بازي روميزي زينگو در دورهمي‌هاي خانوادگي

شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اخيراً تحقيقي در دانشگاه باركلي در آمريكا نشان داده است بازي كردن در كنار هم، تأثير بسيار شگفت‌انگيزي بر استحكام خانواده دارد.
تبليغات

۹۶ درصد از خانواده‌هايي كه هر هفته يك يا دو شب را به بازي‌هاي خانوادگي اختصاص مي‌دهند نسبت به ديگر خانواده‌ها احساس نزديكي بيشتري مي‌كنند و ۹۱ درصد از اين خانواده‌ها بازي كردن با يكديگر را يكي از مهم‌ترين دلايل ارتباط نزديك با يكديگر مي‌دانند.

هيچ‌كس منكر اين نيست كه سر پدر و مادرهاي امروزي به شكل سرسام‌آوري شلوغ است. علاوه بر اين، اين روزها خيلي از اعضاي خانواده دائما تحت تأثير موجي از پيام‌ها، ويديوها، نوتيفيكيشن‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي و حواس‌پرتي‌هاي ديجيتال قرار دارند. اما هنوز هم در بين اعضاي همه‌ي خانواده‌ها، نياز به حضور و حمايت يكديگر وجود دارد. به‌خصوص، كودكان و نوجوانان نيازمند سپري كردن زمان در كنار پدر و مادر خود هستند.

يك راهكار ساده براي به هم نزديك‌تر شدن، بردگيم، بازي روميزي و بازي فكري است. والديني كه مي‌توانند زماني را براي دورهم بودن و بازي كردن با فرزندان خود سپري كنند، تأثير بسياري مثبتي روي روابط اعضاي خانواده با يكديگر مي‌گذارند. اما بازي فكري و بازي روميزي چطور خانواده‌ها را به هم نزديك‌تر مي‌كند؟

بازي؛ نقطه‌ي مشترك

پدرها و مادرها با فرزندان خود اختلاف سني دارند و هرچقدر اين اختلاف سني بيشتر باشد، برقراري ارتباط بين آن‌ها سخت‌تر مي‌شود. اما نبايد فراموش كنيم كه تمام پدر و مادرها خود زماني كودك بوده‌اند و به‌خوبي مي‌دانند بازي كردن چه لذتي دارد. كودكان و نوجوانان ممكن است به روي خود نياورند، اما شيفته‌ي زمان‌هايي هستند كه والدينشان كودك درون خود را رها مي‌كنند و از بازي لذت مي‌برند. اين به آن‌ها يادآوري مي‌كند پدر و مادرها از آنچه فكر مي‌كنند به آن‌ها نزديك‌تر هستند. ممكن است براي پدر و مادرها سخت باشد كه در بازي‌هاي ويديويي امروزي پا به پاي فرزندان خود پيش بروند، اما بردگيم، بازي فكري و بازي روميزي، يك سرگرمي جمعي قابل دسترس براي همه‌ي اعضاي خانواده است.

پشت به صفحه، رو به هم

در زندگي امروزي، با پديده‌اي به اسم زمانِ نمايشگر مواجه هستيم. زماني‌كه هركدام از ما در روز صرف خيره شدن به نمايشگرهاي مختلف مي‌كنيم، تلويزيون، رايانه، تلفن همراه و... . اگر عميق‌تر نگاه كنيد متوجه مي‌شويد كه در حقيقت اين روزها ما در محاصره‌‌ي نمايشگرها قرار گرفته‌ايم. ما به زمان‌هايي در روز و هفته نياز داريم تا به‌جاي صفحه‌هاي نمايشگر، به يكديگر نگاه كنيم و با هم ارتباط برقرار كنيم. اينجا است كه بازي فكري و بازي روميزي به يك ابزار كليدي تبديل مي‌شود. اين بازي‌ها طوري طراحي شده‌اند تا اعضاي خانواده به معناي واقعي كلمه روبروي يكديگر بنشينند و با يكديگر ارتباط برقرار كنند. ممكن است حتي اين ارتباط گاهي به رقابت و حتي تنش منجر شود. اما همين هم موقعيتي بسيار عالي براي تمرين مهارت‌هاي حل مسئله درون خانواده است، مهارتي كه خيلي از ما حتي در بزرگ‌سالي از آن بهره‌اي نبرده‌ايم.

بازي فكري؛ براي همه‌ي سنين و سليقه‌ها

يك خانواده‌ي چهارنفره‌ي ساده را در انديشه متخصصين بگيريد. احتمالاً با چهار سليقه‌ي متفاوت در تفريح، جزوه رايگان، فيلم يا حتي موسيقي مواجه هستيم. يكي از دلايلي كه بعضي خانواده‌ها با يكديگر وقت نمي‌گذرانند، همين تفاوت سليقه‌هاست. اما بازي فكري و برد گيم با تنوعي كه دارد، براي هركسي چيزي فراهم مي‌كند. سخت نيست كه بتوان بازي فكري يا بازي روميزي‌اي پيدا كرد كه همه‌ي اعضاي خانواده از آن لذت ببرند.

وقت‌ گذراندن با هم؛ عادت مشترك

بازي‌ اعتيادآور است. اين را از هر كسي كه زمان زيادي صرف بازي ويديويي كرده خواهيد شنيد، يا حتي در رفتار كودكاني كه ول كن بازي نيستند مي‌بينيد. خانواده‌اي كه به انجام بازي فكري يا بردگيم عادت كند، در واقع به وقت گذراندن با هم و كنار يكديگر بودن عادت كرده‌اند. خانواده‌اي را تصور كنيد كه به‌جاي تلويزيون، دلشان براي بازي كردن كنار هم تنگ مي‌شود. بازي‌ فكري مي‌تواند يك ارزش دائمي به خانواده‌ي شما اضافه كند، ارزش با هم بودن.

مرجع متخصصين ايران زينگو

سيبيلوها؛ يك بازي براي تمام خانواده

سيبيلوها يك بازي روميزي و بردگيم براي تمام اعضاي خانواده است. اين بازي سه تا شش‌نفره است، اما هرچقدر تعداد شركت‌كنندگان بيشتر باشد، هيجان آن نيز بيشتر خواهد شد. زينگو سيبيلوها را به‌خصوص براي بچه‌هاي ۷ تا ۱۰ سال طراحي كرده است. بازيكن‌ها سبيل‌هاي مختلفي را مقابل صورت خود مي‌گيرند و بعد بايد به‌سرعت كارت‌هايي كه شبيه رنگ يا مدل سبيل آن‌ها است را جمع كنند و حواسشان باشد كارت اشتباهي را برندارند. مهارت‌هاي اصلي كه براي برنده شدن در اين بازي مورد نياز هستند حافظه، تمركز و دقت و سرعت عمل است. يك بازي سريع و هيجان‌انگيز براي خانواده‌هاي اهل هيجان!

جشنواره‌ي برد با توئه!

در اين دوران كرونا، حفظ سلامتي خود، خانواده و ديگران اهميت بسيار زيادي دارد. براي همين زينگو تا پايان ماه مبارك رمضان، در جشنواره‌ي برد با توئه تخفيف ويژه‌اي براي شما در انديشه متخصصين گرفته است. با مراجعه به ديجي‌كالا يا وبسايت زينگو، بدون نياز به خارج شدن از خانه در اين شرايط خطرناك محصولات زينگو را تهيه كنيد؛ و بيست درصد هم تخفيف بگيريد!

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات