گام به گام با كيف پول ديجي‌پي

پنج‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كيف پول ديجي‌پي يك اپليكيشن پرداخت موبايل است كه با شارژ يا افزودن اعتبار به آن، به‌سادگي مي‌توانيد پرداخت‌هاي اينترنتي و الكترونيكي را با سرعت و خطاي كم‌تر انجام بدهيد.
تبليغات

آيا تابه‌حال از كيف پول ديجي‌پي استفاده كرده‌ايد؟ آياي مي‌دانيد با كيف پول ديجي‌پي چه كارهايي مي‌شود انجام داد؟ استفاده از اين كيف پول خيلي شبيه استفاده از كارت بانكي و حتي در نگاهي ملموس‌تر شبيه به كيف پول‌هاي سنتي و غير ديجيتال است؛ شما مي‌توانيد با آن خريد كنيد، قبض و آبونمان پرداخت كنيد، به خيريه‌هاي مورد انديشه متخصصينتان كمك كنيد، شارژ تلفن و بسته اينترنتي بخريد و به كيف‌هاي پول ديگران پول واريز كنيد؛ اما تفاوت‌هايي هم با كارت بانكي و روش‌هاي قديمي‌تر انتقال وجه دارد كه مهم‌ترين آن سطح امنيت بالاتر، سرعت و سادگي استفاده است. در اين نوشته مي‌خواهيم صفر تا صد كيف پول ديجي‌پي را برايتان تشريح كنيم.

كيف پول ديجي‌پي چيست و چگونه آن را فعال كنم

كيف پول ديجي‌پي يكي از بخش‌هاي سوپر اپليكيشن ديجي‌پي و يك «برنامه پرداخت موبايلي» است. شما با شارژ يا افزودن اعتبار به اين كيف پول، به‌سادگي مي‌توانيد پرداخت‌هاي اينترنتي و الكترونيكي را با سرعت و ميزان خطاي كم‌تر انجام دهيد.

براي استفاده از اين كيف پول، ابتدا بايد اپليكيشن ديجي‌پي را از استورهاي معتبر دانلود و نصب كنيد. با ورود به اين اپليكيشن، قسمت «كيف پول ديجي‌پي» را مي‌بينيد. با كليك روي «افزودن موجودي»، مي‌توانيد كيف پول خود را از ۱۰ هزار تومان تا حداكثر يك‌ ميليون تومان در هر روز شارژ كنيد. حالا درست مثل اين است كه يك‌ ميليون تومان در كيف پول سنتي خود داشته باشيد!

پرداخت با كيف پول ديجي‌پي نيازي به اطلاعات بانكي و رمز پويا ندارد! به همين دليل، هم امنيت بالايي به همراه دارد و هم فعاليت‌هاي مالي روزمره شما را در حد كليك كردن يك كليد، آسان و سريع مي‌كند.

اگر از كيف پول ديجي‌پي در اپليكيشن ديجي‌كالا استفاده مي‌كنيد، بايد ابتدا اين كيف پول را در ديجي‌كالا فعال كنيد. مسير فعال كردن، كيف پول ديجي‌پي در اين ويدئو يادگيري داده شده است.

قدم‌به‌قدم با كيف پول ديجي‌پي

حالا كه كيف پول را روي موبايل هوشمند خود داريد و آن را شارژ هم كرده‌ايد، مي‌توانيد پرداخت‌هاي اينترنتي و الكترونيكي را به‌راحتي انجام بدهيد، مي‌توانيد با آن خريد كنيد، براي ديگران پول واريز كنيد، شارژ و بسته اينترنتي بخريد، قبض‌هاي خودتان را پرداخت كنيد و ده‌ها خدمت ديگر كه يكي‌يكي به آن‌ها مي‌پردازيم:

استفاده از كيف پول ديجي‌پي چگونه است؟

در اپليكيشن ديجي‌پي براي استفاده پرداخت‌هايي كه از كيف پول انجام مي‌شود، نيازي نيست اطلاعات كارت بانكي خود را وارد كنيد و رمز پويا بگيريد؛ بلكه فقط با انتخاب گزينه «كيف پول» از روش‌هاي پرداخت، در عرض چند ثانيه و با امنيت بالا و اطمينان صددرصدي، پرداخت را انجام مي‌دهيد.

نكته جالب توجه اينكه شما وقتي مي‌خواهيد با كارت بانكي، بسته اينترنتي بخريد، هر بار بايد مبلغي به‌عنوان «كارمزد بانك» هم پرداخت كنيد؛ اما با استفاده از كيف پول ديجي‌پي براي خريد بسته اينترنتي يا ساير خريدها، ديگر مبلغي با عنوان كارمزد بانكي از حساب شما كم نمي‌شود!

شما با پولي كه در كيف پول ديجي‌پي داريد و با استفاده از خدمات اپليكيشن ديجي‌پي، مي‌توانيد شارژ سيم‌كارت و بسته‌هاي اينترنتي را به‌آساني بخريد؛ كرايه تاكسي، عوارض جاده‌اي و هزينه طرح ترافيك را بپردازيد، حتي بيمه‌هاي مختلف بخريد.

علاوه بر همه اين‌ها، از وب‌سايت‌هاي مختلفي مثل ديجي‌كالا، ديجي‌پي، شبكه اجتماعي پاتوق، مايكت و... هم مي‌توانيد خريد كنيد. البته به‌زودي وب‌سايت‌ها و اپليكيشن‌هاي زيادي به اين فهرست اضافه خواهند شد.

آيا مي‌توانم از كيف پول خودم به كيف پول ديگران انتقال وجه بدهم؟

بله! علاوه بر خريد اينترنتي، مي‌توانيد از كيف پول خودتان به كيف پول ديگران، انتقال وجه انجام دهيد. البته در حال حاضر سقف انتقال وجه بين كيف‌هاي پول ديجي‌پي روزي ۵۰ هزار تومان است، اما اين سقف انتقال وجه در آينده افزايش پيدا مي‌كند.

حالا اين سؤال پيش مي‌آيد آيا مي‌توانم در طول يك روز از كيف پول خودم، براي چند كيف پول مختلف پول واريز كنم؟ يا مي‌توانم از كيف پول خودم، براي يك كيف پول ديگري چند بار پول واريز كنم؟ انتقال وجه از يك كيف به كيف‌هاي ديگر، محدوديت تعداد ندارد، اما سقف انتقال وجه در روز فعلاً ۵۰ هزار تومان است؛ يعني شما در طول يك بيست‌وچهار ساعت، نمي‌توانيد بيشتر از ۵۰ هزار تومان از كيف پول خودتان انتقال وجه بدهيد.

آيا مي‌توانم از كيف پول خودم براي كارت بانكي ديگران پولي واريز كنم؟

در حال حاضر امكان واريز وجه از كيف پول ديجي‌پي به كارت بانكي ديگران وجود ندارد، اما مي‌توانيد با استفاده از امكان كش‌آگوست (Cash-out) يا «برداشت وجه از كيف پول»، پول را از كيف پول به كارت بانكي خودتان منتقل كنيد.

امنيت كيف پول ديجي‌پي چگونه تأمين مي‌شود؟

در يك نگاه كلي مي‌توان گفت امنيت پرداخت از طريق كيف پول ديجي‌پي از كارت‌هاي بانكي بيشتر است! چرا؟ چون براي هر بار خريد از اين كيف پول، لازم نيست اطلاعات كارت بانكي خود را وارد كنيد! خريد با كيف پول ديجي‌پي امنيت زيادي دارد و خطري متوجه اطلاعات بانكي و مالي شما نخواهد كرد.

كيف پول ديجي‌پي برخلاف كيف پول‌هاي سنتي يا حتي كارت‌هاي بانكي، گم نمي‌شود و فقط در صورت سرقت يا مفقود شدن موبايل است كه كسي به جز شما به اين كيف پول دسترسي پيدا كند. در اين حالت هم شما مي‌توانيد بلافاصله پس از مفقود شدن موضوع را به ديجي‌پي اطلاع دهيد و حساب متخصصي خود را مسدود كنيد.

نكته آخر اينكه كيف پول ديجي‌پي تاريخ انقضا ندارد؛ يعني نيازي به تمديد اعتبار آن نداريد. مادامي كه اپليكيشن ديجي‌پي را روي موبايل خود داريد، كيف پول هم در اختيارتان است. هر زمان هم اپليكيشن ديجي‌پي را دوباره نصب كنيد، يا حتي موبايل هوشمندتان را عوض كنيد، با واردكردن شماره موبايل قبلي خود، بازهم به كيف پول ديجي‌پي خودتان دسترسي خواهيد داشت.

پس همين امروز اپليكيشن ديجيپي را از استورهاي معتبر دانلود و نصب كنيد، كيف پول ديجي‌پي خود را فعال كنيد و از كارهاي زيادي كه در چند ثانيه و بدون وارد كردن اطلاعات بانكي يا دريافت رمز پويا، يا پرداخت كارمزدهاي بانكي مي‌توانيد انجام دهيد، شگفت‌زده شويد!

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات