زيبال؛ درگاه پرداخت اينترنتي براي فروشگاه‌ الكترونيك

دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با گسترش كسب‌وكارهاي اينترنتي، فرهنگ خريد به سمت فروشگاه‌ الكترونيك تمايل پيدا كرده است و اگر مي‌خواهيد در اين بازار رقابتي فعاليت كنيد، داشتن درگاه پرداخت اينترنتي ضروري است.
تبليغات

تصور كنيد فروشگاهي در يكي از شلوغ‌ترين خيابان‌هاي شهر داريد. دست بر قضا، يك فروشگاه الكترونيك هم وجود دارد كه تمام كالاهاي شما را حتي با ارزش بيشتر در سايت خود قرار داده است و كالا را به دست مشتريان در منزل مي‌رساند. به انديشه متخصصينتان بعد از بازه سه‌ماهه كدام يك از شما فروش بيشتري خواهد داشت؟

خواسته يا ناخواسته اين روزها با گسترش اينترنت و كسب‌وكارهاي اينترنتي، فرهنگ خريد مردم به سمت فروشگاه‌هاي الكترونيك تمايل پيدا كرده است؛ بنابراين، اگر مي‌خواهيد در اين بازار پررقابت جان سالم به درببريد، داشتن يك كسب‌و‌كار الكترونيك ضروري است.

 اگر چراغ كسب‌وكارتان را به‌تازگي روشن كرده و به‌دنبال پيدا كردن مجوزهاي قانوني آن در بستر اينترنت هستيد، دغدغه دريافت درگاه پرداخت اينترنتي، يكي از اصلي‌ترين مراحلي است كه پيش رو داريد؛ اما چگونه مي‌توان در كمترين زمان ممكن، بهترين درگاه پرداخت اينترنتي را انتخاب كرد؟ اصلا درگاه پرداخت اينترنتي چيست و چرا زيبال بهترين و امن‌ترين درگاه پرداخت اينترنتي است؟

 درگاه پرداخت اينترنتي چيست

 زماني‌كه كسب‌وكارتان را در فضاي ديجيتال و در بستر اينترنت، راه‌اندازي مي‌كنيد، براي فرايند پرداخت مشتري، دو راه پيش رو داريد: 

 راه اول اين است كه به ازاي هر سفارش، از مشتري بخواهيد كه مبلغي را برايتان كارت به كارت كند و عكس فيش واريزي را برايتان بفرستد. مسلما اين روش، چندان حرفه‌اي نيست. چون علاوه بر اينكه براي مشتري كار اضافه‌ مي‌تراشيد، نرخ تبديل‌ سايت شما نيز پايين‌تر مي‌آيد. ضمن اينكه اعتماد مشتري نسبت به خريد اينترنتي در سايتتان، كاهش پيدا مي‌كند. به اين ترتيب در درازمدت، تعداد سفارش‌هاي اينترنتي‌ كمتر مي‌شود. 

اگر به خاطر داشته باشيد، در گذشته براي هر خريد اينترنتي و غير حضوري، بايستي به خودپرداز مراجعه كرده و مبلغ آن را كارت به كارت مي‌كرديم. البته اين دوران مربوط به قبل از همه‌گير شدن پرداخت‌هاي موبايلي و پيشرفته شدن سيستم بانكداري بود. ضمن اينكه عمل كارت به كارت نيز با هزار ترس و استرس همراه بود تا مبادا كسي كه مبلغ را برايش واريز مي‌كنيم، كلاه‌بردار از آب دربيايد و سفارش‌ به دستمان نرسد. 

اما روش حرفه‌اي‌تر براي فروشگاه‌هاي اينترنتي انتخاب درگاه پرداخت اينترنتي است. با اين روش، مشتري مي‌تواند از طريق درگاه پرداخت اينترنتي سفارش خود را ثبت كند. در اين حالت هم اعتماد مشتري به شما بيشتر مي‌شود و هم تعداد و سرعت پردازش سفارشتان بالا مي‌رود. 

درگاه پرداخت اينترنتي يك درگاه الكترونيك در بستر وب است كه براي انجام فرايند پرداخت بين فروشنده اينترنتي و خريدار، فراهم شده است. درگاه پرداخت اينترنتي انواع مختلفي دارد كه هر كدام امكان گزارش‌گيري را نيز برايتان فراهم مي‌كند. درگاه پرداخت مستقيم و درگاه واسط بانكي ازجمله انواع درگاه‌هاي پرداخت هستند. 

ضرورت استفاده از درگاه‌ پرداخت الكترونيك براي كسب‌وكار اينترنتي

تعداد سايت‌ها و كسب‌وكارهاي اينترنتي روزبه‌روز در حال افزايش است. امروزه هزينه ساخت و راه‌اندازي سايت نسبت به قبل كمتر شده است. قالب‌ها و سيستم‌هاي مديريت محتواي آماده، كار را براي داشتن يك كسب‌و‌كار در بستر اينترنت راحت كرده است. 

در اين ميان، اكثر فعاليت‌ها با هدف كسب درآمد، براي پيدا كردن بهترين راه‌حل جهت افزايش فروش و رونق كسب‌و‌كار در نتيجه يكي از مهم‌ترين بخش از سايتتان، مرحله دريافت درگاه پرداخت الكترونيك است. سايت شما از هر نوعي كه باشد، به يك درگاه بانكي نياز دارد تا فرايند خريد و ثبت سفارش را براي متخصصانتان راحت‌تر كند؛ بنابراين اگر اين گزينه را در ميان انواع روش‌هاي پرداخت نداريد، در حال از دست دادن يك فرصت بزرگ هستيد.

فرق درگاه پرداخت واسط و مستقيم چيست

زماني‌كه براي دريافت درگاه بانكي سايت اقدام مي‌كنيد، دو گزينه درگاه پرداخت مستقيم و درگاه پرداخت واسط در مقابلتان قرار دارد. براي اينكه بدانيد كدام يك را انتخاب كنيد، مي‌توانيد خيلي ساده در چند جمله تفاوت اين دو را بدانيد:

براي دريافت درگاه پرداخت مستقيم، حتما بايستي سايت شما اينماد داشته باشد. درحالي‌كه درگاه واسط نيازي به اينماد ندارد. 

درگاه پرداخت واسط، سرويس‌ها و امكانات سودمندي را در اختيار صاحبان كسب‌وكار قرار مي‌دهد و به ازاي ارائه خدمات، كارمزد دريافت مي‌كند. در عوض ديگر نيازي به داشتن مجوزهايي كه يك درگاه پرداخت مستقيم لازم دارد، نخواهيد داشت.

چرا بايد از درگاه پرداخت اينترنتي واسط استفاده كرد

زماني‌كه كسب‌وكارتان تازه‌نفس است، معمولا درگير شدن با قوانين حقوقي و مجوزها، كارتان را سخت‌تر مي‌كند. به چند دليل انتخاب درگاه پرداخت واسط، گزينه مناسبي است. چون:

  • با انتخاب درگاه پرداخت واسط در كمتر از چند دقيقه مي‌توانيد درگاهتان را فعال كنيد. 
  • براي دريافت درگاه پرداخت واسط، نيازي به مجوز كسب‌و‌كار نداريد.
  • تسويه حساب در درگاه واسط همچون درگاه پرداخت اينترنتي امن زيبال بسيار منعطف و همراه‌با سرويس‌هاي جانبي زيادي است. 
  • نصب درگاه پرداخت اينترنتي واسط، راحت است.
  • با درگاه پرداخت واسط امكان مديريت و گزارش‌گيري لحظه‌اي تراكنش‌ها وجود دارد.
  • امكان پياده‌سازي آسان و سريع آن براي انواع سيستم‌هاي مديريت محتوا وجود دارد.
  • با انتخاب درگاه پرداخت واسط مانند درگاه پرداخت اينترنتي زيبال به‌راحتي مي‌توانيد ساير راهكارهاي پرداختي خود را نيز دريافت كنيد؛ مانند تسهيم، بازگشت وجه و … كه در قالب سرويس‌هاي پايدار و قابل پياده‌سازي روي پلتفرم‌هاي مختلف ارائه شده است.

يادگيري ساخت درگاه پرداخت اينترنتي

اگر براي شما هم سؤال است كه چگونه يك درگاه پرداخت الكترونيك بگيريم، بايد گفت براي دريافت اين درگاه نيازي به رفتن به بانك نداريد. به‌راحتي با چند كليك مي‌توانيد سفارشتان را به شركت‌هاي ارائه‌دهنده درگاه پرداخت اينترنتي واسط، اعلام كنيد. پرداخت يارها درگاه پرداخت اينترنتي را بدون مراجعه حضوري و در كمتر از چند ساعت برايتان فعال مي‌كنند.

براي نمونه فقط كافي است وارد سايت  zibal.ir شويد و فرم درخواست درگاه پرداخت را به‌صورت الكترونيك پر كنيد.

دريافت درگاه پرداخت اينترنتي از پرداخت‌ يار زيبال؛ ارائه‌دهنده راهكارهاي نوين پرداختي 

درصورتي‌كه به‌دنبال يك درگاه پرداخت اينترنتي هستيد كه بهترين خدمات و همراهي را برايتان به ارمغان بياورد، درگاه پرداخت اينترنتي زيبال با بهترين همراهي و كامل‌ترين خدمات پرداخت، آماده ارائه خدمات و همراهي از كسب‌و‌كار شما عزيزان است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات