برندگان مسابقه عكاسي BPOTY؛ زيباترين تصاوير از دنياي پرندگان

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 10 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نتايج مسابقه‌ي عكاس سال پرندگان (BPOTY) مشخص و آثار هنرمند در فضاي مجازي منتشر شد.
تبليغات

عكس‌برداري يكي از زيباترين هنرهاي حال ‌حاضر است. تاكنون افراد متعددي در اين رشته‌ي هنري موفق به ثبت آثار بسيار جذابي شده‌اند. هنرمندان اين رشته مي‌توانند به‌طور تخصصي در بخش‌هاي خاصي به خلق آثار هنري بپردازند؛ از شاخه‌هاي منحصر‌به‌فرد اين رشته هنري مي‌توان به عكس‌برداري از طبيعت، حيوانات و انسان‌ اشاره كرد كه در هر كدام از آن‌ها، عكاس بر يك موضوع خاص متمركز مي‌شود. براي مثال فردي كه در ثبت تصاوير پرتره مهارت دارد، نمي‌تواند به اندازه‌ي هنرمندي كه به عكاسي از حيات وحش مشغول است در ثبت آثار مختلف از طبيعت موفق باشد. عموما عكاس‌هاي موفق يك سبك خاص، سال‌هاي زيادي براي گرفتن بهترين اثر خود صرف مي‌كنند.

براي انتخاب بهترين آثار در سبك‌هاي مختلف، مسابقات مختلفي به‌صورت سالانه برگزار مي‌شود. در اين مقاله به يكي از بزرگ‌ترين مسابقات حوزه‌ي حيات وحش پرداخته‌ايم.

مسابقه «عكاس سال پرندگان»، برندگان سال ۲۰۲۰ را اعلام كرد. برنده كلي امسال ماجد الزعابي از وردوي نروژ بود كه عكس هنري و امپرسيونيستي فوق‌العاده‌اي ثبت كرده است كه در ادامه مشاهده مي‌كنيد. اين تصوير از دو قره‌غاز اروپايي (European Shag) گرفته شده است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

 الزعابي، هنرمند برنده‌ي ۵۰۰۰ پوند، به مسئولان اين مسابقه گفت:

من اين عكس را آوريل ۲۰۱۹، هنگام بازديد از جزيره پرنده دريايي معروف نروژي در واردو گرفتم. مكاني پر از پرندگان كه فرصت‌هاي بي‌پايان براي عكاسي فراهم مي‌كند. فرصت‌هاي زيادي براي تركيب خلاقانه وجود دارد كه مي‌توانيد در آن‌ها با پس‌زمينه و پيش‌زمينه تصاوير بازي كنيد. در اين تصوير، من قره‌غازي كه روي آن فوكوس نشده و قاب خاصي براي ديگر پرنده‌اي كه فوكوس روي آن است ايجاد كرده، دوست دارم. بوكه دريا با نزديك شدن غروب نيز زيبا است. با آزمايش‌هاي مختلف اين تصوير را ثبت كردم. هدف من خلق عكس‌هاي هنري و امپرسيونيستي از قره‌غاز‌ها بود و اميدوارم با اين تصوير به هدفم رسيده باشم.

اين عكس با دوربين نيكون  D850 با لنز AF-S Nikkor 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR با سرعت ۵۵۰ ميلي‌متر، ۱/۱۰۰۰ ثانيه ، f/5.6 و ISO 160 گرفته شده است.

در ادامه ديگر تصاوير ثبت‌شده توسط برندگان مسابقه عكاس سال پرندگان را مشاهده مي‌كنيد.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

تصويري كه مشاهده مي‌كنيد توسط نيكلاس روسنس از سوئد ثبت شده است. اين تصوير كه يك مرغ مگس‌خوار نوك شمشيري را نشان مي‌دهد، موفق شده است در دسته‌ي «رفتار پرندگان» مقام سوم را به دست بياورد. در اين تصوير يك مرغ مگس‌خوار را مشاهده مي‌كنيد كه نوك يك پرنده ديگر را گرفته و انگار روي آن نشسته است. نام اين اثر ROPEWALKER به‌ معني طناب‌باز است كه واقعا اسم بسياري زيبايي محسوب مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

تصوير ثبت‌شده توسط ترجه كولاس از نروژ موفق شده است كه در دسته‌ي «بهترين پرتره» برنده‌ي جايزه برنز شود. در اين  تصوير يك زيرآبروك گلوسفيد (White-throated Dipper) ديده مي‌شود كه در حال نگاه كردن به تصوير خود در آب است. اين اثر هنري بي‌نظير نام A DIPPER IN THE MIRROR را به خود اختصاص داده كه معني فارسي آن « يك زيرآبروك در آينه» است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

در اين اثر هنري يك قره‌غاز ديگر ديده مي‌شود كه زير آب به ‌دنبال شكار است. گرگ لكور از فرانسه با ثبت اين تصوير زيبا موفق شد در دسته‌ي «بهترين پرتره» مقام دوم را از آن خود كند. نام اين عكس CORMORANT UNDERWATER VIEW است كه در فارسي به «نماي قره‌غاز زير آب» ترجمه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

عكس بعدي توسط فردي به ‌نام رولوف مولنار از هلند به اين مسابقه ارسال شده است. در اين تصوير فوق‌العاده دو پرنده در حال مبارزه با يكديگر هستند. يكي از نكات جذاب اين تصوير،‌ مبارزه اين دو پرنده در ميان زمين و آسمان است كه با خود دانه‌هاي برف را جابه‌جا كرده‌اند. اين اثر هنري بي‌نظير موفق شده است مقام اول دسته‌ي «رفتار پرندگان» را از آن خود كند. نام اين اثر هنري  NUTCRACKERS FIGHTING IN THE SNOW است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

يك تصوير ديگر نيز از فرانسه به اين مسابقه فرستاده شده است. گرگ لكور تصويري از بندر سنت جان در آفريقاي جنوبي ثبت كرده كه در دسته‌ي «رفتار پرندگان» برنده جايزه نقره شده است. اين تصوير جذاب دسته‌اي از ماهي‌ها را نشان مي‌دهد كه هنگام فرار از دست شكارچيان به شكل يك لبخند درآمده‌اند. نام اين اثر هنري FEEDING FRENZY است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

يك اثر هنري از چين توسط فردي به ‌نام شو چينگ موفق به بردن مقام سوم دسته‌ي «پرندگان در حال پرواز» شده است. در اين عكس پرنده به حالتي عكس‌برداري شده است كه به يك پري زيبا شباهت دارد كه در حال فرود آمدن روي زمين است؛ به همين دليل نام اين تصوير FAIRY LANDING ON EARTH است كه در فارسي به «فرود پري روي زمين» ترجمه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

گادي شميلا از فلسطين اشغالي موفق شده است يك تصوير زيبا از لحظه پرواز پرنده‌اي جذاب ثبت كند. عكس ثبت‌شده از اين هدهد باعث شد كه عكاس آن در دسته‌ي «پرندگان در حال پرواز» مقام اول را كسب كند. نام اين اثر هنري HOOPOE FLIGHT AT LOW SPEED  است كه در فارسي به « پرواز هدهد با سرعت كم» ترجمه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

يك تصوير بسيار زيبا توسط نيكوس فوكاس از يونان كه در دسته‌ي «پرواز پرندگان» موفق به كسب مقام دوم شده است. در اين اثر هنري يك پرنده ديده مي‌شود كه در حال پرواز، سطح آب را لمس كرده است. نام اين عكس به دليل حركت پرنده، TOUCH AND GO گذاشته شده كه به‌ معناي «لمس كن و برو» است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

نام اثر هنري بعدي A NEW BEGINNING است. اين تصوير كه معناي نام آن «شروعي دوباره» است، در پارك ملي كازيرانگاي هند ثبت شده و يك پرنده را در حال نگاه كردن به علف‌هاي آتشين نشان مي‌دهد. نام عكاس اين اثر سوايام‌سيدا موهاپاترا است. وي موفق شد در دسته‌ي «پرندگان در محيط ‌زيست» برنده‌ي جايزه برنز شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

فرانچسكو فيليپو پلگريني از ايتاليا با ارسال اين تصوير بي‌نظير موفق شد در دسته‌ي‌ «پرندگان در محيط ‌زيست» مقام اول را از آن خود كند. اين عكس از آبشار ايگوازو در ميسيونس آرژانتين ثبت شده است. نام اين اثر هنري SWIFTS OVER IGUAZÚ FALLS به ‌معناي « بادخورك‌ها بر فراز آبشار ايگوازو» است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

اين تصوير در منطقه‌ي كوهستاني گلسفيل توسط پل هرمانسن ثبت شده است. اين عكاس نروژي با اين عكس موفق شد در دسته‌ي «پرندگان در محيط ‌زيست» برنده جايزه نقره شود. جغد بزرگي بر بالاي يك درخت ديده مي‌شود كه گويي انگار منتظر تمام شدن اين سرما و فرا رسيدن روزهاي گرم‌تر است. نام اين اثر HAWK OWL IN A MOUNTAIN FOREST است كه به فارسي «جغد شاهيني در جنگل كوهستاني» ترجمه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

خوان پابلو پلازا پوزو از اسپانيا تصويري براي مسابقه‌ي پرندگان ارسال كرده است كه يك هدهد معمولي را درحالي‌كه يك عنكبوت به منقار گرفته است، ميان طبيعت نشان مي‌دهد. اين تصوير موفق شد در بخش «سياه و سفيد» مقام سوم را از آن خود كند. اين اثر جذاب، نام كوتاه و زيباي PYROGRAPHY را به خود اختصاص داده كه در فارسي به ‌معناي «نگارگري» است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

رابرت سامر از آلمان با ارسال اثر هنري SINGLE ROOM AVAILABLE موفق شد مقام اول دسته‌ي «سياه و سفيد» را از آن خود كند. در اين تصوير جذاب كه نام آن به فارسي « اتاق تك موجود است» مي‌شود، پرندگان مختلفي در چارچوب‌هاي كوچكي ديده مي‌شوند. گويي همه‌ي اين پرندگان ساكنين واحدهاي مختلف يك آپارتمان هستند. اين عكس مي‌تواند داستان‌هاي زيادي در ذهن مخاطب ايجاد كند.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

 تصوير ثبت‌شده توسط دانيل استنبرگ از سوئد كه موفق شد در دسته‌ي «سياه و سفيد» برنده جايزه نقره شود. در سمت راست اين عكس زيبا، يك جغد ديده مي‌شود كه با نگاه نافذ خود به دوربين نگاه مي‌كند. نام اين اثر هنري كاملا درست انتخاب شده است. استنبرگ اين تصوير را GREAT GREY OWL ناميده كه در فارسي به «جغد خاكستري عظيم» ترجمه مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

يك هنرمند چيني با ثبت اين تصوير موفق شد در دسته‌ي «تصاوير خلاقانه» برنده‌ي جايزه برنز شود. چنگبو سان فردي است كه اين عكس را ثبت و آن را براي مسابقه‌ي تصاوير پرندگان ارسال كرده است. نام اين اثر هنري جذاب كه يك حواصيل را در ميان گياهان نشان مي‌دهد، MAKE-UP است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

در اين عكس لك‌لك‌هاي سفيد ديده مي‌شوند كه بر فراز دكل‌هاي برق لانه ساخته‌اند. كارلوس سيفوئنتس اين تصوير جذاب را در اسپانيا ثبت كرده است. اثر او در دسته‌‌ي «پرندگان باغي و شهري» موفق به بردن جايزه برنز شد. نام اين تصوير ELECTRIC  است.

مرجع متخصصين ايران برندگان مسابقه عكاس پرندگان ۲۰۲۰

در نهايت اثري هنري PERFECT CAMOUFLAGE ديده مي‌شود كه معني نام آن به فارسي «استتار فوق‌العاده» است. كيبوتس هاتزور و موشه كوهن صاحبان اين اثر هستند. اين تصوير موفق شد در دسته‌ي «توجه به جزئيات» برنده جايزه طلا شود. دليل انتخاب اين اثر براي كسب مقام اول در دسته‌ي مذكور مشخص است.

مسابقه عكاس سال پرندگان كه پنجمين سال خود را پشت سر گذاشته، متعلق به مؤسسه خيريه حفاظت از پرندگان است كه عوايد مسابقه را دريافت مي‌كند. اين مؤسسه خيريه براي پروژه‌هاي حفاظت از مزاياي پرندگان هزينه مي‌كند. شما مي‌توانيد آثار برندگان بيشتري از مسابقات امسال و برندگان سال‌هاي گذشته را در وب‌سايت BPOTY مشاهده كنيد.

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي تصاوير برنده‌ي اين مسابقه چيست؟ از انديشه متخصصين شما كدام اثر بهترين تصوير ثبت‌شده است؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات