اينتل در اقدامي ناشيانه، از تصوير مك بوك براي پوستر تبليغاتي تايگر ليك استفاده كرد
تامز هاردور روز گذشته گزارش داد اينتل تبليغات «بهترين پردازندهي دنيا» براي تراشهي Core i7-1185G7 در داخل «لپ تاپي باريك و سبك» را آغاز كرده است؛ اما در كمال تعجب تيم بازاريابي اينتل در اين تبليغات از مك بوك پرو اپل استفاده كردهاند؛ لپتاپي كه با پردازندهي نسل يازدهمي تايگر ليك اينتل عرضه نميشود.
براي مشاهده در ابعاد اصلي روي تصوير بالا كليك كنيد
كاربري با نام ChromiumMoon در رديت تصويري از تبليغ اينتل در سابرديت r/Mac/ به اشتراك گذاشته است. كساني كه پست را مشاهده كردند در زماني كوتاه متوجه شدند در پوستر تبليغاتي اپل، موبايل آيفون نيز ديده ميشود. همچنين فردي كه در داخل تصوير از لپتاپ ميكند، هدفون بيتس روي سر خود دارد؛ بنابراين پوستر تبليغاتي اينتل پر از محصولات اپل است.
آنطور كه متخصص كارشناس تامز هاردور ميگويد، تصوير در اصل توسط گتي ايميجز ثبت شده و در نسخهي اصلي آن مجيك ماوس اپل هم به چشم ميخورد. بعيد است اپل بخواهد مدلي از مك بوك پرو را با پردازندهي Core i7-1185G7 همراه كند و به بازار بفرستد؛ البته اگر اپل تراشهاي نداشته باشد كه بتواند از بيش از دو درگاه تاندربولت 4 همراهي كند، ميتواند در حين كار روي مدل بعدي، سراغ استفاده از يكي از پردازندههاي نسل يازدهمي اينتل برود.
مينگ چي كوئو و مارك گارمن (خبرنگار بلومبرگ)، دو تحليلگري كه بهطور منظم برنامههاي اپل را پيشبيني ميكنند، پيشتر گفتهاند اپل قصد دارد در سال جاري خانوادهاي بازطراحيشده از لپتاپهاي ردهبالاي سري مك بوك پرو را عرضه كند. گارمن بهطور مشخصتر از مك بوك پروهاي جديد بهعنوان «نخستين لپتاپهاي ردهبالاي اپل كه استفاده از قطعات اينتل را كنار ميگذارند» ياد ميكند.
بدين ترتيب بهانديشه متخصصين ميرسد طراح اينتل در اقدامي ناشيانه با انتخاب يكي از تصاوير Getty Images، متني تبليغاتي روي آن قرار داده و براي مافوق خود فرستاده تا بهعنوان پوستر تبليغاتي منتشر شود؛ ظاهرا اين طراح نميدانسته محصولي كه در پوستر تبليغاتي حاضر است هيچ ارتباطي با اينتل ندارد.
بهطور معمول چنين اشتباهاتي بهحدي مهم نيستند كه رسانهها مقاله دربارهي آنها منتشر كنند؛ اما اينبار اوضاع فرق ميكند. M1 اپل رقيب مستقيم اينتل در كلاس لپ تاپ بهحساب ميآيد و اينتل براي انتقاد به عملكرد آن، بنچماركهايي منتشر كرده است كه تحليلگران ميگويند دقت كامل ندارد. اينتل همچنين در شبكههاي اجتماعي به مزاياي پي سي هاي ويندوزي نسبتبه مك ها اشاره و جاستين لانگ (بازيگر نقش متخصص مك در تبليغات Mac vs PC) را استخدام كرد تا پويش تبليغاتي جديدي به راه بياندازد.
هم انديشي ها