هكري اطلاعات رايانامه صدها نفر از مديران شركت‌هاي مختلف را فروخت

دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هكري ادعا كرده است كه به اطلاعات رايانامه صدها نفر از مديران شركت‌ها دسترسي داشته و در حال به فروش‌گذاشتن آن‌ها است.
تبليغات

تاكنون، بارها متخصصان فضاي مجازي قرباني حملات هكرها شده‌اند. امنيت مجازي يكي از حقوق مهم متخصصان است اما هميشه افرادي هستند كه بخواهند اين مسئله را زير پا بگذارند. يكي از علاقه‌ي اين دسته از سودجويان هك‌كردن حساب‌هاي رايانامه است. به‌تازگي، گزارشي منتشر شده است كه از احتمال دسترسي يكي از هكرها به اطلاعات قربانيان بالقوه خبر مي‌دهد.

به‌گزارش ZDNet و Gizmodo، هكري ادعا كرده است كه در حال فروختن صدها رايانامه مايكروسافت است كه براي مديران عامل و معاونان و مديران شركت‌هاي مختلف هستند. اين اهداف رئيس يكي از شركت‌هاي نرم‌افزاري متوسط آمريكايي و مدير يكي از كارخانه‌هاي توليد پوشاك آمريكايي و مدير مالي يكي از زنجيره‌هاي خرده‌فروشي اروپايي را شامل مي‌شود.

حساب‌هاي يادشده در تالارهاي گفت‌وگوي زيرزميني بازار روسيه و بسته به ارزش هر‌كدام، بين ۱۰۰ تا ۱۵،۰۰ دلار فروخته ‌مي‌شوند. شركت اطلاعاتي KELA گفته است اين هكر شايد با خريد داده از كامپيوتر‌هاي آلوده به تروجان AzorUlt اطلاعات را سرقت كرده و با استفاده از آن‌ وارد حساب متخصصان شده باشد.

در‌اين‌ميان، فردي پيدا شده است كه در حال تأييد اطلاعات رايانامه افرادي است كه حساب متخصصي آن‌ها را هكر مذكور سرقت كرده است. البته اين فرد با وجود تأييد صحت دو حساب متخصصي، هنوز موفق نشده است اين كار را براي همه‌ي قربانيان انجام دهد. همچنين، اين افشاگر به شركت‌هايي اطلاع‌رساني مي‌كند كه اطلاعات آن‌ها به بيرون درز كرده است.

اگر فرايند سرقت رايانامه متخصصان به همان اندازه موفق باشد كه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، ممكن است به مديران و متخصصان بسياري آسيب بزند. اين شيوه‌ي هك مي‌تواند براي گرفتن پول از متخصصان شركت استفاده شود. در اين روش، هكر خود را به‌عنوان مدير اصلي معرفي مي‌كند و با ارسال فرم‌هاي خاص به متخصصان، از آنان مي‌خواهد مبلغي برايش واريز كنند. البته از اطلاعات رايانامه‌هاي هك‌شده مي‌توان براي باج‌گيري و اخاذي نيز استفاده شود.

مهاجمان با استفاده از رايانامه‎هاي دزديده‌شده، حتي مي‌توانند به ساير حساب‌ها و حتي رايانامه‌هاي متخصصان نفوذ و افكار شوم خود را به واقعيت تبديل كنند. درواقع، مي‌توان گفت با داشتن رايانامه افراد، مي‌توان كارهاي زيادي انجام داد تا به قربانيان آسيب وارد شود.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي هك وسيع انجام‌شده براي دسترسي به رايانامه‌هاي مديران و معاونان شركت‌هاي مختلف چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات