اپل ويژگي تشخيص آهنگ درون اپليكيشن‌ها را به نسخه iOS شزم اضافه مي‌كند

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
انتظار مي‌رود با انتشار iOS 14.2 قابليت شزم امكان تشخيص آهنگ‌هاي در حال پخش درون اپليكيشن‌ها را نيز داشته باشد.
تبليغات

در سال ۲۰۱۸ اپل اپليكيشني را به‌نام شزم براي پلتفرم iOS معرفي كرد؛ اپليكيشني كه قادر به تشخيص موسيقي در حال پخش و يافتن اطلاعات در مورد آن است. حال، به‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه كوپرتينويي‌ها برنامه‌هاي ويژه‌اي براي شزم دارند و مي‌خواهند امكانات اپليكيشن شزم را در نسخه بعدي iOS 14.2 افزايش دهند.

به‌لطف ويژگي‌هاي جديد، شزم قادر است در اپليكيشن‌ها نيز به موسيقي در حال پخش گوش داده و پس از جست‌وجو در ديتابيس خود اطلاعاتي را در مورد آن به متخصص ارائه دهد. ويژگي جديد شزم حتي زماني‌كه متخصص در حال گوش‌دادن به موسيقي ازطريق هدست است نيز مي‌تواند به تشخيص آهنگ‌ در حال اجرا بپردازد.

گفته مي‌شود كه ويژگي‌هاي جديد شزم همچنان در مراحل توسعه قرار دارند؛ اما مي‌توان به آن‌ها در نسخه‌ي بتاي iOS 14.2 مخصوص توسعه‌دهندگان دسترسي داشت. همان‌طور كه در تصوير زير مشاهده مي‌كنيد، آيكوني شبيه به لوگوي شزم دردسترس متخصص قرار مي‌گيرد. زماني نيز كه خواستيد اپليكيشن شزم، موسيقي را تشخيص دهد، كافي است كه روي آيكون به‌نمايش درآمده در تصوير بزنيد. پس از انجام چنين كاري، اپليكيشن شزم شروع به گوش‌دادن به موسيقي در حال پخش مي‌كند و نتايج به‌دست‌آمده را به شما ارائه مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران ويژگي جديد اپليكيشن شزم در iOS 14.2

شما مي‌توانيد براي استفاده از قابليت شزم جهت تشخيص موسيقي در حال پخش در محيط اطرافتان از سيري استفاده كنيد. با‌اين‌حال، اضافه‌شدن ويژگي براي تشخيص موسيقي استفاده شده در اپليكيشن‌ها مي‌تواند در نوع خود بسيار جالب باشد. تصور كنيد از وب‌سايت يا صفحه اينستاگرام اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در حال تماشاي ويديوهاي دلخواه خود هستيد و موسيقي متن آن‌ها، انديشه متخصصينتان را جلب مي‌كند. ويژگي جديد شزم اجازه خواهد داد با موسيقي استفاده‌شده در ويديوي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران آشنا شده و اطلاعات مختلفي در مورد آن به دست آوريد.

جالب است بدانيد متخصصان اندرويدي اپليكيشن شزم از جون ۲۰۱۹ قادر به استفاده از ويژگي تشخيص موسيقي در حال اجرا ازطريق هدفون بودند. با‌اين‌حال، مشخص نيست كه چرا اپل بيش از يك سال صبر كرده تا چنين ويژگي را براي نسخه iOS اپليكيشن شزم اضافه كند. برخورداري نسخه بتاي iOS 14.2 به اين معني نيست كه به‌طور حتم ويژگي جديد اپليكيشن شزم را در نسخه نهايي iOS 14.2 مشاهده خواهيم كرد؛ با‌اين‌حال، مي‌توان اطمينان داشت كه نسخه iOS شزم در آينده مجهز به قابليت‌هاي ذكرشده خواهد شد.

انتظار مي‌رود نسخه نهايي iOS 14.2 در ماه اكتبر براي مدل‌هاي مختلف سري آيفون اپل عرضه شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات