل آلكانترا داراي جنس خاصي هستند و به‌صورت انحصاري تنها توسط شركتي خاص به همين نام توليد مي‌شوند كه به خاطر خاص بودنشان اتفاقاً محبوبيت نسبتا زيادي هم پيدا كرده‌اند. در ساخت قاب‌هاي آلكانترا از موادي همچون پلي‌استر و پلي‌ يورتان استفاده مي‌شود كه در زمره‌ي بهترين‌ مواد مورد استفاده براي ساخت قاب موبايل به‌حساب مي‌آيند.

موبايل آلكانترا برخلاف كيفيتي كه دارد، اصلا گران نيست و خريداران آن مي‌توانند تا با پرداخت هزينه‌اي نسبتا كم، قابي بسيار خوش‌استايل و بادوام داشته باشند كه هم محصولي خاص است و هم به‌خوبي از تلفن همراه آن‌ها محافظت مي‌كند.

قاب موبايل مدل اسليم

اگر بگويند كه قاب‌هاي اسليم را در يك كلام توصيف كنيد بايد بگوييم، استاندارد، سبك، ظريف و نسبتا مقاوم! اين قاب‌ها براي كساني مناسب است كه دوست ندارند تا استايل موبايل آن‌ها حتي به بهانه‌ي بالا رفتن مقاومت هم تحت تأثير قاب‌هاي بزرگ و ضخيم تغيير كند. قاب‌هاي اسليم (slim) كه آن‌ها را به‌عنوان استاندارد هم مي‌شناسند، محافظيني از جنس ظرافت هستند و اصلا قابل مقايسه با قاب‌هاي مدل راگِد يا تاف استايل نيستند.

قاب استاندارد موبايل

از انديشه متخصصين بسياري، قاب‌هاي استاندارد به‌قدري چشمگير هستند كه نمي‌توان آن‌ها را با هيچ كدام از ديگر قاب‌ها مقايسه كرد و تنها درصورتي‌كه به‌صورت شخصي، طرفدار قاب‌هاي ضخيم و حجيم باشيد، حاضر مي‌شويد تا از خريد قاب‌هاي اسليم بگذريد.

قاب‌هاي اسليم هم براي قاب موبايل دخترانه و قاب موبايل پسرانه مناسب هستند و پشت و كناره‌هاي موبايل را به‌خوبي مي‌پوشانند و به همين خاطر مي‌توانيد تا خيال‌ خود را از بابت وجود خط‌ و خش روي موبايل خود راحت كنيد.

همچنين كه قاب‌هاي اسليم در برابر وارد آمدن ضربات ناشي از سقوط هم تا حد نسبتا قابل قبولي مقاوم‌ هستند كه البته اين امر به‌هيچ‌عنوان تضميني نيست. قاب‌هاي اسليم براي مشتريان اشكال‌پسند و به‌دنبال طرح‌هاي خاص پيشنهاد بسيار خوبي است و همچنين از‌لحاظ تنوع طرح و رنگ بسيار قوي هستند. يك پيشنهاد جذاب براي كساني كه دوست دارند تا استايل موبايل براي آن‌ها نمايان شود اين است كه مي‌توانند تا قاب‌هاي اسليم شفاف خريداري نمايند.

قاب موبايل پوستي

به قاب‌هايي پوستي مي‌گويند كه معمولا از جنس سيليكون يا لاستيك ونيل هستند و به صورتي موبايل را كاور مي‌كنند كه دورتادور قسمت خارجي موبايل را در بر مي‌گيرند اما بااين‌حال، صفحه‌ي نمايش را نمي‌پوشانند. اين مدل‌ از قاب‌هاي موبايل را از انواع معمولي‌ترين انواع محافظ‌هاي موبايل مي‌شناسند. اما اين قاب‌ها در نوع خود مزيت‌هايي هم دارند كه يكي از آن‌ها اين است كه اشكالي را براي طراحي يا ظاهر موبايل ايجاد نمي‌كنند.

قاب‌هاي موبايل مدل پوستي همچنين نيز باعث مي‌شوند تا در دست گرفتن موبايل راحت‌تر شود و اصطلاحاً خوش‌دست هستند و علت آن‌هم اين است كه جنس آن‌ها از لاستيك سيليكوني است. البته درعين‌حال، نقطه‌ضعف‌هايي هم دارند كه يكي از آن‌ها اين است كه از صفحه موبايل محافظت نمي‌كنند و نمي‌توانند جلوي خسارات ناشي از افتادن روي زمين را بگيرند.

آرم‌بند اسپرت موبايل

آرم‌بندهاي محافظ موبايل بااينكه دقيقا قاب نيستند اما بااين‌حال در زمره‌ي لوازم جانبي موبايل و يكي از لوازم با متخصصي شبيه به قاب قرار مي‌گيرند. با استفاده از آرم بند موبايل، كاربران مي‌توانند تا در هنگامي كه در بيرون از منزل به‌راحتي كارهاي فيزيكي كنند يا مشغول فعاليت‌هاي سختي همچون ورزش كردن باشند، موبايل تلفن همراه خود را بر دور بازوهاي خود ببندند و نگران افتادن يا حادثه براي موبايل خود نباشند.

مواد مورد استفاده در ساخت اين آرم بندها شامل موادي همچون سيليكون، لاستيك و يا پارچه است. با اين وسيله كاربران هنگام فعاليت‌هاي سخت به موبايل‌هاي خود دسترسي ساده‌اي دارند. اين محافظ‌ها بيرون از باشگاه‌هاي ورزشي، بسيار متخصصدي به انديشه متخصصين مي‌رسند.

انواع ديگر قاب‌هاي موبايل

قاب‌هاي موبايل تنوع بسيار زيادي از نوع تنوع و مدل ‌دارند كه ما در اين مطلب تنها چند مدل از معروف‌ترين‌هاي آن‌ها را مورد مطالعه قرار داديم. از ديگر قاب‌هاي موجود در بازار كه از محبوبيت نسبتا بالايي هم برخوردار هستند، مي‌توانيم به مدل‌هايي همچون:

  • قاب‌ موبايل مدل ژله‌اي
  • قاب‌ موبايل مدل چرمي
  • قاب‌ موبايل مدل طرح‌ دار
  • قاب‌ موبايل مدل آكواريومي
  • قاب موبايل مدل پارچه‌اي
  • قاب‌ موبايل مدل خزدار
  • قاب‌ موبايل مدل ضد آب
  • قاب‌ موبايل مدل آينه‌اي

كه از تمامي اين قاب‌ها مي‌توانيد تا براي قاب موبايل اپل، قاب موبايل سامسونگ، قاب موبايل هواوي و انواع مختلفي از قاب موبايل دخترانه و قاب موبايل پسرانه پيدا و خريداري كنيد.

مرجع متخصصين ايران deltous-3

نكاتي در زمينه‌ي خريد قاب موبايل

درباره‌ي جنس موبايلها صحبت كرديم؛ اما حالا مهم است كه درباره‌ي نكات مهمي براي شما صحبت كنيم كه دانستن آنها در زمان خريد قاب موبايل آنها را به كار ببنديد.

در انديشه متخصصين داشته باشيد كه قاب موبايل كه خريداري كردهايد بايد حتما روي موبايل، اصطلاحاً سوار شود و موبايل تلفن همراه بهصورت آزادانه درون قاب موبايل حركت نكند. در غير اين صورت بايد بدانيد كه حركت موبايل درون قاب به‌مرور ساييدگي‌هايي را بر روي بدنه ايجاد مي‌كند و باعث آسيب رسيدن به موبايل موبايل شما مي‌شود.

تنوع قاب موبايل

يادتان باشد كه در زمان خريد به اين امر توجه كنيد كه از جايي خريد كنيد كه تنوع محصول بسيار بالا، موجود بودن محصولات، همراهي الكترونيك دائم و كارآمد، به‌روز بودن محصولات، قابل اعتماد بودن، ارسال سريع به سراسر ايران و سادگي سايت و امكان پيدا كردن قاب‌هاي دلخواه را داشته باشد.

به ياد داشته باشيد كه قاب موبايل در طرح و رنگ‌هاي بسيار گوناگوني توليد مي‌شوند و بعضي از قاب‌هاي موبايل كه مد روز مي‌شوند و همه‌جا آنها را مي‌بينيد، آن‌قدر وسوسه‌كننده و زيبا هستند كه احساسات شما را برمي‌انگيزند. توجه كنيد كه شايد به خاطر آن‌ها حاضر باشيد كه درصورتي‌كه از انديشه متخصصين محافظت از موبايل، كارايي خوبي نداشته باشند هم آن‌ها را خريداري كنيد پس يادتان باشد كه خريد احساسي انجام ندهيد

مزاياي قاب موبايل موبايل

بااينكه قاب‌ موبايل از همه‌ي بخشهاي موبايل محافظت ميكند اما به‌هرحال اين يك واقعيت است كه قاب‌ها و كيس‌هاي محافظ موبايل نمي‌توانند تا از يكي از مهم‌ترين بخشهاي يك موبايل تلفن همراه همچون نمايشگر موبايل، محافظت نمايند و به همين خاطر، براي صفحه‌ي نمايش موبايل نيز به‌صورت جداگانه نياز به محافظ و صفحه‌ي محافظ است.

به همين دليل بهتر است تا در راستاي مراقبت از موبايل، هم از بدنه و قطعات الكتريكي داخل موبايل و هم از اجزاي بيروني آن به‌خوبي مراقبت به عمل آوريد تا با اين كار، هم از سلامت قطعات داخلي موبايل نيز در اثر وارد شدن ضربات مختلف و هم از قطعات بيروني آن مراقبت كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات