سئولب: ۳ مورد از مهم‌ترين به‌روزرساني‌هاي سئو در سال ۲۰۲۱

پنج‌شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
طي مطالعه‌هاي سئولب، سرعت پيشرفت سئو در حال افزايش است و انتظاراتي از به‌روزرساني آن در سال ۲۰۲۱ داريم كه در اين مطلب به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم.
تبليغات

با رشد روزافزون تبليغات الكترونيك پا به دوراني گذاشته‌ايم كه اينترنت براي برقراري ارتباط ما نقش اول را ايفا مي‌كند. همه‌گيري كرونا روي استفاده ما از اينترنت تأثير بسزايي گذاشته است و باعث شده بيش‌ازپيش براي خريد يا حتي تمامي جستجوهاي خود به اينترنت روي بياوريم.

طي مطالعه‌هاي آزمايشگاه يادگيري سئو سئولب سرعت پيشرفت سئو به‌ در حال افزايش است و توقعاتي از به‌روزرساني‌هاي آن در سال ۲۰۲۱ داريم كه درادامه به معرفي تك‌تك آن‌ها مي‌پردازيم.

گوگل اخيرا روي UX وب‌سايت‌ها بيشتر متمركز شده و به انديشه متخصصين مي‌رسد كه بيشتر به برجسته‌سازي فيچراسنيپت‌ها پرداخته است.

۱- به‌روزرساني موتورهاي جست‌وجو

به‌روزرساني موتورهاي جست‌وجو اثر مستقيم بر سئو دارد. سئو در درجه اول كاملا به موتورهاي جست‌وجو وابسته است و موجب مي‌شود كه هر تغييري در الگوريتم و اولويت‌هاي گوگل تأثير بسيار زيادي روي سئو در سال ۲۰۲۱ بگذارد. پس لازم است كه نسبت به عملكرد موتورهاي جست‌وجو حداقل‌ها را بدانيد. تغييرات جديد به برخي مشاغل ضررهاي زيادي وارد كرده است؛ درحالي‌كه يك سري كسب‌وكارها از اين تغييرات سود بسيار زيادي كسب كردند.

مرجع متخصصين ايران سئولب

تجربه متخصصي صفحه يك، عامل رتبه‌بندي گوگل

در ماه مي ۲۰۲۱ با اعلاميه رسمي گوگل، بايد انتظار داشته باشيد كه تجربه متخصصي را به‌عنوان مهم‌ترين عامل براي رتبه‌بندي صفحات گوگل در انديشه متخصصين بگيرد. در حقيقت تجربه صفحه به نوع تعامل متخصصان و بازديدكنندگان ارتباط دارد و شامل احساس آن‌ها نسبت به صفحات وب‌سايت شما مي‌شود. ويژگي تجربه صفحه توسط عوامل ديگر مانند سازگار بودن با موبايل، امن بودن HTTPS اندازه‌گيري مي‌شود.

علاوه بر اين، Core Web Vital گوگل نيز در چارچوب تجربه صفحه قرار دارد و معيارهايي معرفي مي‌كند كه سعي مي‌كند كيفيت تجربه متخصص را افزايش بدهد.

از مهم‌ترين معيارهايي كه براي تجربه متخصصي اهميت دارد، سرعت لود، تعامل متخصصان و پايداري بصري است. دو مورد اول به Core Web Vital مربوط مي‌شود؛ اما مورد آخر نيازمند نوعي طراحي بصري جذاب و درعين‌حال سازگاري از جانب شما است. براي اينكه بتوانيد وب‌سايت خود را از انديشه متخصصين پرفورمنسي بهينه كنيد، يادگيري GTmetrix جديد سئولب به شما در اين راستا كمك مي‌كند.

درست است كه طراحي بصري ناپايدار مخاطبان شما را گيج كند، اما پايداري تنها به معناي تغيير چيدمان است. مثلاً فرض كنيد كه مي‌خواهيد حركت ماوس خود را رديابي كنيد؛ قطعا براي متخصص خيلي جذاب نيست كه با نزديك شدن به دكمه ناگهان از جاي خود بپرد. اين تجربه براي متخصص شما بد است؛ پس بايد آن را تغيير بدهيد. هدف از رتبه‌بندي براساس تجربه صفحه اين است كه گوگل بتواند محتواي باكيفيت‌تر و جذاب‌تري به متخصصان خود ارائه دهد كه قطعا با تغييراتي كه ايجاد مي‌كنيد يا ايجاد خواهيد كرد، سئو سايت شما امتياز بالاتري دريافت مي‌كند.

هرچه صفحه شما تعامل بهتر و بيشتري با متخصص داشته باشد، ايمن‌تر باشد، با موبايل سازگار باشد و سريع‌تر لود شود، باعث مي‌شود كه تجربه متخصصي برتري داشته باشد.

۲- گوگل تمام وب‌سايت‌ها را اول در نسخه موبايل ايندكس مي‌كند

اول ايندكس كردن موبايل چيز جديدي نيست و گوگل چندين سال است كه دارد از ايندكس كردن موبايل استفاده مي‌كند. امروزه افراد بيشتري هستند كه براي جستحوي مطالب خود در شبكه‌ها از موبايل استفاده مي‌كنند تا دسكتاپ؛ اما اشكال اينجا است كه محتواي دسكتاپ و موبايل با هم مطابقت ندارند و گوگل قبلا فقط يك نسخه را ايندكس مي‌كرد. اما براي اينكه اين سازگاري بيشتر شود، چون موبايل محبوبيت بيشتري پيدا كرده است، عدم تطابق محتواي موبايل و دسكتاپ به‌مرور به يك اشكال تبديل شد. در نهايت گوگل تصميم گرفت كه ابتدا ايندكس كردن موبايل را در اولويت كار خود قرار دهد. پس براي اينكه ايندكس شدن يك صفحه خود را مطالعه كنيد بهتر است آن را در موبايل جست‌وجو كنيد.

۳- تا سال ۲۰۲۱ جستجوي صوتي برجسته‌تر مي‌شود

۵ سال پيش در گوگل جستجوي صوتي عملا وجود نداشت. دستيار صوتي الكسا يا ساير دستيارهاي صوتي در چندسال اخير رواج پيدا كرده است. مطابق آمار، درآمد جستجوي صوتي از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ از ۲ ميليارد دلار به بيش از ۴۰ ميليارد دلار مي‌رسد و احتمالا تا آخر سال ۲۰۲۲ چهار برابر مي‌شود كه البته محبوبيت‌ها و چالش‌هايي در اين مسير وجود دارد. جستجوي صوتي مهم‌تر از جستجوي متني شده و به همين دليل است كه شما براي اينكه از اين حوزه جديد استفاده كنيد بايد به تمام روش‌هاي متنوع سئو مسلط باشيد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات