كيف پول آپ چه خدمات بانكي را در قالب فين‌تك ارائه مي‌كند؟

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كيف‌پول آپ يكي از جامع‌ترين سرويس‌هاي شركت آسان پرداخت در ارائه‌ي راهكارهاي مالي آسان به متخصصان عادي در همه‌ي سطوح جامعه است كه در ادامه نگاهي به آن خواهيم داشت.
تبليغات

كيف‌پول‌هاي‌ ديجيتال يكي از مهم‌ترين دستاوردهاي صنعت فينتك به‌شمار مي‌روند كه دسترسي به خدمات مالي و اقتصادي را با سهولت و سرعت بالا براي متخصصان ممكن مي‌كنند. كيف‌پول‌ها با ديجيتالي كردن خدمات مرسوم و پرطرفدار مالي، نقش مهمي در كاهش سفرهاي درون‌شهري و همچنين چالش‌هاي نقل‌وانتقال سنتي پول دارند. در دوراني كه پرداخت‌هاي الكترونيك موبايلي به بخش جدانشدني زندگي متخصصان در سرتاسر جهان تبديل شده است و شركت‌هاي بزرگ از گوگل و اپل تا علي‌بابا، خدمات پرداخت و مديريت كيف‌پول را به متخصصان عادي ارائه مي‌كنند، راهكارهاي مشابهي هم براي متخصصان ايراني دردسترس قرار دارد. كيف‌پول آپ كه با شعار «جايگزين كارآمد كيف‌پول و كارت بانكي» ارائه مي‌شود، اين خدمات را به‌صورت جامع به متخصصان عرضه مي‌كند. 

كارت‌هاي بانكي، اولين موج تحول و انقلاب را در ساختار مالي كشور ايجاد كردند و سپس در تركيب با ابزارهاي پرداخت الكترونيك (مانند واسط‌هاي پرداخت) قدم مهمي را در مسير بلوغ صنعت فينتك در كشور برداشتند. قدمي كه به‌مرور، استفاده از پول نقد را در تعامل‌هاي روزمره از بين برد. اكنون پرداخت‌هاي آسان موبايلي با كيف‌پول‌هاي ديجيتال به‌عنوان مرحله‌ي تحول فينتك شناخته مي‌شوند. اين كيف‌پول‌ها نياز به‌همراه داشتن كارت بانكي و حتي حفظ كردن رمز دوم، فرايندهاي پرداخت و انتقال پول را به‌راحتي انجام مي‌دهند.

با شارژ كردن كيف‌پول آپ ديگر در پرداخت‌ها نيازي به وارد كردن اطلاعات كارت بانكي و رمز دوم نيست

كيف‌پول آپ، محصول شركت آسان پرداخت است است كه به‌عنوان يكي از ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت يا همان PSP فعاليت مي‌كند. اين سرويس امكان متنوعي از پرداخت در فروشگاه‌ها، پرداخت قبض، جابه‌جايي پول و مديريت كلي فرايندهاي مالي را دراختيار متخصصان قرار مي‌دهد. اين كيف‌پول به‌خاطر اهميتي كه ازلحاظ مديريت و اتصال به حساب بانكي دارد، با پيشرفته‌ترين پروتكل‌هاي امنيتي محافظت مي‌شود تا خطر هرگونه سوءاستفاده يا نفوذ به حساب متخصصي افراد را به حداقل برساند. كيف‌پول آپ اكنون براي متخصصان سيستم‌هاي عامل اندرويد و iOS عرضه مي‌شود و نسخه‌ي وب اپليكيشن آن نيز دردسترس است.

كيف‌پول‌هاي ديجيتال مانند آپ را مي‌توان جايگزين‌هاي مجازي كيف‌پول سنتي در موبايل‌هاي هوشمند دانست. اين سرويس‌ها كه به‌صورت اپليكيشن اجرا مي‌شوند، تقريبا تمامي كارايي‌هاي يك كيف‌پول سنتي را به‌همراه دارند. آپ به‌لطف همكاري با شركت‌هاي فعال در بازار فناوري كشور، خدمات متنوعي را علاوه بر خدمات پايه‌اي پرداخت قبوض و انتقال پول به متخصصان ارائه مي‌كند. از جمله‌ي اين شركت‌ها بايد به اسنپ اشاره كرد.

اين اپليكيشن كه لقب پركاربردترين اپليكيشن پرداخت كشور را يدك مي‌كشد، خدمات زير را ازطريق كيف‌پول ديجيتال دردسترس متخصصان قرار مي‌دهد:

  • سفارش غذا
  • خريد بليط هواپيما و قطار و اتوبوس
  • رزرو اتاق و هتل در سراسر كشور
  • پرداخت عوارض آزادراه
  • خريد بيمه‌نامه
  • خريد شارژ و بسته اينترنتي اپراتورهاي موبايل
مرجع متخصصين ايران پرداخت بين بانكي با آپ

همان‌طور كه گفته شد، پرداخت در كيف‌پول الكترونيك آپ بدون نياز به وارد كردن چندباره‌ي اطلاعات كارت بانكي و رمز عبور درواقع متخصص با شارژ كردن كيف‌پول ديجيتالي خود، به‌نوعي يك حساب ذخيره‌ي پول در اپليكيشن آپ دارد كه تنها با لمس يك دكمه، همه‌ي فرايندهاي پرداخت را انجام مي‌دهد. نكته‌ي مهم‌تر در استفاده از كيف‌پول ديجيتالي آپ، امكان پرداخت بدون نياز به كارت بانكي در فروشگاه‌هاي فيزيكي است. در فروشگاه‌هايي كه كارتخوان آپ با نشان پرداخت (باركد QR) دارند، مي‌توانيد به‌راحتي و بدون نياز به وارد كردن رمز كارت، با اسكن كردن باركد، عمليات پرداخت را انجام دهيد.

استفاده از كيف‌پول ديجيتال به‌عنوان ابزاري براي ذخيره پول، يكي از متخصصدهايي است كه كيف‌پول آپ براي متخصصان دارد. آن‌ها مي‌توانند به‌جاي نگه‌داشتن پول در حساب‌هاي بانكي كه چالش‌هاي انتقال و پرداخت مانند حفظ كردن اطلاعات كارت و رمزهاي پرداخت را دارند، با ذخيره بخشي از دارايي براي پرداخت‌هاي روزمره در كيف‌پول آپ، فرايندهاي پرداخت را سريع‌تر انجام دهند. درنتيجه متخصصاني كه هزينه‌هاي جاري مشخصي براي شخص خود يا خانواده دارند، مي‌توانند با شارژ كردن كيف‌پول از حساب بانكي، انتقال پول و پرداخت در تعداد بالا را به آساني و امنيت بيشتري انجام دهند. نكته‌ي مهم‌تر اينكه متخصص در كيف‌پول آپ، امكان انتقال موجودي كيف‌پول ديجيتال را به حساب بانكي نيز دارد. درنتيجه اگر پس از شارژ كردن كيف‌پول آپ، در حساب بانكي خود به دلايل گوناگون به موجودي نياز داشته باشيد، به‌راحتي مي‌توانيد پول را به حساب بازگردانيد.

اتصال به بيش از ۳۰ سرويس پرداخت، فرايندهاي روزمره خريد و انتقال را براي متخصصان آسان مي‌كند

درحال‌حاضر، انتقال پول از كيف‌پول آپ به بيش از ۳۳ سامانه بانكي و مالي كشور ممكن است. آپ در كيف‌پول خود پروتكل‌هايي همچون مطالعه كد ملي دارنده‌ي سيمكارت و مالك حساب بانكي را مطالعه مي‌كند تا احتمال سوءاستفاده از حساب‌ها به حداقل برسد. همچنين تمامي اطلاعات افراد هم رمزنگاري مي‌شود و هيچ اطلاعات حساسي روي موبايل هوشمند يا اپليكيشتن ذخيره نخواهد شد. يك نكته‌ي جالب و متخصصدي در استفاده از كيف‌پول آپ، امكان انتقال به كيف‌پول‌ آپ فرد ديگر است كه مانند انتقال پول بين حساب‌هاي بانكي عمل مي‌كند. اين متخصصد خصوصا براي سرپرستان خانوار كه قصد انتقال پول به اعضاي خانواده را دارند، جذاب خواهد بود.

كيف‌پول آپ قابليتي به‌صورت شارژ خودكار دارد. براي استفاده از اين قابليت، بايد حساب بانكي خود را به كيف‌پول متصل كرده و مبلغي را به‌عنوان شارژ خودكار مشخص كنيد. در ادامه، هرگاه كه موجودي كيف‌پول آپ از حد مشخصي كمتر شود (يا براي پرداخت و انتقال بعدي شما كافي نباشد) كيف‌پول به اندازه‌ي مشخص‌شده شارژ مي‌شود. درحال‌حاضر، ۱۲ بانك كشور، خدمات شارژ خودكار را براي مشتريان انجام مي‌دهند. متخصصان كيف‌پول آپ فعلا مي‌توانند كيف ديجيتالي خود را به مبلغ حداكثر ۲۰۰ هزار تومان شارژ كنند. از محدوديت‌هاي ديگر كنوني كيف‌پول آپ هم مي‌توان به حداكثر روزانه ۴۰ مرتبه امكان انتقال و برداشت از كيف‌پول اشاره كرد.

كيف‌پول‌هاي ديجيتال خصوصا در شرايط كنوني كه انتقال پول نقد و حتي همراه‌داشتن و پرداخت با كارت‌هاي بانكي، با خطرات انتقال بيماري همراه شده است، راهكارهاي جذابي براي متخصصان محسوب مي‌شوند. كيف‌پول آپ به‌عنوان يكي از راهكارهاي پيش‌گام در اين حوزه، امكان بهره‌مندي از سرويس‌هاي پرداخت الكترونيك را با سرعت و امنيت بالا دراختيار متخصصان مي‌گذارد كه قطعا با افزايش پذيرنده‌ها و همكاري بيشتر بانك‌ها، روز‌به‌روز جامع‌تر خواهد شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات