تصاوير زيبا از عشق در قلمروي حيوانات

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوران آناستازوفسكي عكاس خلاقي است كه به ثبت شخصيت حيوانات در عكس‌هايش مي‌پردازد. در طي سال‌ها او توانسته است تصاوير زيبايي از حيوانات و عشق ميان آن‌ها ثبت بكند.
تبليغات

گوران آناستازوفسكي، عكاس اهل مقدونيه و به گفته‌ي لندن ديلي ميل، پادشاه دوربين، بيش از ۱۵ سال از عمر خود را صرف ثبت و پردازش شخصيت حيوانات در عكس‌هاي خود كرده است. گوران در يكي از پروژه‌هاي در حال انجام خود روي ثبت عشق لطيف در ميان گونه‌هاي جانوري مختلف تمركز دارد. او معتقد است گاهي اوقات حيوانات مي‌توانند از انسان‌ها دوست‌داشتني‌تر به انديشه متخصصين برسند.

گوران درباره‌ي خود مي‌گويد:

از سال ۲۰۰۶ مشغول عكاسي هستم و بيشتر از همه دوست دارم از حيوانات عكاسي كنم‌. من قصد دارم عكس‌هايي كه مي‌گيرم، شخصيت حيوانات را به‌‌ زيبايي نشان بدهند. بعضي از عكس‌ها فقط به‌صورت پرتره به انديشه متخصصين مي‌رسند؛ اما فكر مي‌كنم در هر تصويري كه از حيوانات ثبت كرده‌ام، بخشي از شخصيت آن حيوان حضور دارد.

(براي ديدن تصاوير در اندازه‌ي اصلي، روي آن‌ها كليك كنيد)

 بسياري از عكاسان حيات وحش ممكن است براي عكاسي از حيوانات به مكان‌هاي مختلف و دور سفر كنند؛ اما آناستازوفسكي زمان قابل توجهي در باغ وحش ۱۲ هكتاري اسكوپيه، پايتخت مقدونيه شمالي، مي‌گذراند. اين باغ وحش شامل تقريباً ۵۰۰ حيوان در ۸۵ گونه مختلف است؛ بنابراين آناستازوفسكي سوژه‌هاي زيادي براي عكاسي در اختيار دارد. عكس‌هاي او شامل طيف گوناگوني از حيوانات، از گوسفند و بز گرفته تا گرگ، خرس و سياه‌گوش مي‌شوند.

مرجع متخصصين ايران قوچ و بچه قوچ / گوران آناستازوفسكي

هدف آناستازوفسكي از عكاسي اين است كه زيبايي و وجهه‌ي انساني حيوانات را به مردم نشان بدهد و آن‌ها را به اهميت دادن و مراقبت كردن از حيوانات، تشويق كند.

من هميشه تأكيد مي‌كنم كه عكاسي از حيوانات بسيار بهتر از كشتن و شكار آن‌ها است. درحالي‌كه عكاسي از اين موجودات دوست‌داشتني به همان اندازه باعث ترشح آدرنالين در انسان مي‌شود، آيا بهتر نيست به‌ جاي شكارچي بودن به عكاس شدن روي بياوريم؟
مرجع متخصصين ايران ميمون مادر با فرزندش / گوران آناستازوفسكي

در طول سال‌ها، عكس‌هاي آناستازوفسكي باعث شد او بهتر شناخته شود؛ او در اين‌ سال‌ها چندين جايزه را از آن خود كرده و مورد توجه مؤسسه‌هاي انتشاراتي مختلف در سراسر جهان قرار گرفته است.

عكس‌هاي آناستازوفسكي از حيواناتي گرفته شده است كه داخل باغ وحش هستند؛ اما او به‌ گونه‌‌اي اين لحظات را ثبت كرده است كه به انديشه متخصصين مي‌رسد آن‌ها در زيستگاه طبيعي خود آزاد هستند.

براي حمايت از اين عكاس خلاق و حامي حيوانات، مي‌توانيد صفحه‌ي اينستاگرام گوران آناستازوفسكي را دنبال كنيد.

اميدوارم از اين قسمت از شاتر لذت برده باشيد. انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در مورد اين عكس‌ها چه بود؟ كدام تصوير را بيشتر پسنديديد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات