برندگان اولين جوايز سالانه عكاسي هوايي مشخص شدند

دوشنبه ۸ دي ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵
مطالعه 16 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
برندگان اولين دوره‌ي مسابقه‌ي عكاسي هوايي مشخص شدند. در ميان برندگان جوايز عكاسي هوايي، عكاساني از ۶۵ كشور مختلف حضور داشتند كه حضور بلژيك در ميان ساير كشورها برجسته‌تر بود. در اين مسابقه، هيئت‌داوران به ۱۰۶ عكس در ۲۳ دسته‌بندي مختلف جايزه دادند.
تبليغات

عكاسي هوايي فرايند ثبت عكس از ارتفاعي مشخص است. عكاسي هوايي فقط به‌كمك هواپيماي سبك يا هلي‌كوپتر و پروازكردن به ارتفاعات ميسر نيست؛ بلكه براي نقشه‌برداري هوايي بايد مؤلفه‌هاي بسياري در انديشه متخصصين گرفته شوند تا مطمئن شويم داده‌ها به‌اندازه‌‌ي كافي براي رسيدن به نتيجه‌ي مطلوب ما در عكاسي مفيد هستند. عكاسي هوايي به‌دليل قدرت بسيارش مي‌تواند چشم‌انداز تازه‌اي درباره‌ي موضوعاتي ارائه دهد كه از آن‌ها عكس گرفته شده است.

مشاهده‌ي خصوصيات مانديشه متخصصينه روي سطح زمين اغلب دشوار است و مختصات به‌آساني مي‌توانند ناديده گرفته شوند. دست‌اندازي كوچك از سطح زمين ممكن است از فاصله‌ي نزديك و در بستري عريض‌تر بسيار مهم باشد. دسترسي به برخي مناطق در فاصله‌ي يك‌فوتي بسيار دشوار است؛ در‌نتيجه عكس‌هاي هوايي براي مطالعه و نقشه‌برداري آن‌ها ضروري به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. عكاسي هوايي تمامي عكس‌هايي را شامل مي‌شود كه تمامي خصوصيات سطح زمين از عوارض و پستي‌وبلندي‌ها گرفته تا ساخت‌وساز‌ها و حتي تحركات نظامي را نيز دربر مي‌گيرد و معمولا با دوربين‌هاي مخصوصي تهيه مي‌شود كه در هواپيماها قرار دارند.

از متخصصدهاي مهم عكاسي هوايي مي‌توان به انواع مطالعات در زمينه‌هاي زمين‌شناسي، راه‌سازي، محيط‌زيست و منابع طبيعي، شهرسازي، كشاورزي و از همه مهم‌تر مباحثه‌هاي نظامي و امنيتي اشاره كرد. برگزاركردن مسابقاتي با موضوع عكس‌هاي هوايي نيز فرصتي براي خلاقيت عكاسان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي ايجاد كرده است تا زمين را از زاويه‌اي به‌تصوير بكشند كه كمتر كسي ديده است.

در همين زمينه، هيئت‌داوران اولين دوره‌ي عكاسي هوايي سال ۲۰۲۰ برندگان و بهترين انتخاب‌هايشان را اعلام كرده‌اند. در ميان برندگان جوايز عكاسي هوايي، عكاساني از ۶۵ كشور مختلف حضور داشتند كه حضور بلژيك در ميان ساير كشورها پررنگ‌‌تر بود؛ به‌گونه‌اي كه عكاسان بلژيكي ۱۰ جايزه ‌يمسابقه را از‌آنِ خود كردند. عكاسان روسي نيز با دريافت ۹ جايزه، دومين كشوري شناخته شدند كه بيشترين جايزه را از‌آن خود مي‌كنند. همچنين، عكاسان انگليسي با دريافت ۸ جايزه، از انديشه متخصصين بيشترين تعداد عكس برنده در مسابقه، در جايگاه سوم قرار گرفتند.

هيئت داوران به ۱۰۶ عكس در ۲۳ دسته‌بندي مختلف جايزه دادند. همچنين، از شركت‌كنندگان دعوت كردند بهترين تصاوير خود را ارسال كنند كه با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين، هلي‌كوپتر، بادبادك‌ها، بالون يا هواپيما گرفته‌اند، به اين اميد كه سهمي از جايزه‌ي ده‌هزاردلاري را به‌دست آورند.

عنوان «عكاس هوايي سال ۲۰۲۰» به‌لطف چندين جايزه‌ي عكاسي در دسته‌بندي‌هاي مختلف و ميانگين امتياز چشمگير به سباستين ناگي از بلژيك اهدا شد كه اكنون ساكن بروكسل است. وي توانست مقام اول را با ارائه‌ي عكسي از يكي از هتل‌هاي يونان از‌آنِ خود كند. ناگي عكاسي هوايي را با ثبت تصاويري از پشت‌بام شهرش آغاز كرد. سباستين ناگي مي‌گويد:

صادقانه بگويم قبلا هرگز در مسابقه‌اي شركت نكرده بودم؛ اما در اين مسابقه، چيزهاي مثبت بسياري شنيدم كه مرا براي شركت در اين رويداد تشويق كرد. فكر نمي‌كردم جايزه‌اي برنده شوم و شركت در اين مسابقه بيشتر براي سرگرمي بود؛ بنابراين، وقتي خبر خوشحال‌كننده را شنيدم، بسيار تعجب كردم. در ابتدا باور اينكه عكاس سال شده‌ام، كمي سخت بود؛ اما واقعا احساس شادي و غرور كردم. اين اولين‌بار است كه در مسابقه‌اي حضور پيدا كردم كه دوستش دارم. اشتياقم براي اين جايزه باورنكردني و بسيار راضي‌كننده است. اين جايزه باعث شد بخواهم خودم را در زمينه‌هاي ديگر نيز محك بزنم. شايد روزي بتوانم به‌نوبه‌ي خود، در اين گونه مسابقات ديگران را نيز داوري كنم.

هيئت‌داوران جوايز عكاسي هوايي عبارت بودند از:

كريستف مارتين، بنيان‌گذار و مسئول برگزاري جوايز عكاسي هوايي، نيز اعلام كرد براي دوره‌ي اول، كيفيت و تنوع عكس‌هاي ارائه‌شده در اين مسابقه سطح كيفي مسابقه‌ي عكاسي هوايي و استانداردهايي را نشان مي‌دهد كه تا امروز به آن رسيده است. به‌گفته‌ي مارتين، عكاسان هوايي با آثار كم‌نظيرشان، توانايي خود را براي متحير‌كردن مردم اثبات مي‌كنند. اين‌گونه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه نوشته‌هاي تصويري جديدي در حال ساخت است.

اين مسابقه در ۶ محور اصلي و ۲۲ موضوع شامل موضوعات مختلفي اعم از عكاسي از ساخته‌هاي دست بشر، طبيعت، مردم، هنرهاي زيبا، شهرها و... برگزار شد و از پنج عكاس برگزيده‌ي مسابقه به‌صورت ويژه تقدير شد. در بسياري از مسابقات عكاسي هوايي، به‌دليل اعمال قوانين سخت‌گيرانه قدرت خلاقيت زيادي وجود ندارد. بااين‌حال در اين مسابقه، عكاسان توانستند موضوعات مختلف و متنوع را از زواياي مختلفي از دريچه‌ي لنز دوربينشان ثبت كنند و به‌نمايش بگذارند؛ به‌همين‌دليل، تصاوير ثبت‌شده در اين مسابقه بسيار متنوع هستند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «مانديشه متخصصينه»

مرجع متخصصين ايران
  • نام عكس: درياچه‌ي جنيستان
  • نام عكاس: سباستين مولر
  • مكان تصوير: ارتفاعات ايسلند

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «الگوها»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: عبور چترها
  • نام عكاس: دنيل بونته
  • مكان تصوير: ژاپن

اين‌گونه به انديشه متخصصين مي‌رسد كه عبور چترها، رنگ‌ها را به بوم خاكستري زندگي هديه داده است.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «اماكن متروك»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: خرابه
  • نام عكاس: رجينالد وان د ولده
  • مكان تصوير: فرانسه

در اين تصوير، بقايايي از يك مين جمع‌كن انگليسي مربوط به جنگ جهاني اول به تصوير كشيده شده است كه در جريان درگيري با سواحل فرانسه در ساحل گير افتاد. اين مين‌روب كه سال‌ها در زير شن‌ها مدفون شده بود، تنها در سال‌هاي اخير به دليل كاهش شديد خط ساحلي ناشي از فرسايش دريايي قابل مشاهده است.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «مناظر شهري»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: رنگين‌كمان اسپانيايي
  • نام عكاس: سباستين ناگي
  • مكان تصوير: اسپانيا

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «معماري»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: يونان انتزاعي
  • نام عكاس: سباستين ناگي
  • مكان تصوير: يونان

اين تصوير، از يكي از هتل‌هاي جزيره‌ي سانتوريني در يونان به ثبت رسيده است. جزيره‌اي كه جاذبه‌‌اي مهم در درياي اژه محسوب مي‌شود و گردشگران مي‌توانند از ديدني‌هاي تاريخي و غذاهاي خوشمزه‌ي آن گرفته تا مناظر دل‌انگيز غروب‌ آن كه شهرت جهاني پيدا كرده است، لذت ببرند. اين جزيره در ۲۰۰ كيلومتري يونان واقع شده است و به دليل تم تاريخي و خانه‌هاي سفيد خود، به مقصد ماه عسل دنيا معروف است.

نام قديمي‌تر اين جزيره «ترا» است كه هنوز هم عده‌اي آن را به اين نام مي‌شناسند. سانتوريني يكي از جزايز مجموعه «سيكلاد» است كه در درياي اژه قرار گرفته‌اند. معماري اين جزيره بسيار منحصر‌به‌فرد است. بخشي از اين جزيره را خانه‌هاي رنگي و بخش ديگر را خانه‌هاي سفيد با سقف‌هاي آبي ساخته‌اند كه تجلي رنگ‌هاي اين خانه‌ها در آبي درياي اژه بسيار چشم‌نواز است. سانتوريني شكلي نيم‌دايره‌اي دارد كه مي‌گويند در نتيجه انفجار آتشفشان به وجود آمده است. اين جزيره همچنين مشخصه‌هاي آتشفشاني مثل سنگ‌ها و دالان‌هاي عبوري را كه بقاياي انفجار بودند، همچنان حفظ كرده است.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «جهان در قرنطينه»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: در اين وضعيت، همه با هم شريك هستيم
  • نام عكاس: پرابو موهان
  • مكان تصوير: ويتنام

عكاس در توضيح اين تصوير مي‌گويد:

شايد يكي از راه‌هاي نشان دادن حمايت شما در مواقع سخت، همراهي با ديگران باشد. در اين تصوير كه از يك آپارتمان مسكوني در نزديكي خانه‌ي من به ثبت رسيده است، ساكنان آپارتمان‌ها براي حمايت از كساني كه در خط مقدم عليه ويروس كرونا مبارزه مي‌كنند، پرچم‌هاي ملي ويتنام را از پنجره‌ها آويزان كرده‌اند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «انتزاعي»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: كوير تاتاكوآ
  • نام عكاس: جان واندن هك
  • مكان تصوير: كلمبيا

اين تصوير، در نمايي بالا، سازه‌هاي صخره‌اي بيايت بيابان تاتاكوئا را هنگام غروب خورشيد به تصوير كشيده است. تاتاكوئا، منطقه‌اي خشك در كلمبيا است كه با مساحت ۳۳۰ كيلومتر مربع از انديشه متخصصين وسعت، رتبه‌ي دوم را در كلمبيا پيدا كرده‌است. اين بيابان در شمال شهرستان اويلا، ۳۸ كيلومتري نيوا در كلمبيا و ۱۵ كيلومتري ناتاگايما در توليما است. تاتاكوئا داراي دو رنگ مشخص قرمز و خاكستري است. در سال ۱۵۳۸، «گنسالو خيمنس د كسادا»، كه يك كنكيستادور بود، نام دره‌ي اندوه‌ها را بر اين بيابان نهاد؛ زيرا اين منطقه تنها يك بيابان نيست بلكه يك جنگل خشك شده‌ است. تاتاكوئا در اسپانيايي به معناي مار زنگي است.گياهان در اين منطقه با شرايط سخت آب‌وهوايي سازگار شده‌اند. ريشه‌ي گياهان در طول تا ۳۰ متر و در عمق تا ۱۵ متر رشد مي‌كند تا به آب برسد. از جمله جانوران اين بيابان مي‌توان به لاك‌پشت، جوندگان، مار، عنكبوت، كژدم، عقاب و گربه‌هاي وحشي اشاره كرد.

طول كاكتوس‌ها در تاتاكوئا، به ۴ تا ۵ متر مي‌رسد. وجود صخره‌هاي قرمز رنگ و افقي بدون مانع، اين احساس را القا مي‌كند كه در سياره‌اي ديگر است. رنگ قرمز بيابان، چشم‌اندازي شبيه به سياره‌ي مريخ دارد و از جمله بهترين نقاط كره زمين براي رصد ستاره‌ها و صور فلكي است. علاقه‌مندان به رصد ستاره‌ها هر ساله در اين مكان اردو مي‌زنند و به هنگام شب و نبود آلودگي‌هاي نوري، از ميانه‌ي اين بيابان، صورت‌هاي فلكي را نظاره‌ مي‌كنند. ديدن تعداد زيادي صورت فلكي از يك منطقه بسيار نادر است؛ ولي بيابان تاتاكوئا به گونه‌اي است كه اين ظرفيت در آن وجود دارد.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «آبشارها»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: بهشت شمالي
  • نام عكاس: كايلي والائرس
  • مكان تصوير: گرين‌لند

عكاس در توضيح اين تصوير مي‌گويد:

اين تصوير از سواحل «Qeqertarsuaq» در گرين‌لند، و در دماي منفي ۲۵ درجه‌ي سانتي‌گراد گرفته شده است. يكي از زيباترين اما در عين حال انتزاعي‌ترين مكان‌هايي كه تاكنون مشاهده كرده‌ام.

گرين‌لند، نام ناحيه‌ي خودگرداني از دانمارك است. اين سرزمين در آب‌هاي اقيانوس منجمد شمالي واقع شده و محل زندگي حدود ۵۶ هزار نفر است. همچنين اين كشور به‌عنوان كم‌تراكم‌ترين منطقه‌ي جهان از لحاظ جمعيتي شناخته مي‌شود. جمعيت آن از مردم بومي (از تبار اسكيموها) و مهاجران دانماركي تشكيل شده‌ است. به‌جز چند نقطه‌ي محدود كه محل سكونت اهالي گرينلند است، ديگر مناطق اين ناحيه، يخ‌زده و به‌طور كلي خالي از سكنه است. اين سرزمين از انديشه متخصصين جغرافيايي در محيط قاره‌ي آمريكاي شمالي واقع شده است؛ اما از انديشه متخصصين سياسي و فرهنگي با اروپا به‌ويژه كشورهاي نروژ و دانمارك مراوده‌ي بيشتري دارد.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «جنگل و درخت‌ها»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: مسير جنگلي
  • نام عكاس: مهمت اصلان
  • مكان تصوير: تركيه

 در اين تصوير، يك گله گوسفند براي بازگشت به خانه از جاده‌ي جنگلي استفاده مي‌كنند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «ساخت‌وسازها»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: قاب
  • نام عكاس: بشير موكارزل
  • مكان تصوير: لبنان

در اينكه اين قاب در لبنان وجود دارد يا دبي، شبهات زيادي وجود دارد. اين قاب ۴۹۲ فوتي، بزرگ‌ترين قاب در جهان است. صحبت پيرامون اين قاب، بسيار مباحثه برانگيز است و اغلب بزرگ‌ترين ساختمان دزديده شده در جهان ناميده مي‌شود؛ زيرا اعتبار ساخت آن به طراح قاب داده نشد.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «حيا‌ت‌وحش»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: پرواز فلامينگو
  • نام عكاس: هوآ شانگ
  • مكان تصوير: كنيا

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «مسافرت»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: شانگهاي
  • نام عكاس: ييران دينگ
  • مكان تصوير: چين

در اين تصوير كه از داخل هواپيما ثبت شده، برج شانگهاي به تصوير كشيده شده است. برج شانگهاي، آسمان‌خراشي به ارتفاع ۵۵۶٫۷ متر، با متخصصي اداري-تجاري است، كه در شهر شانگهاي مستقر است. پروژه‌ي ساخت اين ساختمان در سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۶ به اتمام رسيد. اين ساختمان هم‌اكنون بلندترين ساختمان چين و دومين ساختمان بلند جهان به‌شمار مي‌آيد.

شانگهاي مهم‌ترين شهر چين است و نام نيويورك شرقي را يدك مي‌كشد. پس چندان‌ هم دور از ذهن نيست كه چرا چيني‌ها مهم‌ترين آسمان‌خراششان را در اين شهر بنا كرده‌اند. سازندگان برج شانگهاي براي آن ۱۲۶ طبقه در انديشه متخصصين گرفته‌اند. درست است كه با اين ارتفاع اولين چيزي كه توجه بازديدكنندگان به آن جلب مي‌شود بلندي برج است؛ اما نمي‌توان ظاهر خاص و مارپيچي آن را ناديده گرفت. اين ساختار خاص براي اين در انديشه متخصصين گرفته‌شده كه زلزله و باد و طوفان نتواند گزندي به اين سازه‌ي عظيم و خاص برساند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «زندگي روزمره»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: بانوي دريا
  • نام عكاس: دوي شينه
  • مكان تصوير: ويتنام

در اين تصوير، يك قايق ماهيگيري در حال انداختن يك تور است و به‌طور تصادفي، امواج لبه‌هاي تور را طوري تكان داد‌ه‌ند كه تصوير يك زن در قلب دريا را به وجود آورده است؛ چيزي شبيه حادثه‌ي آفرينش.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «حمل‌و‌نقل»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: راه‌آهن خليج فنلاند
  • نام عكاس: الكساندر سوخاروو
  • مكان تصوير: فنلاند

در اين تصوير، كشتي به تصوير كشيده شده است كه چندين كانتينر، مسافر آن هستند. برخي از اين كشتي‌ها مي‌توانند بيست‌ هزار كانتينر كاملا بزرگ را نيز حمل كنند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «موضوعات متفرقه»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: روي لبه
  • نام عكاس: رايان كومپانس
  • مكان تصوير: هلند

در اين تصوير، كودك به‌دنبال كيسه‌اي پلاستيكي است كه داخل رودخانه‌ي آمستل افتاده است.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «هتل‌ها»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: كروماتا
  • نام عكاس: سباستين ناگي
  • مكان تصوير: يونان

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «ديجيتالي پيشرفته»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: هواپيماها
  • نام عكاس: كاسيو واس كونسلاس
  • مكان تصوير: برزيل

عكاس در توضيح اين تصوير مي‌گويد:

در اين تصوير، از عكس‌هاي مختلفي ساخته شده است، كه من در پرواز با هلي‌كوپتر گرفته‌ام. تمام تصاوير ارائه شده در اين قاب، پس از سال ۲۰۱۵ ثبت شده‌اند و با ادغام آن تصاوير، به اين عكس رسيدم.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «ورزش»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: توپ در اوج
  • نام عكاس: براد والز
  • مكان تصوير: استراليا

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «فرهنگ»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: اجتماع عيد
  • نام عكاس: عظيم خان روني
  • مكان تصوير: بنگلادش

بزرگ‌ترين اجتماع عيد سعيد فطر در جنوب آسيا و در بنگلادش برگزار شد. طبق ادعاي برگزاركنندگان، بيش از ششصدهزار مسلمان در اجتماع عيد شركت كردند. اين نماز در ساعت هشت و نيم صبح با حضور مريداني از مناطق مختلف منطقه آغاز شد. عيد سعيد فطر يك جشن شاد براي مسلمانان است كه در سراسر جهان برگزار مي‌شود.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «مستند»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: حمله‌ي آتش
  • نام عكاس: مارك لكورنو
  • مكان تصوير: بريتانيا

در اين تصوير، آتش‌نشانان خدمات نجات و آتش نشاني فرودگاه جرسي، به‌عنوان يك تيم براي حمله به آتش سوزي شبيه‌سازي شده كار مي‌كنند. اين سناريوهاي آتش سوزي براي اطمينان از مهارت و آمادگي كامل خدمه در صورت بروز حادثه‌هاي متعدد طراحي شده است.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «صنعتي»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: ذخيره‌ي انرژي
  • نام عكاس: جوئل جاكوم
  • مكان تصوير: آلمان

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «محيط‌زيست»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: طغيان آبي كه باعث تخريب محصولات شده است
  • نام عكاس: عظيم خان روني
  • مكان تصوير: بنگلادش

جغرافياي بنگلادش با واژه‌ي سيل و بلاياي طبيعي عجين شده است. سيل ناشي از بارش شديد باران‌هاي موسمي در سراسر اين كشور، هرساله موجب خسارت‌هاي بسياري مي‌شود. سيل، به‌طور مستمر، پديده‌اي هميشگي اما با شدت و ضعف در اين كشور فقير جنوب آسيا بوده كه همه ساله خسارات و تلفات قابل توجهي را به همراه دارد. به دليل تداوم بارندگي‌هاي فصلي موجبات آسيب رساني به زيرساختارهاي شهري و روستايي، آخرين سيلي كه در اين كشور اتفاق افتاد، بي خانماني و آوارگي صدها هزار نفر و كشته شدن ۱۱۴ نفر را فراهم ساخته است. همزماني وقوع سيل با شيوع گسترده ويروس كرونا در اين كشور بر شدت آلام مردم و اشكالات دولت بنگلادش افزوده است.

در طول فصل ريزش باران‌هاي دنباله دار موسمي و در يك اتفاق طبيعي پديده‌ي مخرب سيلاب در بنگلادش رخ مي‌دهد. اين كشور هر ۱۰ سال يكبار سيلاب‌هاي عظيمي را تجربه مي‌كند. سيلاب‌هايي كه خسارات و تلفات زيادي را به بار مي‌آورد. نكته‌ي جالب توجه در خصوص سيلاب ماه‌هاي اخير بنگلادش، آن است كه نه‌تنها هيچ نشانه‌اي از بهبود شرايط جوي ديده نمي‌شود بلكه وضعيت سيل بنابر دلايل متعدد رو به وخامت است.

بنگلادش ۲۳۰ رودخانه دارد. اگر رودخانه‌هاي كوچك و درياچه‌ها در انديشه متخصصين گرفته شوند، اين تعداد به حدود ۸۰۰ عدد مي‌رسد. در حال حاضر آب تقريبا تمام رودخانه‌هاي اين كشور بالا رفته است و طغيان برخي از رودخانه‌هاي اصلي بالاتر از سطح خطر جريان دارد. از سوي ديگر، جزيره نشينان با احشام و چهارپايان خود دچار اشكالات وصف ناپذيري شده‌اند. كمبود غذا، آب آشاميدني و لوازم بهداشتي، زندگي آن‌ها را با خطر جدي مواجه ساخته است. خانواده‌هاي مناطق دور افتاده مجبور شده‌اند خانه‌هاي خود را ترك كرده و همراه‌با دام و طيور و ملاخبار تخصصيات زندگي به مناطق مرتفع پناه ببرند. در نتيجه، ازدحام سيل‌زدگان در سدهاي مرتفع، جاده‌هاي آسفالت و مراكز مختلف يادگيريي در حال افزايش است. از سوي ديگر، مناطق مختلف واقع در حاشيه‌ي رودخانه‌ها، بر اثر سيل تحت تأثير فرسايش رودخانه‌ها قرار گرفته‌اند و در نتيجه بسياري از خانه‌هاي مردم، مدارس و ساختمان‌هاي دولتي به اعماق رودخانه‌ها فرو رفته‌اند.

برنده‌ي مقام اول در دسته‌بندي «محل اقامت»

مرجع متخصصين ايران
  • نام تصوير: رنگ‌هاي دُبي
  • نام عكاس: كوين كرات گارتنر
  • مكان تصوير: دبي
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات