۵۰ تصوير جذاب شركت‌كننده در مسابقه عكاسي حيوانات ۲۰۲۰

يك‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
مطالعه 24 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپليكيشن تلفن همراه آگورا مسابقه جذابي با موضوع عكاسي حيات وحش برگزار كرده است كه «حيوانات ۲۰۲۰» نام دارد و افراد بسياري در آن شركت كرده‌اند.
تبليغات

تمام موجودات زنده به يك علت خاص روي زمين زندگي مي‌كنند؛ از كوچك‌ترين حشرات گرفته تا بزرگ‌ترين پستانداران، همگي دليلي براي زنده ماندن دارند و زيستگاه‌هايشان به يكديگر متصل است. براي حفظ موجوديت آن‌ها و جلوگيري از انقراضشان، بايد از تنوع زيستي محافظت كنيم. اين وظيفه ما است كه متحد شويم و از حقوق حيوانات دفاع كنيم تا بتوانيم شگفتي دنياي طبيعي خود را با نسل‌هاي بعد قسمت كنيم.

بر اساس گزارش Boredpanda، اپليكيشن تلفن همراه رايگان Agora عكاسان بين‌المللي را به چالش كشيد تا با بهترين عكس‌هاي موجودات زنده در سراسر كره زمين در مسابقه عكس حيوانات ۲۰۲۰ (#Animals2020) شركت كنند.

آگورا مسابقه عكس حيوانات ۲۰۲۰ را در تاريخ ۲۸ آگوست راه‌اندازي كرد. عكاسان تا يازدهم سپتامبر فرصت داشتند كه شركت كنند و بهترين عكس‌هاي خود را از انواع موجودات زنده به اشتراك بگذارند تا شانس انتخاب در بين ۵۰ نامزد نهايي و ورود به مرحله رأي‌گيري را داشته باشند. در نتيجه، ۱۳۸۸۸ عكس از انواع حيوانات به مسابقه ارسال شد كه تنوع گسترده و گران‌بهاي حيوانات پيرامون ما را نشان مي‌دهد.

اوكتاوي رويو، مديرعامل و بنيان‌گذار Agora، در رابطه با اين مسابقه و اهميت آن گفت:

عكاسي يك رسانه قدرتمند براي ايجاد همدلي و درك عميق‌تر از جهان پيرامون ما است. فقط يك گونه در كره زمين زندگي مي‌كند كه مي‌تواند چگونگي آينده را انتخاب كند و آن‌گونه ما هستيم!

تبريك به عكاس اندونزيايي كه با آي‌دي jjnmatt@ اثر خود با نام Iguana را به اشتراك گذاشت. اين عكس بيشترين آرا را در برنامه Agora به دست آورد و او به‌عنوان برنده‌ي اين مسابقه اعلام و از طرف مسئولان اين اپليكيشن جايزه برتر ۱۰۰۰ دلاري به او اعطا شد.

در ادامه ۵۰ تصوير برتر ثبت‌شده توسط شركت‌كنندگان اين مسابقه را مشاهده مي‌كنيد. در زير بعضي از اين آثار توضيحاتي از زبان خود هنرمند درج شده است كه مي‌توان با خواندن آن‌ها اطلاعات بيشتري درباره‌ي عكس ثبت‌شده به دست آورد. شما همراهان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در پايان اين گزارش، تصويري كه بيشتر از ديگر گزينه‌ها توجه شما را به خود جلب كرده است انتخاب كنيد.

ايگوانا (Iguana) اثر jjnmatt@

مكان: جاكارتا، اندونزي

مرجع متخصصين ايران
ايگوانا زيبايي و منحصر‌به‌فرد بودن طبيعت را منتقل مي‌كند.

عشق مادري (Motherlove) اثر olmospatricia@

مكان: استراليا

مرجع متخصصين ايران

خانواده (Family) اثر mannylibrodo@

مكان: سورين، تايلند

مرجع متخصصين ايران
استان سورين به خاطر فيل‌هايش مشهور است. سفر به اين استان بدون بازديد از دهكده فيل Ban Ta Klang بي‌معنا است. من مي‌خواستم نشان بدهم كه چگونه فيل‌ها با وجود اندازه غول‌آسا، به نماد زيبايي، لطافت و ظرافت تبديل شده‌اند.

بچه ميمون (Baby Monkey) اثر prabuds@

مكان: كدويا اوتارا، اندونزي

مرجع متخصصين ايران

جانسپار (Devotion) اثر saiful0007@

مكان: كليساي ارمني، داكا قديمي، بنگلادش

مرجع متخصصين ايران حيات وحش
من و دوستم در صحن كليسا مشغول گپ زدن بوديم. ناگهان متوجه اين سگ شدم كه روي مزار صاحبش دراز كشيده بود. بلافاصله به خانه رفتم تا دنبال دوربين خود بگردم و با اجازه مقامات كليسا، عكس گرفتم.

متمركز (Focused) اثر leo.wies@

مكان: آلمان

مرجع متخصصين ايران
من اغلب براي تمرين عكاسي از حيات وحش به پارك وحشي محلي مي‌روم. كشف سياه‌گوش در طبيعت در منطقه من غير ممكن است؛ بنابراين بسيار خوشحال شدم كه در پارك مذكور فرصت ديدن اين حيوان باشكوه و زيبا را پيدا كردم. چشم‌هاي تيز سياه‌گوش من را تحت تأثير قرار داد. در روز ثبت اين تصوير برف مي‌آمد و هوا بسيار سرد بود، به همين دليل پارك تقريباً خالي بود.محوطه مخصوص سياه‌گوش در اين پارك محدود است، اما آن‌ها موجودات بسيار مرموزي هستند و هر روز خود را نشان نمي‌دهند. در پارك خالي جايي براي نشستن پيدا كردم و پس از مدتي با كاپشن ضخيم روي زمين دراز كشيدم. تقريباً ۲ ساعت طول كشيد تا توجه سياه‌گوش‌ها را به خود جلب كردم و يكي از آن‌ها به‌آرامي به سمت من آمد. لحظه‌اي كه عكس را گرفتم احساس كردم با اين موجود زيبا تماس چشمي برقرار كرده‌ام. اين احساس واقعاً ترسي در من ايجاد كرد. قصد من از ثبت اين عكس، منعكس كردن اين احساس به افراد بيشتري بود. بيننده بايد تصور كند كه با اين موجود زيبا تماس مستقيم چشمي برقرار مي‌كند.در اين بخش از متن خود مي‌خواهم يادي كنم از تمام عكاسان حقيقي حيات وحش كه تصاوير بسياري از اين موجودات ثبت كرده‌اند. من براي زمان و دانش آن‌ها در كار و همچنين اشتياقشان احترام زيادي قائلم. فكر مي‌كنم اين پارك‌ها فرصت خوبي براي تمرين تصويربرداري از حيوانات هستند اما كسي كه اين كار را انجام مي‌دهد بايد هميشه ذكر كند كه عكس‌ها در يك پارك گرفته شده‌اند و در حيات وحش بيرون نيستند. در غير اين صورت، مخاطبان ممكن است برداشت اشتباهي از زحمات عكاس داشته باشند و آن را ناخواسته با تصاوير ثبت‌شده در حيات وحش واقعي مقايسه كنند.

به سوي تاريكي (Into The Darkness)  اثر alan_gallo@

مكان: درياچه Dobbiaco، ايتاليا

مرجع متخصصين ايران
قو، نوري است كه از تاريكي عبور مي‌كند.

برخوردي در كمپ ما (Encounter At Our Campsite) اثر hi.jewi@

مكان: كامچاتكا، روسيه

مرجع متخصصين ايران
ما در طي سفري كه به كامچاتكا انجام داديم، چند روز به بازديد از آتش‌فشان تولباچيك پرداختيم. بعد از شام، ناگهان اين روباه در اردوگاهمان ظاهر شد. بسيار آرام و كنجكاو بود و رفتاري كاملا صلح‌طلبانه و دوستانه داشت. اين حيوان آمد، ما را تماشا كرد و رفت تا در خاكستر آتش‌فشان بازي كند. لحظه‌اي غافلگيركننده، غيرمنتظره و مهيج بود كه واقعاً قلبم را لرزاند. من مي‌خواهم زيبايي مادر طبيعت را با اين الگوهاي شگفت‌انگيز نشان دهم و اين روباه وحشي آرام، احساس دل‎‌انگيزي را كه در اين لحظه داشتم به نمايش مي‌گذارد.

خشمگين (Fierce) اثر pitokung@

مكان: جاكارتا، اندونزي

مرجع متخصصين ايران #animals2020 مسابقه
در اين تصوير يك ببر سوماتراي باشكوه قرار دارد كه در نور آفتاب صبح چرخ مي‌زند. گاهي اوقات، فقط بايد صبر داشت و منتظر لحظه مناسب نشست.

شكوفايي خلنگ‌زار مه‌آلود (Misty Heather Field In Full Bloom) اثر glennanthonie@

مكان: لارن، هلند

مرجع متخصصين ايران
هر سال فصل شكوفايي خلنگ‌زار از راه مي‌رسد. امسال اين اتفاق با وجود مه غليظي كه سراسر زمين را پوشانده بود و يك رأس گاو بلندقامت كه در آن مكان قدم مي‌زد، از هميشه ويژه‌تر شد.

روباه قطبي (Arctic Fox) اثر photoepb@

مكان: ايسلند

مرجع متخصصين ايران
روزها به ‌دنبال اين كوچولو مي‌گشتم كه ناگهان از شيشه اتومبيل ديدم كه اين حيوان بامزه روي زمين سراشيبي در حال بازي كردن است. درحالي‌كه مشغول غذا خوردن بودم، دويدم و در فاصله‌ي يك متري از آن دراز كشيدم، به اين ترتيب موفق شدم اين لحظه باشكوه را ثبت كنم.

همراه مادر (With Mom) اثر sofyanefendi@

مكان: پارك ملي واي‌كامباس، اندونزي

مرجع متخصصين ايران
من اين عكس را در صبح هنگام غذا دادن به ده‌ها فيل توسط پرسنل پرستاري در پارك ملي گرفته‌ام.

عكس شماره سيزده

تمام طيف‌هاي آبي (All The Shades Of Blue) اثر makyandmatt@

مكان: جيلي منو، اندونزي

مرجع متخصصين ايران
مي‌خواستم قدرداني و عشق خود را به اقيانوس، زيبايي دنياي زير آب و اهميت محافظت از اقيانوس‌هايمان به نمايش بگذارم. ما فقط با وسايل دوربين خود به جيلي منو رفته بوديم، بنابراين مجبور شديم تجهيزات غواصي سطحي را اجاره كنيم. پاهاي ما پر بود از تاول و خونريزي داشتيم، ما با اشكالات جوي شديدي مي‌جنگيديم اما نمي‌توانستيم در برابر زيبايي اقيانوس مقاومت كنيم. آب بسيار شفاف بود، لاك‌پشت‌هاي زيادي وجود داشت، نور كاملاً عالي بود و هيچ‌كس در اطراف ديده نمي‌شد. اين غواصي قطعا يك اتفاق به‌يادماندني است!

عبور خرس (Bear Crossing) اثر blakehobson@

مكان: بخش شماره ۱۵، كانادا

مرجع متخصصين ايران
بيشتر از اين كانادايي نمي‌شود!

ايسلندي (Icelandic) اثر  samuelemiccoli@

مكان: كركجوفل، ايسلند

مرجع متخصصين ايران
ما نزديك كوه‌هاي معروف در حال قدم زدن بوديم كه گروهي اسب‌ ايسلندي‌ها شروع به دويدن در مسير ما كردند. به محض اينكه نزديك شدند، ايستادند تا اجازه بدهند از آن‌ها عكس بگيريم و سپس ناپديد شدند. زيبايي يك كشور تنها آتش و يخ نيست؛ بلكه حيواناتي كه در آنجا زندگي مي‌كنند نيز بخشي از آن هستند.

دلقك‌ماهي (Anemonefish) اثر alexdemartin@

مكان: جزيره سيپادان، مالزي

مرجع متخصصين ايران
جزيره سيپادان يك پارك دريايي طبيعي است كه زندگي در آن جريان دارد. هنگامي كه من به شقايق دريايي نگاه مي‌كردم، به انديشه متخصصين مي‌رسيد اين خانواده از دلقك‌ماهي‌ها جلوي دوربين ژست گرفته‌اند.

مادر ميمون پروبوسسيس (Mother Bekantan) اثر irawansubingar@

مكان: سيساروا، اندونزي

مرجع متخصصين ايران

به زمستان برسيد (Reach The Winter) اثر dangthao@

مكان: مغولستان

مرجع متخصصين ايران
اواخر فصل پاييز بود، كاملا مشخص است كه گوزن شمالي چقدر از باريدن دوباره برف خوشحال است.

جغد انبار فرود آمده است (The Barn Owl Has Landed) اثر philrobson@

مكان: نورتومبرلند، انگلستان

مرجع متخصصين ايران #animals2020 مسابقه

رژه شير ماده (Lioness Pride) اثر freeilli@

مكان: اتوشا، ناميبيا

مرجع متخصصين ايران
موضوع اين مجموعه تصاوير، بزرگ‌ترين رژه شيرها است كه در سفرهاي آفريقايي خود ديده‌ام. احتمالاً ۳۰ عضو در اين جمع حضور داشتند كه در آن‌ها توله، ماده‌شير و ۲ نر ديده مي‌شدند. سافاري به صبر و حوصله زياد و مقداري شانس نياز دارد. ممكن است فكر كنيد رديابي حيوانات واقعاً آسان است؛ اما اينطور نيست. اين لحظه واقعاً مانند يك صحنه از فيلم بود. وقتي كه شيرهاي ماده را ديدم كه به سمت ما مي‌آيند و در تركيب‌بندي عالي قرار دارند، بسيار ذوق كردم.شيرهاي ماده هسته اصلي گروه هستند؛ زيرا وظيفه شكار و پرورش توله‌ها را دارند. مانند بيش از ۵ هزار گونه پستاندار ديگر، دسته‌هاي شير مثل يك جامعه پدرسالار شكل مي‌گيرند. اگر اهل سافاري هستيد، سعي كنيد ابتدا شيرهاي ماده را دريابيد؛ زيرا هيجان‌انگيزترين اقدامات در اطراف آن‌ها اتفاق مي‌افتد.

توله سگ لابرادودل نوزاد (Newborn Labradoodle Puppy) اثر Silvija_Collins@

مكان: دوبلين، ايرلند

مرجع متخصصين ايران
سگ خانوادگي ما (نژاد لابرادودل استراليايي) دو روز قبل از گرفتن اين عكس وضع حمل كرد و چند توله بامزه به دنيا آورد. ما دو بچه كوچك (۲ و ۴ ساله) داريم كه بسيار هيجان‌زده بودند و مشتاقانه انتظار ديدن توله‌ها را مي‌كشيدند. آن‌ها در طول بارداري سگ ما از آن مراقبت مي‌كردند، برايش آواز مي‌خواندند و به آن اطمينان مي‌دادند كه همه چيز خوب پيش خواهد رفت. وقتي توله سگ‌ها به دنيا آمدند، بچه‌ها بسيار هيجان‌زده شدند اما به قدري اين حيوانات تازه متولدشده كوچك بودند كه آن‌ها نمي‌توانستند لمسشان كنند؛ بنابراين شوهر من يك توله سگ خواب را در كف دست‌هايش قرار داد و آن را به دختران نزديك‌ كرد. كودكان ما براي اين حيوان كوچك لالايي مي‌خواندند و همسرم توله سگ را براي آن‌ها نگه داشته بود. اين صحنه بسيار آرام و زيبا به انديشه متخصصين مي‌رسيد. اين توله سگ‌ها در آشپزخانه ما با مراقبت مداوم بچه‌ها و خودمان بزرگ شدند. بسياري از عكس‌هاي من روي پيوند بين بچه‌هاي كوچك و حيوانات خانگي آن‌ها، عشق، مراقبت و محبت متمركز است.

برخورد نزديك (Close Encounter) اثر onkwelphoto@

مكان: چاموني، فرانسه

مرجع متخصصين ايران
من از اينكه براي اولين ‌بار يك بز كوهي را از نزديك مشاهده كردم، خيلي خوشحال شدم. پس از يك ساعت و نيم پياده‌روي، شك داشتم كه بتوانم يكي از آن‌ها را ببينم. به معناي واقعي كلمه يك دقيقه بعد، در پيچ يك صخره بزرگ، يك بز كوهي قرار داشت كه دقيقا كنار من بي‌سروصدا مشغول چرا بود.

نماي نزديك پافين (Puffin Close Up) اثر hb_photography@

مكان: جزيره اسموكر، ولز، انگلستان

مرجع متخصصين ايران
من عاشق حيات وحش و عكاسي از آن هستم. مي‌خواستم پرتره‌اي بي‌نظير و قدرتمند از يك پافين ثبت كنم كه اين پرنده توجه من را به خود جلب كرد.  اين پافين به شكلي ايستاده بود كه براي ثبت يك تصوير پرتره، فوق‌العاده به انديشه متخصصين مي‌رسيد.

پانداي جوان (Young Panda) اثر polatina@

مكان: مركز پرورش پاندا، چنگدو، چين

مرجع متخصصين ايران حيات وحش
يك روز باراني بود و بسياري از پانداها قصد قدم زدن نداشتند. چه كاري مي‌توانستم انجام بدهم؛ غير ممكن است كه يك حيوان وحشي را مجبور به نمايش يا ژست گرفتن كنم! از اينكه در حال بازديد اين مكان بودم بسيار احساس خوبي داشتم و شكرگزار بودم. ناگهان اين پانداي جوان از جنگل بيرون آمد. اين بهترين لحظه‌اي بود كه به ياد مي‌آورم و خوشحالم كه توانستم آن را با دوربين خود ثبت كنم.

گرگ‌ها (Wolves) اثر spanikar@

مكان: مونترال، كانادا

مرجع متخصصين ايران

پادشاه مدودا (Madoda King) اثر frenchcliche@

مكان: منطقه گوندوانا، آفريقاي جنوبي

مرجع متخصصين ايران
شيرها نيز مي‌توانند مدل‌هاي فوق‌العاده‌اي باشند!

آب شيرين (Freshwater) اثر @cymot

مكان: باغ وحش پارك حيوانات جوروگ، اندونزي

مرجع متخصصين ايران
باغ وحش جوروگ مقصد محبوب مردم محلي ما است و اغلب براي اهداف يادگيريي دانش‌آموزان جهت معرفي حيوانات و محيط مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

اورانگوتان (Orangutan) اثر adingkuswara@

مكان: تانجونگ، اندونزي

مرجع متخصصين ايران

اسب‌ها (Horses) اثر bahrambayat@

مكان: ايران

مرجع متخصصين ايران #animals2020 مسابقه

اسب‌ها (Caballos) اثر mariafcabaleiro@

مكان: آستورياس، اسپانيا

مرجع متخصصين ايران
ما اين اسب‌ها را طي يك سفر خانوادگي جاده‌اي در امتداد ساحل آستوريا پيدا كرديم. با عكس خود، مي‌خواستم احساس محافظت و عشق را منتقل كنم.

آن را به من بده (Give It To Me) اثر beyond_imagina@

مكان: جيپور، هند

مرجع متخصصين ايران
رژيم غذايي معمولي رزوس ماكاك شامل ريشه‌ها، ميوه‌ها، دانه‌ها، پوست درخت و همچنين حشرات و حيوانات كوچك است.

شامپانزه (Chimp) اثر mohamedtazi@

مكان: باغ وحش سويا، اسپانيا

مرجع متخصصين ايران
اين شامپانزه در حال لذت بردن از صبحانه بود كه ناگهان از غذا خوردن دست كشيد و مانند مدلي كه براي يك جلسه عكس‌برداري ژست گرفته است به من نگاه كرد.

برج زرافه (A Tower Of Giraffe) اثر _kennycـ@

مكان: منطقه حفاظت از حيوانات وحشي Imire ، زيمبابوه

مرجع متخصصين ايران
عكس‌برداري از حيات وحش مي‌تواند چالش‌برانگيز باشد. غير قابل پيش‌بيني بودن حيوانات اين كار را بسيار نااميدكننده و در عين حال بسيار لذت‌بخش مي‌كند. عكس‌برداري در حيات وحش بدين شكل است كه صحنه‌ي ديدني را مشاهده مي‌كنيد؛ اما زماني‌كه دوربين خود را آماده مي‌كنيد، تمام مي‌شود. با اشاره به اين مسئله، من سپاسگزارم كه اين زرافه‌ها به اندازه كافي مهربان بودند و آنقدر ايستادند تا بتوانم اين لحظه كامل را به تصوير بكشم. همچنين توانستم با قرار دادن درخت در تصوير، تركيب جذاب‌تري ثبت كنم.

لحظه (Moment) اثر alexcao@

مكان: كوانگ نگايي، ويتنام

مرجع متخصصين ايران
من دو آرزو دارم كه هميشه به ‌دنبال محقق كردن آن‌ها هستم؛ يكي از آرزوهاي من اين است كه بتوانم همه تصاوير زيبا از استان خودم يعني كوانگ نگايي را جمع‌آوري كنم و آن‌ها را با جهان به اشتراك بگذارم. من مي‌خواهم نه‌تنها از صحنه‌هاي زيبا در سرزمينم محافظت كنم، بلكه دوست دارم همين كار را براي حيات وحشي كه به طرز وحشتناكي شكار مي‌شود نيز انجام بدهم.

ببر كوچك (Little Tiger) اثر johnnydee@

مكان: چونگ كينگ، چين

مرجع متخصصين ايران
او دقيقا مانند يك ببر كوچك به انديشه متخصصين مي‌رسيد؛ بسيار باشكوه!

بازي سايه (Shadow Game) اثر borsch@

مكان: فنلاند

مرجع متخصصين ايران
چندين آهو در جاده قدم مي‌زدند. آن‌ها ده‌ها اتومبيل را كه از آنجا عبور مي‌كردند ناديده گرفتند.

نظاره گر خوش‌اقبال (Privilege Witness) اثر josuozkaritz@

مكان: ماچو پيچو، پرو

مرجع متخصصين ايران
در حال قدم زدن در اين مكان ديدني منحصر‌به‌فرد بودم كه به اين لاما رسيدم كه آرام روي چمن‌ها استراحت مي‌كرد. در اين مكان شلوغ توريستي، خوش‌شانس بودم كه اين حيوان زيبا را در يك مكان خالي و بدون صدا يافتم و هيچ‌كس اين لحظه قدرتمند، اتصال من و طبيعت را قطع نكرد. گاهي اوقات لاماها هنگام آزار و اذيت رفتار پرخاشگرانه‌اي نشان مي‌دهند؛ اما به انديشه متخصصين مي‌رسيد اين دوست منتظر من است تا اين لحظه را جاودانه كنم. او مانند يك مدل حرفه‌اي ژست گرفت و هيچ شكايتي قبل، در حين يا بعد از تصويربرداري نداشت. هنگامي كه اين تصوير را ثبت كردم، كمي در آن مكان ايستادم و به اين هديه طبيعت فكر كردم. من و يك لاما در ماچو پيچو تنها بوديم.

گاو كوهستاني (Highland Cow) اثر above_and_beyond_visuals@

مكان: انگلستان

مرجع متخصصين ايران
آيا شما قبلاً يك گاو كوهستاني سفيد ديده‌ بوديد؟ خيلي وقت‌ها نمي‌توان شاهد حيواني با رنگ غير معمول بود؛ خصوصا زماني‌كه صحبت از نژاد يك گاو كوهستاني مي‌شود كه عموما داراي رنگ تيره است. تماشاي اين گاو كه با رنگ خاص خود در مركز دسته قرار داشت، بسيار شگفت‌انگيز بود. به انديشه متخصصينم نكته اخلاقي عكس مذكور اين است كه مهم نيست چقدر شما يا چيز ديگري غير معمول به انديشه متخصصين مي‌رسد، شما مطمئنا از بقيه افراد متمايز خواهيد بود. اين اصلا مسئله‌ي بدي نيست. آن را بپذيريد و اجازه ندهيد كسي غير از اين به شما بگويد.

رخنه‌ي نهنگ گوژپشت (Humpback Whale Breaching) اثر reneliniger@

مكان: مولولابا، استراليا

مرجع متخصصين ايران #animals2020 مسابقه
من هر سال حداقل يك بار به تماشاي نهنگ‌ها مي‌روم. فصل مهاجرت نهنگ‌ها به‌طور معمول از ژوئن تا اكتبر طول مي‌كشد، در اين مدت مي‌توانيد از ساحل يا روي اقيانوس درون قايق نهنگ‌ها را تماشا كنيد. تماشاي اين غول‌هاي آرام كه اغلب در حال انجام كار خود هستند، شگفت‌انگيز است. البته بعضي مواقع اين موجودات علاقه‌اي به شناختن ما انسان‌ها پيدا مي‌كنند و به همين دليل بيشتر از هميشه به ما نزديك مي‌شوند. اين صحنه هميشه من را شگفت‌زده مي‌كند.

به چي نگاه مي‌كني؟ (What Are You Looking At) اثر kyunghwalee@

مكان: كره جنوبي

مرجع متخصصين ايران
زماني‌كه اين گل سرانجام شكوفا شد، بسيار خوشحال شدم؛ زيرا توانستم بفهمم اين گياه سمي است يا خير؛ با ديدن رفت‌و‌آمد‌ زياد زنبورهاي عسل، متوجه شدم كه اين گل گرده‌هاي زيادي دارد. فيشرز راگورت (Fischers Ragwort) يك گياه غذايي معروف و محبوب است كه كره‌اي‌ها دوست دارند در بهار از آن بخورند. اين گل تقريباً شبيه مارش ماريگلد (Marsh Marigold) است؛ يك گياه سمي كه هرساله باعث مرگ انسان‌ها مي‌شود.

نبرد افتخار (Honor Fight) اثر jordisark@

مكان: اندونزي

مرجع متخصصين ايران

دوستان (Friends) اثر superiaia@

مكان: منطقه حفاظت‌شده Moremi، بوتسوانا

مرجع متخصصين ايران
گاهي اوقات آن‌قدر به‌دنبال زيبايي در موارد بزرگ هستيم كه از ديدن شگفتي‌هاي مخفي‌شده در چيزهاي كوچك، غافل مي‌شويم. ما چندين ساعت در اين منطقه منتظر شيرها بوديم؛ خورشيد تقريبا در حال غروب كردن بود و ما فقط مي‌خواستيم پيش از تاريكي هوا چند عكس از پادشاه جنگل بگيريم. نزديك مكاني كه ما به انتظار نشسته بوديم، گورخر و غزال وجود داشت، اما اثري از شيرها نبود. در يك لحظه، پرنده‌اي كوچك توجه من را جلب كرد. اين موجود روي پشت يك گورخر نشسته بود و با صداي بلند چهچه مي‌زد. همان زمان بود كه تصميم گرفتم اين لحظه را ثبت كنم؛ شيرها هيچ‌وقت نيامدند. گاهي اوقات آن‌قدر به‌دنبال زيبايي در موجودات بزرگ هستيم كه از شگفتي پنهان در چيزهاي كوچك چشم‌پوشي مي‌كنيم.

گوساله و مادر (Calf And Mother) اثر nateqpham@

مكان: كوانگ بين، ويتنام

مرجع متخصصين ايران
من حدود نيم ساعت قبل از غروب آفتاب به ساحل رسيدم و يك گله گاو را ديدم كه در اطراف ساحل پرسه مي‌زدند. درحالي‌كه داشتم عكس مي‌گرفتم، توسط اين حيوانات دنبال شدم!

خوك آبي كنجكاو (Curious Seal) اثر adventureahead@

مكان: ونكوور، كانادا

مرجع متخصصين ايران
اين خوك آبي روي صخره‌اي دراز كشيده بود و از تابش آفتاب بعد از ظهر لذت مي‌برد. اين موجود هر زمان كه فردي از آن قسمت عبور مي‌كرد، با كنجكاوي به آن‌ها نگاهي مي‌انداخت.

مادر و جوان او (Mother And Her Young) اثر danrose@

مكان: پارك گوزن‌هاي بركلي، گلاسترشاير، انگلستان

مرجع متخصصين ايران
مي‌خواستم پيوند نزديك يك حيوان جوان با مادرش را ثبت كنم.

كشاورزان (Farmers) اثر jorgebacelar@

مكان: مورتوسا ، پرتغال

مرجع متخصصين ايران
اين كشاورز سيلوينا با بوقلمون سياه خود در يك قاب حضور دارد. بوقلمون سياه حدود ۵۰۰ سال پيش هنگام بازگشت كاشفان اسپانيايي از اولين سفر خود به آمريكاي مركزي، به پرتغال آورده شد. اين افراد در طي كشفيات خود دريافتند كه آزتك‌ها دو نوع حيوان خانگي دارند: بوقلمون سياه و سگ. اسپانيايي‌‌ها از اين پرنده غول‌پيكر شگفت‌زده شدند. در اروپا ۵۰۰ سال پيش، پرنده‌اي به اين اندازه پيدا نمي‌شد. قبل از بازگرداندن طلا، آن‌ها پرندگان را با قايق به كشور خود آوردند و اكوسيستم كشت و غالب كوهستاني در شبه‌جزيره ايبري دقيقاً همان چيزي را كه بوقلمون‌ها نياز داشتند را فراهم كرد. اين پرندگان خيلي راحت و سريع از اسپانيا به پرتغال منتقل شدند، جايي كه اين سنت بيش از ۵۰۰ سال بعد تا به امروز زنده مانده است.

خرمگسي در حال استراحت روي كاكتوس (Mosca Descansando En Un Cactus) اثر lafotodeeva@

مكان: پارك د لا پالوما، بنالامادنا، مالاگا، اندلس، اسپانيا

مرجع متخصصين ايران
من براي فرار از اين شرايط همه‌گيري كرونا با پسر دو سال و نيمه‌ام بيرون رفتم. مثل هميشه، دوربينم را در دست داشتم. ناگهان ديدم پسرم با دقت در حال نگاه كردن به چيزي است. او حشرات را بسيار دوست دارد،؛ بنابراين من نزديك‌تر شدم و ديدم اين خرمگس روي گل كاكتوس كوچك نشسته است. احساسات پسرم من را مجذوب خود كرد. در اين عكس فهميدم كه جزئيات كوچك مهم هستند.

شنا كردن (Swimming) اثر nikopictures@

مكان: سانتا كروز، كاليفرنيا ، ايالات متحده آمريكا

مرجع متخصصين ايران
روي يك پل قدم مي‌زدم كه اين گروه از خوك‌هاي آبي را مشاهده كردم.

شكار يك عقاب (An Eagle Hunting) اثر joeshellyy@

مكان: پارك ملي كروگر، آفريقاي جنوبي

مرجع متخصصين ايران #animals2020 مسابقه

شناي زمستاني (Winter Swim) اثر joncleave@

مكان: ايسلند

مرجع متخصصين ايران
من اين نهنگ گوژپشت باشكوه را در يك فلات شمالي واقع در ايسلند آن هم در فصل زمستان مشاهده كردم.

انديشه متخصصين شما همراهان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي تصاوير شركت‌كننده در مسابقه‌ي حيوانات ۲۰۲۰ چيست؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات