برترين اپليكيشن‌هاي iOS با ويجت متخصصدي

سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 11 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل بالاخره در iOS ۱۴ ويجت‌ها را به صفحه هوم افزود. در اين مقاله ۲۰ ويجت برتر و متخصصدي iOS كه تا به امروز منتشر شده‌اند، معرفي شده‌اند.
تبليغات

اپل در iOS ۱۴ ويجت‌ها را به صفحه تكراري و خسته‌كننده هوم آيفون افزوده ‌است. از زمان معرفي اوليه آيفون در ۲۰۰۷، صفحه هوم حاوي اپ‌ها با چينش يكسان بوده ‌است. اين روند حال در iOS ۱۴ تغيير كرده و با ويجت‌ها امكان شخصي‌سازي بيشتري دراختيار متخصصان قرار گرفته ‌است.

اپل ويجت‌ها را ابتدا در iOS ۸ و سال ۲۰۱۴ معرفي كرد؛ اما اين ويجت‌ها محدوديت‌هاي متعددي داشتند و تنها ازطريق منوي Today View دردسترس بودند.

در iOS ۱۴ امكان افزودن ويجت‌ها به صفحه هوم فراهم آمده ‌است. شما مي‌توانيد از ويجت‌هاي گوناگون با ابعاد مدانديشه متخصصين خود بهره ببريد. توسعه‌دهندگان در حال كار روي ويجت برنامه‌هاي خود هستند تا نهايت بهره را از به‌روزرساني جديد اپل ببرند.

حدود سه هفته از عرضه عمومي iOS ۱۴ مي‌گذرد و اپ استور پر از ويجت‌هاي متخصصدي و هوشمند شده ‌است. در اين مقاله ۲۰ ويجت متخصصدي برتر iOS كه تا به امروز منتشر شده‌اند، معرفي مي‌شوند. اين فهرست قطعاً بهترين انتخاب موجود نيست و بديهي است كه به مرور زمان به‌روزرساني خواهد شد.

۱. APOLLO FOR REDDIT

مرجع متخصصين ايران ويجت نرم افزار apollo for reddit

آپولو (Apollo) كه يك نرم‌افزار سوم‌شخص محبوب در اپ استور است و از قابليت جديد iOS به خوبي بهره مي‌برد، ۱۰ ويجت طراحي كرده و دست شما را براي انتخاب بسيار باز گذاشته‌ است.

از ميان اين ويجت‌ها مي‌توان به ويجت پست، ويجت تصوير زمينه، افزودن ميانبرها به subreddit و پين كردن يك جوك يا فكر گذرا اشاره كرد. اين ويجت‌ها تقريباً همه سلايق را پوشش مي‌دهند.

۲. WEATHER LINE

مرجع متخصصين ايران weather line widget

برنامه پيش‌فرض آب‌وهوا در آيفون، ويجتي جذاب ارائه داده استكه به‌طور لحظه‌اي دماي هوا را نشان مي‌دهد. Weather Line با عرضه ويجت‌هاي پيش‌بيني ساعتي و روزانه آب‌وهوا، تجربه متخصصي را به حد بالاتري مي‌رساند. اين ويجت اطلاعاتي نظير زمان طلوع و غروب خورشيد، سرعت باد، كيفيت هوا و شاخص فرابنفش نيز به متخصصان نمايش مي‌دهد.

۳. DAY ONE

مرجع متخصصين ايران day one widget

Day One يكي از محبوب‌ترين برنامه‌هاي روزنگار iOS است. اين برنامه از انواع متفاوت ويجت با ابعاد متنوع بهره مي‌برد. ويجت «On This Day» يكي از جالب‌ترين ويجت‌هاي اين برنامه است كه نوشته‌هاي هرروز در سال گذشته را نمايش مي‌دهد.

Daily Prompt يكي ديگر از افزونه‌هاي اين برنامه است كه شما را به افزودن ايده و فكر تشويق مي‌كند.

۴. THINGS 3

مرجع متخصصين ايران things 3 ios widget

برنامه مديريت وظايف Things 3 طرف‌داران زيادي در اكوسيستم اپل دارد. اين شركت برنامه‌اش را به‌تازگي با همراهي از ويجت‌هاي آي‌او‌اس ۱۴ به‌روزرساني كرده ‌است. اين برنامه سه ويجت با ابعاد كوچك، متوسط و بزرگ دراختيار شما قرار مي‌دهد. شما مي‌توانيد فهرست مدانديشه متخصصين خود براي نمايش را انتخاب كنيد و با لمس گزينه + موارد جديد را به اين فهرست بيفزاييد.

متأسفانه به دليل محدوديت iOS ۱۴، درحال‌حاضر تيك‌ زدن وظايف از داخل ويجت ممكن نيست.

۵. PDF EXPERT

مرجع متخصصين ايران pdf expert ios widget

PDF Expert يكي از بهترين برنامه‌هاي خواندن و ويرايش PDF در iOS است. شما مي‌توانيد يك ويجت موسيقي براي دسترسي سريع به فايل‌هاي صوتي ايجاد، از ويجت Recents براي بازكردن سريع فايل‌هاي اخير و از Favorites براي بازكردن پوشه‌ها استفاده كنيد. اگر از PDF Expert براي ويرايش PDF بهره مي‌بريد، احتمالاً اين ويجت‌ها حسابي به كارتان مي‌آيد.

۶. SPARK MAIL

مرجع متخصصين ايران spark mail ios widget

اسپارك ميل (Spark Mail) يكي از بهترين برنامه‌هاي رايانامه سوم‌شخص براي آيفون است. در به‌روزرساني اخير اين برنامه و با افزوده ‌شدن ويجت‌هاي رايانامه و تقويم، اين برنامه متخصصدي‌تر از هميشه شده ‌است.

شما مي‌توانيد فهرستي از رايانامه‌هاي نخوانده و رايانامه‌هاي دريافتي يا دكمه‌هاي عملكردي مانند جست‌وجو، تقويم و ايجاد رايانامه را در ويجت اين برنامه مشاهده كنيد.

اسپارك يكي از بهترين استفاده‌هاي ممكن از قابليت جديد iOS ۱۴ را رقم زده ‌است.

۷. GOOGLE APP

مرجع متخصصين ايران google app ios widget

كاربران اندرويد احتمالاً با ويجت نوار جست‌وجوي گوگل برخورد داشته‌اند. بسياري از متخصصان از اين ويجت بهره مي‌برند و حال براي اولين‌بار اين ويجت به صفحه هوم iOS آمده‌است. با استفاده از برنامه گوگل مي‌توانيد از ويجت جست‌وجوي گوگل به‌همراه گوگل لنز، جست‌وجوي صوتي و حالت ناشناس بهره ببريد. جالب است بدانيد كه اين ويجت بسيار جالب‌تر و متخصصدي‌تر از همتاي اندرويدي خود طراحي شده ‌است.

۸. DOCUMENTS

مرجع متخصصين ايران documents ios widget

Documents يك برنامه مديريت فايل حرفه‌اي براي آيفون است. با استفاده از اين برنامه مي‌توانيد انواع مختلف فايل‌هاي موجود روي آيفون خود را مديريت كنيد. توسعه‌دهندگان اين برنامه ويجت‌هاي پخش موسيقي آفلاين، فايل‌هاي اخير و فايل‌هاي محبوب را براي متخصصان تدارك ديده‌اند. اين ويجت‌ها همچنين از دكمه‌هاي عملكردي براي ايجاد ميانبر موسيقي، صفحات وب و VPN همراهي مي‌كنند.

۹. SOOR MUSIC

مرجع متخصصين ايران soor music ios widget

Soor يك پخش‌كننده ممتاز موسيقي براي آيفون است. اين برنامه يك رابط متخصصي تماما حسي و مبتني بر ژست دارد و از Musixmatch نيز همراهي مي‌كند. ويجت Soor به شما اجازه مي‌دهد فهرستي از آهنگ‌‌هاي در حال پخش و بعدي را مشاهده كنيد. همچنين مي‌توانيد به پلي‌ليست‌ها و مجموعه‌هاي محبوب موسيقي خود از صفحه هوم دسترسي داشته‌باشيد.

۱۰. ELYTRA

مرجع متخصصين ايران elytra ios widget

اگر شما از طرف‌داران فيدهاي RSS هستيد، از ويجت‌هاي جديد فيدخوان Elytra استقبال خواهيد كرد. اين ويجت‌ها مقالات خوانده‌نشده را نمايش مي‌دهد.

۱۱. ONEDRIVE

مرجع متخصصين ايران onedrive ios widget

همراهي از گالري وان‌درايو در آيفون، درخواست بسياري از متخصصان از مايكروسافت بوده ‌است. مايكروسافت درنهايت به خواسته متخصصان گوش فراداده و چند ويجت تصاوير اضافه كرده ‌است. احتمالاً در آينده شاهد ويجت‌هاي بيشتري از وان‌درايو خواهيم بود. درحال‌حاضر ويجت‌هاي وان‌درايو به برنامه TestFlight محدود هستند.

۱۲. LUMY

مرجع متخصصين ايران lumy ios widget

Lumy يك برنامه زيبا است كه به شما كمك مي‌كند با درانديشه متخصصينگرفتن ساعت طلايي (ساعت جادويي) تصاوير زيبايي شكار كنيد. ساعت طلايي به بازه‌اي از روز، حوالي طلوع يا غروب خورشيد گفته مي‌شود كه نور آن براي ثبت تصاوير گرم و عالي است.

ويجت Golden Hour برنامه Lumy به شما موقعيت فعلي خورشيد و ساير اطلاعات مربوط به ساعت طلايي را نمايش مي‌دهد.

۱۳. HABITMINDER

مرجع متخصصين ايران habbitminder ios widget

HabitMinder يكي از بهترين نرم‌افزارهاي ايجاد و تقويت عادات در iOS است. در به‌روزرساني جديد اين اپ، پنج ويجت افزوده شده كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد نظارت بهتري روي زمان، روتين و عادات خود داشته ‌باشيد.

۱۴. TODOIST

مرجع متخصصين ايران todoist ios widget

برنامه مطمئن و چندسكويي Todoist انتخاب اول بسياري از متخصصان در ميان برنامه‌هاي مديريت وظايف است. اين برنامه در به‌روزرساني iOS ۱۴ چند ويجت براي افزايش رضايت خاطر متخصصان افزوده است. سه ويجت Tasks براي مشاهده و دنبال ‌كردن وظايف و كارهاي روزانه و يك ويجت Productivity براي نمايش پيشرفت روزانه و هفتگي شما فراهم آمده ‌است.

۱۵. DARK NOISE

مرجع متخصصين ايران dark noise ios widget

Dark Noise يك برنامه ساده و قدرت‌مند براي پخش صداي آرامش‌بخش براي كمك به خواب، تمركز و آرامش است. شما با اين برنامه مي‌توانيد تركيب دلخواهي از تعداد بسياري صدا ايجاد كنيد. با ويجت اين اپ مي‌توانيد ميانبري از افكت‌هاي صوتي مانند برفك، رعد و برق، موتور سفينه فضايي و ... در صفحه هوم خود داشته باشيد.

۱۶. UNWIND

مرجع متخصصين ايران unwind ios widget

Unwind يك همراه براي حفظ ذهن آگاهي طراوت‌ و لذت‌بخش است كه به شما كمك مي‌كند در طول روز آرام بمانيد. ويجت‌هاي Unwind به شما اجازه مي‌دهند نگاهي اجمالي به روند روزانه خود داشته باشيد. اين ويجت‌ها در ابعاد گوناگون قابل تنظيم و استفاده است.

۱۷. WIDGETSMITH

مرجع متخصصين ايران widgetsmith ios widget

Widgetsmith امكان شخصي‌سازي حرفه‌اي صفحه هوم آيفونتان را فراهم مي‌آورد. به كمك اين برنامه مي‌توانيد ويجت‌هايي با قابليت شخصي‌سازي بالا و با متخصصدهاي گوناگون، از تاريخ گرفته تا وضعيت هوا، ايجاد كنيد. هركدام از اين ويجت‌هاي مي‌توانند دقيقاً طبق عملكرد و ظاهر مد انديشه متخصصين شما شخصي‌سازي و تنظيم شوند.

اين مجموعه ويجت‌ها مي‌توانند طبق برنامه زماني روي صفحه هوم به نمايش درآيند و از قوانيني كه تعيين مي‌كنيد تبعيت كنند. براي مثال يك ويجت خاص در اول صبح آب‌وهوا را به شما نشان بدهد، سپس ويجت تقويم برنامه كاري روزانه شما را در طول روز به شما يادآوري كند و در نهايت يك نوار فعاليت، با نمايش ميزان كاركرد روزانه، روزتان را به پايان برساند.

۱۸. AVIARY

مرجع متخصصين ايران aviary ios widget

Aviary يك كلاينت زيباي توييتر است كه از معيارهاي طراحي iOS تبعيت مي‌كند. با ويجت‌هاي Aviary مي‌توانيد فيد توييتر خود را در صفحه هوم دنبال كنيد. انتظار مي‌رود در آينده‌اي نزديك، ساير برنامه‌هاي سوم‌شخص توييتر مانند TweetBot و Twitterrific نيز روند مشابهي را دنبال و از ويجت‌هاي خود رونمايي كنند.

۱۹. SPEND STACK

مرجع متخصصين ايران spend stack ios widget

Spend Stack يك برنامه تنظيم دخل و خرج ساده و متخصصدي است كه با آن مي‌توانيد مديريت بودجه، ليست خريد و مديريت خرج را يك‌جا داشته باشيد. با كمك ويجت اين برنامه مي‌توانيد نگاهي به اشتراك‌هاي ماهيانه، بودجه باقي‌مانده و همه خرج‌ها از صفحه هوم داشته ‌باشيد.

۲۰. WIKIPEDIA

مرجع متخصصين ايران wikipedia ios widget

ويجت‌هاي ويكي‌پديا در iOS ۱۴ علاقه شما به خواندن مطالب مهم را دوچندان مي‌كند. شما مي‌توانيد با اين ويجت‌ها به داده‌هاي زنده از مطالب مهم روز دسترسي داشته‌ باشيد. ويجت تصوير روز يك گزينه با طراحي تميز است كه يك تصوير خيره‌كننده گزين‌شده از سوي جامعه ويكي‌پديا به صفحه‌ هومتان اضافه مي‌كند.

افزودن ويجت‌ها به صفحه هوم آيفون

با كمك ويجت‌ها مي‌توانيد نگاهي اجمالي و سريع به داده‌هاي مهم و مرتبط بدون نياز به بازكردن برنامه‌ها بيندازيد. همچنين مي‌توانيد صفحه هوم خود را شكيل‌تر و پوياتر كنيد.

در اين مقاله سعي شد از همه دسته‌هاي مهم، برنامه‌اي معرفي شود. با توجه به اينكه زمان زيادي از عرضه iOS ۱۴ نمي‌گذرد، انتظار مي‌رود به‌زودي خيل ويجت‌هاي زيبا و متخصصدي به اپ‌استور سرازير شود.

شما از چه ويجت‌هايي استفاده مي‌كنيد؟ آيا ويجتي را مي‌شناسيد كه جاي خالي‌اش در ليست بالا حس شود؟ انديشه متخصصينات‌ها و تجربيات خود را با ما و ساير متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به اشتراك بگذاريد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات