مدياتك MT6893 در بنچمارك AnTuTu از اسنپدراگون ۸۶۵ پيش افتاد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مدياتك در حال كار روي اولين تراشه‌هاي شش نانومتري خود است و نسخه‌اي از آن‌ها در AnTuTu ديده شده.
تبليغات

تراشه‌هاي جديد مدياتك حداقل در سه نسخه‌ي مختلف ساخته خواهند شد كه احتمالاً از خانواده‌ي ديمنسيتي (Dimensity) هستند. نسخه‌ي مياني مدياتك MT6893، زودتر از ساير نسخه‌ها آماده خواهد شد و در آزمايش‌هاي اوليه‌ي Geekbench شاهد رقابت آن با اسنپدراگون ۸۶۵ بوديم.

حال نتايج بنچمارك تراشه‌ي جديد مدياتك در پايگاه داده‌ي AnTuTu منتشر شده است و معيار تركيبي نشان مي‌دهد كه Dimensity از پرچم‌دار كوالكام بهتر عمل مي‌كند. تراشه‌ي مدياتك از انديشه متخصصين عملكرد پردازنده كمي عقب‌تر از كوالكوم است؛ (مطابق نتيجه Geekbench)؛ اما پردازنده‌ي گرافيكي آن سريع‌تر است. اين نتيجه از يك برد توسعه با ۸ گيگابايت رم، ۲۵۶ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي و نمايشگر ۹۰ هرتز (۱۰۸۰×۲۳۰۰ پيكسل) به دست آمده است. امتياز حافظه نيز كمي بيشتر از موبايل مجهز به اسنپدراگون (Oppo Find X2 Pro) است.

مرجع متخصصين ايران مدياتك MT6893/مدياتك 6893
مرجع متخصصين ايران مدياتك MT6893/مدياتك 6893
مرجع متخصصين ايران مدياتك MT6893/مدياتك 6893

MT6893 از چهار هسته‌ي پردازشي Cortex-A78 تشكيل شده است. هسته‌ي اصلي با فركانس تا ۳ گيگاهرتز كار مي‌كند و فركانس سه هسته‌ي ديگر ۲٫۶ گيگاهرتز است. چهار هسته‌ي A55 نيز وجود دارد. اين پيكربندي مشابه اكسينوس ۱۰۸۰ است.

درحالي‌كه سامسونگ به ‌دنبال استفاده از هسته‌هاي جديد G78 است، مدياتك پردازنده‌ي گرافيكي Mali-G77 MC9 را انتخاب كرده. تراشه Dimensity براي دستگاه‌هاي رده‌بالا اما نه‌چندان پرچم‌دار در انديشه متخصصين گرفته شده است.

مرجع متخصصين ايران مدياتك MT6893/مدياتك 6893

نتايج AnTuTu از اطاعات فاش شده‌ي قبلي جمع‌آوري شده و برخي از تراشه‌ها ممكن است در سال‌هاي آينده در بازار ديده شوند. به ياد داشته باشيد كه اين نتايج اوليه است و آزمايش با دستگاه‌هاي واقعي ممكن است تغيير كنند.

 به دليل هزينه‌ي بالاي سري ۸۰۰ كوالكوم اسنپدراگون نسبت به سري ۷۰۰ مدياتك، برخي از سازندگان به مدياتك مهاجرت كردند؛ پس مي‌توان انتظار دستگاه‌هاي ‌به‌صرفه‌تري داشت. از طرفي سامسونگ در حال مذاكره با شيائومي و اوپو است كه شايد تراشه‌ي اكسينوس را براي برخي از مدل‌هاي خود استفاده كنند و اين، عرصه‌ي رقابت را تنگ‌تر مي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات