جمع‌آوري و آناليز ديتاي پيج‌هاي اينستاگرامي با پلتفرم حرفه‌اي CoCo

دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ديتاي پيج‌هاي اينستاگرامي بسيار متنوع‌تر از آن چيزي است كه Business Profile ارائه مي‌كند؛ آيا راه امن و مطمئني براي دسترسي به ديتاي واقعي، مستند و مورد تأييد اينستاگرام وجود دارد؟
تبليغات

حتما اين جمله معروف «دوستانت را نزديك خودت نگه‌دار، دشمنانت را نزديك‌تر» در فيلم پدرخوانده شنيده‌ايد. در دنياي كسب‌وكار مي‌توان جاي دشمن را با رقيب عوض كرد و باز هم اين جمله ارزشمند مي‌شود. چرا؟

به اين دليل كه نياز داريم از رقبايمان ياد بگيريم؛ از رقابت عقب نمانيم و هميشه راهكارهاي مناسب و خلاق براي بالا بردن سطح برند خود داشته باشيم؛ اما چگونه؟ با تكنيك‌ها و ابزارهايي كه امروز در بازاريابي مدرن استفاده مي‌شوند؛ ما بايد از اعدادي كه فقط به‌عنوان امتياز هستند فاصله بگيريم و به سمت اعدادي كه نشانگر رويدادهاي بااهميت براي ما هستند، گام برداريم.

رسانه‌هاي اجتماعي فرصتي بي‌سابقه براي ارتباط با مشتريان فراهم مي‌كنند و چشم‌اندازي بي‌نظير به كسب‌وكارها مي‌دهند. بنابراين تجزيه و تحليل شبكه‌هاي اجتماعي اغلب تفاوت بين موفقيت و شكست براي به دست آوردن نتايج مورد انديشه متخصصين شما است.

CoCo چيست و چگونه كار مي‌كند؟

CoCo يكي از پلتفرم‌هاي متخصصدي جمع‌آوري و آناليز ديتاي اينستاگرام است كه اطلاعات متنوع و مفيدي را براي تحليل فعاليت‌ پيج‌هاي اينستاگرامي در اختيارتان خواهد گذاشت. مهم‌ترين مزيت دسترسي به اين ديتاها اين است كه شما مي‌توانيد شناخت مناسب‌تر و كامل‌تري از مخاطبان خود، رفتار آن‌ها و كيفيت تعاملشان با محتواهايتان به دست بياوريد و در صورت نياز، استراتژي‌هاي خود را تغيير دهيد يا كامل‌تر كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد عملكرد رقبايتان را مطالعه و تحليل كنيد، پست‌ها، هشتگ‌ها و كلمات كليدي موفق و پربازديدشان را شناسايي كنيد و كيفيت كمپين‌هاي تبليغاتي‌شان را بسنجيد.

CoCo چه امكاناتي در اختيار متخصصان خود قرار مي‌دهد؟

۱. ديتاي ۸ پارامتر اصلي پيج‌ها

اينكه بتوانيد در يك نگاه به مهم‌ترين ديتاهاي پيجتان دسترسي داشته باشيد، مزيتي بزرگ براي صرفه‌جويي در وقت و انرژي‌تان است. CoCo در ابتداي ورود شما به داشبورد، ۸ پارامتر اصلي پيجتان را در اختيار شما قرار خواهد داد. اين ۸ پارامتر در صفحه اينستاگرام اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران براي ۳ ماه گذشته عبارت‌اند از:

مرجع متخصصين ايران coco

۲. انواع نمودارهاي تحليلي

افرادي كه كسب‌وكاري در شبكه‌هاي اجتماعي دارند، ضروري است كه به‌صورت مداوم اطلاعات و ديتاهاي پيجشان را مطالعه و تحليل كنند و دسترسي داشتن به نمودارهاي مختلف، يكي از بهترين ابزارهايي است كه اين اطلاعات مدون را به‌سرعت در اختيارشان قرار خواهد داد. نمودارهايي كه CoCo به متخصصان خود ارائه مي‌كند عبارت‌اند از:

نمودار Engagement Growth

معمولاً با هر تغييري كه در استراتژي‌ توليد محتوا ايجاد مي‌شود، نرخ Engagement صفحات نيز تغيير مي‌كند. اين نمودار CoCo كامل‌ترين اطلاعات تغييرات نرخ  Engagement را در بازۀ زماني مورد انديشه متخصصين شما در اختيارتان قرار خواهد داد.

نمودار Post Types

مهم‌ترين بخش آناليز يك صفحه در فضاي مجازي مربوط به نوع و استراتژي محتوا است. چه نوع محتوايي تأثير‌گذار‌تر است؟ چه فرمت محتوايي بيشتر استفاده مي‌شود؟ مخاطبان با كدام يك از اين فرمت‌ها تعامل بيشتري برقرار مي‌كنند؟

 شما با مطالعه اين نمودار مي‌توانيد بينش بسيار خوبي در خصوص عملكرد نوع و استراتژي محتواي خود و رقبايتان كسب كنيد و ببينيد در حوزه‌ي فعاليت كاري مشابه شما بيشتر از چه فرمت محتوايي استفاده شده است. اين نمودار مي‌تواند فرصت‌هاي پيش‌ روي شما را مشخص كند و تا حدودي راهنماي شما براي توليد محتوا در اينستاگرام  باشد.

نمودار Follower Growth

اين نمودار CoCo ميزان افزايش فالوئرهاي شما را در بازه‌‌هاي زماني مختلف نشان داده و به شما كمك مي‌كند با تعيين تاريخ‌هاي زماني مختلف، عملكرد فعاليت‌هاي اينستاگرامي خود را از لحاظ جذب فالوئر مطالعه كرده يا علت ريزش فالوئر صفحه‌تان را پيدا كنيد.  مي‌توان گفت با استفاده از اين نمودار مي‌توانيد نقاط ضعف و قوت خود را در جذب مخاطب شناسايي كرده و از آن‌ها براي برنامه‌ريزي بهتر جهت رشد صفحه‌تان استفاده كنيد.

۳. معرفي بهترين پست‌ها، هشتگ‌ها و كلمات كليدي

مطالعه صفحاتي كه فعاليتي مشابه شما دارند به شما كمك مي‌كند تا هشتگ‌ها و كلمات كليدي اصلي مورد توجه مخاطبانتان را پيدا كنيد و در بهبود ورودي هشتگ خود استفاده كنيد.  

 قابليت Top Hashtags در CoCo به شما كمك مي‌كند با مطالعه دقيق هشتگ‌هاي هر صفحه در پيدا كردن هشتگ‌هاي مناسب صفحه خود، چند قدم از رقبا جلوتر باشيد.

مرجع متخصصين ايران coco

۴. مقايسۀ ديتاي پيج شما با رقبايتان

حتماً برايتان پيش آمده كه بخواهيد ديتاهاي مهم پيج خود را با پيج رقبايتان مقايسه كنيد و از اين طريق مزيت رقابتي و نقاط قوت خودتان را شناسايي كنيد. براي اين كار كافي است صفحات مورد انديشه متخصصينتان را از بخش Comparison انتخاب و ديتاهايي مثل Follower Growth، Engagement، Average Like Count و Average Comment Count را در يك بازۀ زماني مشخص با يكديگر مقايسه كنيد.

۵. مطالعه و آناليز ديتاي كمپين‌هاي تبليغي

شما با اضافه كردن نام و لينك پست كمپين‌هاي تبليغي خود در CoCo مي‌‌توانيد با تعيين هدف در سه بخش Engagement، كامنت و لايك (با توجه به اولويت اصلي خودتان)، گزارش‌هاي دقيق و لحظه‌اي از كيفيت، ميزان ديده شدن و محبوبيت پست‌هاي كمپينتان بگيريد و از اين طريق كيفيت كمپين‌هاي ايجادشده را ارزيابي و تحليل كنيد.

هزينه استفاده از خدمات CoCo چقدر است؟

حتماً مي‌دانيد كه  متخصصان ايراني به دليل وجود محدوديت‌هاي بين‌المللي براي پرداخت، معمولاً در استفاده از خدمات اغلب پلتفرم‌هاي آناليز ديتاي اينستاگرام با اشكالاتي مواجه‌اند؛ اما در CoCo شما به‌راحتي مي‌توانيد تمامي پرداخت‌ها را به‌صورت ريالي انجام دهيد.

پلتفرم CoCo امكانات خود را در قالب پكيج‌هاي مختلف و در بازه‌هاي زماني سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه ارائه مي‌كند:

  • پكيج Business 
  • پكيج Agency 

همين امروز مي‌‌توانيد با ساخت پروفايل متخصصي خود در CoCo تا يك هفته به تمامي امكانات آن دسترسي رايگان و Agency داشته باشيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات