مك ‌بوك پرو ۱۶ اينچي احتمالا با پردازنده M1X اپل عرضه خواهد شد

يك‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اطلاعات جديد افشاگري با نام متخصصي LeaksApplePro، اپل در سال آينده‌ي ميلادي كامپيوتر‌هاي مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي را با پردازنده‌ي M1X عرضه خواهد كرد.
تبليغات

اپل چندي پيش از كامپيوتر‌هاي مك‌ مبتني‌ بر پردازنده‌ي اختصاصي M1 رونمايي كرد. كوپرتينويي‌ها پيش‌تر در مراسم توسعه‌دهندگان، مهاجرت از پردازنده‌هاي اينتل x86 به پردازنده‌هاي اپل سيليكون را علني كرده بودند و در جريان آخرين رويداد خود از پردازنده‌ي اختصاصي M1 رونمايي و ادعاهاي بزرگي در رابطه با آن مطرح كردند. در طول اين رويداد، اپل عملكرد پردازشي M1 را چندين برابر بهتر از مدل قبلي در همان دستگاه‌ها عنوان مي‌كرد. با عرضه ‌شدن كامپيوترهاي جديد مك مجهز به اين پردازنده، آزمون‌ها و بنچمارك‌هاي انجام‌شده روي اين محصولات از عملكرد كم‌نظير آن‌ها حكايت داشتند و به‌نوعي اكثر ادعاهاي اپل را به حقيقت تبديل كردند. اكنون اخبار منتشرشده از پردازنده‌ي قوي‌تر اين خانواده براي استفاده در مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي حكايت دارند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از اكانت توييتري LeaksApplePro، اپل در حال توسعه‌ي پردازنده‌اي جديدي از خانواده‌ي M براي استفاده در مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي است و ادعا مي‌شود كه پردازنده‌ي يادشده فعلا با اسم M1X شناخته مي‌شود. طبق گفته‌هاي اين افشاگر، پردازنده‌ي جديد از ۱۲ هسته‌ي پردازشي، شامل چهار هسته‌ي كم‌مصرف Ice Storm براي انجام وظايف و پردازش‌هاي روزمره و هشت هسته‌ي قدرتمند Fire Storm با عملكرد بالا براي پردازش‌هاي سنگين تشكيل شده است.

مرجع متخصصين ايران پردازنده‌ي M1X

طبق گفته‌هاي افشاگر مذكور، پردازنده‌ي M1X در كنفرانس مطبوعاتي معرفي مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي رونمايي خواهد شد. اپل مدتي پيش سه عضو جديد از خانواده‌ي مك را با پردازنده‌ي يكسان M1 رونمايي كرد و تنها تفاوت آن‌ها به استفاده از سيستم خنك‌سازي متفاوت مربوط مي‌شود. يك هسته‌ي گرافيكي بيشتر در مك ‌بوك پرو ۱۳ اينچي و مك ميني، تمامي تفاوت بين پردازنده‌ها‌ي سه محصول است؛ اما طبق گفته‌ي اين افشاگر، مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي از پردازنده‌اي كاملا جديد و قوي‌تري از تراشه‌ي M1 استفاده مي‌كند.

اپل سال‌ها است كه پردازنده‌هاي سري A را براي استفاده در آيپد پرو و آيفون‌ در دو نسخه‌ي استاندارد و ايكس عرضه مي‌كند؛ اكنون انتظار مي‌رود كامپيوترهاي جديد مك همين رويه را دنبال كنند و در مدل‌هاي بالارده از پردازنده‌ي قدرتمندتري استفاده شود. شايعات قبلي از عرضه ‌شدن كامپيوترهاي كلاس دسكتاپ اپل، در نيمه‌ي دوم سال آينده‌ي ميلادي با پردازنده‌اي با نام احتمالي M2 حكايت داشتند و انتظار مي‌رود اپل پردازنده‌ي سوم (M2) را كه فعلا با اسم رمز «Jade» شناخته مي‌شود، به‌طور ويژه‌ براي تأمين قدرت پردازشي آي‌مك‌ و مك پرو بهينه كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات