اخبار تخصصي‌اپ؛ اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت

يك‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت، برنامه‌ي مدون و طبقه‌بندي‌شده‌اي براي يادگيري زبان از مبتدي تا پيشرفته ارائه مي‌كند.
تبليغات

يادگيري زبان انگليسي مانند هر حوزه‌ي ديگري تحت تأثير فناوري قرار گرفته است تا افراد بيشتري امكان يادگيري آن را داشته باشند. يكي از راه‌هاي نوين يادگيري زبان انگليسي استفاده از اپليكيشن‌هايي است كه زير انديشه متخصصين متخصصان و با توجه‌ به اصول يادگيري زبان طراحي شده است و زبان‌آموز را در فرايند يادگيري زبان همراهي مي‌كنند. البته شايد همه‌ي افراد قادر نباشند فقط با اپليكيشن و به‌صورت خودخوان زبان را فرابگيرند و حتي برخي مهارت‌ها مثل گفتار (Speaking) و نگارش (Writing) بدون راهنمايي مدرس زبان به‌خوبي شكل نخواهد گرفت. بنابراين در انديشه متخصصين داشته باشيد كه اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان مي‌توانند براي شروع يا حين مراجعه به كلاس‌هاي زبان زير انديشه متخصصين مدرس نقش تقويت‌كننده داشته باشند و به‌خصوص براي مهارت‌هاي خواندن (Reading) و شنيدار (Listening) مؤثر واقع شوند.

از يك ‌سو، پيشرفت فناوري و بهره‌مندي از روش‌هاي جديد يادگيري سبب ظهور اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان شده است و از سويي ديگر، همه‌گيري ويروس جديد كرونا (Covid-19) و تلاش افراد براي كاهش حضور در مكان‌هاي پرجمعيت و مجازي ‌شدن اكثر كلاس‌هاي دانشگاهي و تئوري، باعث شده است استفاده از اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان انگليسي رنگ‌وبوي ديگري به ‌خود بگيرد و بيش‌ازپيش مدانديشه متخصصين زبان‌آموزان و حتي مدرسان باشد. در اين مقاله، قصد داريم يكي از بهترين برنامه هاي يادگيري زبان انگليسي از مبتدي تا حرفه‌اي را مطالعه كنيم؛ پس با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا در اين مطلب، ويژگي‌هاي اپليكيشن يادگيري زبان لرنيت (Learnit) را معرفي كنيم.

اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت

از موفق‌ترين اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان انگليسي را مي‌توان اپليكيشن لرنيت قلمداد كرد. اين اپليكيشن بيش از نيم ميليون بار دانلود و نصب شده و نمره‌ي ۴٫۸ از ۵ را از متخصصان دريافت كرده است. يكي از دلايل موفقيت اين اپليكيشن را مي‌توان به‌روزرساني‌هاي حساب‌شده‌ي آن دانست كه نشان از اهميت تجربه‌ي متخصصي براي توسعه‌دهندگان دارد. ازجمله ويژگي‌هاي اساسي اين اپليكيشن يادگيري زبان مي‌توان به درس‌محور بودن، طبقه‌بندي براساس سطوح مختلف، خريد اشتراك، جعبه لايتنر، پوشش مهارت‌هاي مختلف زبان انگليسي، تمرينات گسترده و... اشاره كرد.

دروس طبقه‌بندي‌شده در اپليكيشن يادگيري زبان لرنيت

اپليكيشن يادگيري زبان لرنيت رويكرد يادگيريي Grammar-translation Method را به‌كار گرفته است و به‌طورخلاصه در اين رويكرد مدرس موظف است تمام معاني و مفاهيم را به زبان اول زبان‌آموز بيان كند. همان‌طوركه از عنوان رويكرد مي‌توان حدس زد، يادگيري ازطريق ترجمه بنابراين علاوه‌بر معني لغات، دستور زبان (گرامر زبان انگليسي) نيز بايد با كمك زبان فارسي تدريس شود. يكي از نكات مهم در اپليكيشن لرنيت دروس طبقه‌بندي‌شده در سطوح مختلف از مبتدي تا پيشرفته است كه به‌ترتيب قابل دانلود خواهد بود و متخصص با كنترل كامل مي‌تواند مهارت‌هاي زباني خود را تقويت كند.

وجود طرح درس در اپليكيشن لرنيت سبب مي‌شود متخصص مسير را به‌آساني درك كند

درواقع، وجود طرح درس در اپليكيشن لرنيت سبب مي‌شود متخصص مسير را به‌آساني درك كند و برخلاف بعضي اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان انگليسي كه تلاش مي‌كنند تمام جزوه رايگان‌هاي يادگيري زبان انگليسي را پوشش دهند و انتخاب را براي متخصص دشوار كنند، در اپليكيشن لرنيت، ابتدا و انتهاي مسير كاملا شفاف است. اين موضوع علاوه‌بر انتقال حس آساني يادگيري زبان، افزايش بهره‌وري را نيز درپي خواهد داشت.

كاربر در اولين اجراي اپليكيشن يادگيري زبان لرنيت با سه گزينه روبه‌رو مي‌شود:

۱. ورود با شماره همراه

۲. ورود با حساب متخصصي گوگل

۳. متخصص مهمان

توسعه‌دهندگان لرنيت به‌خوبي مي‌دانند چگونه متخصصان را تحت تأثير قرار دهند و يادآور شوند كه اولويت اول و آخر راحتي متخصصان است. شايد به‌ انديشه متخصصين بسياري از افراد الزام به عضويت در اپليكيشن‌ها در همان ابتدا، كار عجيبي نباشد؛ اما بياييد روراست باشيم، پيشكش‌كردن حق انتخاب براي عضويت و نبود اجبار براي عضويت، به‌ويژه قبل ‌از بهره‌مندي از برخي امكانات اپليكيشن (حتي اگر بخش كمي از ويژگي‌هاي اپليكيشن باشد)، حس بسيار خوبي براي متخصص ايجاد مي‌كند. متخصصان حرفه‌اي در حوزه‌ي فناوري به اين موضوع اشراف دارند كه پول رايج دنياي فناوري «اطلاعات افراد» است؛ زيرا اين احتمال همچنان وجود دارد كه متخصص با اپليكيشن ارتباط برقرار نكند و تمايلي به ‌ادامه‌ي استفاده از آن نداشته باشد و عضويت اجباري قبل‌ از تجربه‌ي متخصصي ريسك منصرف ‌شدن متخصص را افزايش مي‌دهد.

البته براي دسترسي كامل به تمامي دروس در سطوح مختلف بايد حق اشتراك خريده شود تا متخصص بتواند از تمام امكانات موجود در اپليكيشن بهره‌مند شود. اشتراك‌ها در اين برنامه به‌صورت روزانه و ماهانه و دائم دردسترس هستند و تنوع بسيار زيادي دارند؛ بنابراين متخصص مي‌تواند با توجه‌ به نياز خود اشتراك مدانديشه متخصصين را بخرد. دقت داشته باشيد كه با اتمام زمان اشتراك، دسترسي به دروس در اپليكيشن لغو مي‌شود.

هر درس اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت شامل بخش لغات، مكالمه، دستور زبان، گفتار، شنيدار و مرور واژگان مي‌شود. البته در برخي درس‌ها مرور واژگان حذف مي‌شود يا تمركز روي مهارت خواندن معطوف مي‌شود كه حكايت از رويكرد اصولي در ارائه‌ي طرح درس دارد؛ گويي كه زبان‌آموز با مدرس زبان طرف است، نه اپليكيشن. درهر بخش از درس‌ها ابتدا زمان پيشنهادي و موضوعاتي كه تدريس مي‌شوند، نمايش داده خواهد شد و تمرينات در اسلايد بعدي تعبيه شده‌اند.

يادگيري واژگان در اپليكيشن لرنيت

اپليكشن لرنيت براي يادگيري واژگان علاوه‌بر معني فارسي از تصاوير نيز بهره گرفته است. اهميت استفاده از تصاوير براي يادگيري لغات اين است كه نه‌تنها باعث مي‌شود زبان‌آموز زبان انگليسي را درك كند؛ بلكه به او اين توانايي را مي‌دهد كه در آينده به زبان انگليسي فكر كند. يادگيري لغات غيرانتزاعي با تصاوير دقيقا زبان‌آموز را در فرايند يادگيري زبان مادري قرار مي‌دهد، مانند كودكي كه ساختار زباني خود را به‌واسطه‌ي درك بصري و توضيح اطرافيان شكل مي‌دهد. بنابراين، استفاده از تصاوير باعث مي‌شود ساختار زباني مستحكم‌تري بنا شود و از ماهيت فرّار بودن زبان جلوگيري شود.

در پايين گوشه سمت راست صفحه‌نمايش در بخش واژگان، گزينه‌ي افزودن به لايتنر قرار گرفته است تا اگر متخصص با واژه‌اي مواجه شد كه به‌انديشه متخصصين سخت مي‌آمد، با افزودن آن به لايتنر مطمئن شود كه آن را از ياد نمي‌برد.

يادگيري مكالمه در اپليكيشن لرنيت

يادگيري مكالمه در اپليكيشن لرنيت نيز سبك‌وسياق رويكرد GTM را دارد و تمام مكالمات با گزينه‌اي كه در گوشه‌ي بالا سمت راست نمايشگر وجود دارد، نمايش ترجمه را براي زبان‌آموز فراهم مي‌كند. بعد از اتمام مكالمه، زبان‌آموز مي‌تواند به بخش تمرينات مرتبط مراجعه كند و ارزيابي كاملي از توانايي مكالمه‌ي خود داشته باشد و جاهاي خالي را با گزينه‌ي صحيح پر كند.

يادگيري گرامر در اپليكيشن لرنيت

يادگيري گرامر در اپليكيشن لرنيت ازطريق صداي ضبط‌شده‌ي مدرس و توضيحات كامل به‌همراه مثال در زمان كوتاهي تمرينات نيز در شكل‌هاي متنوعي آماده شده‌اند تا تمام جوانب مربوط به درك مطلب گرامري را پوشش دهند.

يادگيري گفت‌وشنود در اپليكيشن لرنيت

در بخش مربوط به مهارت گفتار، اپليكيشن لرنيت دسترسي به ميكروفون موبايل را نياز دارد و روند يادگيري به اين ترتيب است كه زبان‌آموز بايد ابتدا به صداي گوينده گوش دهد، سپس با فشردن دكمه‌ي ميكروفون جمله را بيان كند. درصورت بيان صحيح، تلفظ متخصص تأييد مي‌شود و مي‌تواند گزينه‌ي بعدي را بزند و تا انتهاي چالش اسپيكينگ برود. سرعت مطالعه تلفظ زبان‌آموز در اپليكشن لرنيت بسيار زياد است؛ اما متأسفانه نمي‌توان از دقت آن مطمئن بود و مطالعه‌هاي تيم اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران نشان داد كه نارسايي‌هايي در درك تلفط زبان‌آموز دارد. هرچند انتظار زيادي نمي‌توان داشت و تا به‌ اينجاي كار، از مطالعه سربلند بيرون آمده است.

بخش مهارت شنيدار پيچيدگي خاصي ندارد و متخصص بايد با گوش‌ دادن به صداي گوينده كلمات نامرتب يا جا‌افتاده را تشخيص دهد و آن‌ها را براساس صداي گوينده مرتب كند. در دروس پيشرفته نيز، فقط صداي گوينده پخش مي‌شود و متخصص بايد تمام واژه يا عبارت نوشته‌نشده را داخل كادر تعيين‌شده تايپ كند.

يادگيري خواندن در اپليكيشن لرنيت

بخش خواندن در اپليكشن لرنيت نيز كامل است و علاوه‌بر گزينه‌ي پخش صدا كه متن را با تلفظ صحيح مي‌خواند، امكان نمايش ترجمه نيز مهيا شده است. در دل متن واژه‌هاي مهم با رنگ متمايز نوشته شده‌اند و متخصص با لمس لغات به توضيح معني و مفهوم به‌همراه ترجمه و تلفظ دقيق آن دسترسي خواهد داشت. بعد از اتمام متن، متخصص مي‌توان با مراجعه به پخش تمرينات درك مطلب خود را ارزيابي كند.

لايتنر در اپليكيشن لرنيت

شيوه‌ي يادگيري و حفظ لغات با جعبه‌ي لايتنر يكي از روش‌هاي قديمي است كه اكنون به‌صورت بخشي از اپليكيشن‌هاي يادگيري زبان دردسترس زبان‌آموزان است. در اين بخش، متخصص مي‌تواند با تعيين زمان يادآوري به‌صورت روزانه واژگان جديد را مرور كند و هركدام را كه فرامي‌گيرد، از دوره‌ي مطالعاتي حذف كند و آن واژه‌هايي كه هنوز فرانگرفته است، به خانه‌ي اول بازگرداند.

جمع‌بندي

به‌طوركلي، اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت پلتفرمي همه‌فن حريف براي يادگيري و تقويت مهارت زباني است كه با روش‌هاي اصولي و آزموده مباحث را به‌صورت طبقه‌بندي‌شده و براساس سطوح مختلف به زبان‌آموز منتقل مي‌كند. از ويژگي‌هاي مهم اين اپليكيشن مي‌توان به شفافيت مسير يادگيريي و تعاملي بودن آن اشاره كرد. نكته‌ي متخصص مهمي كه مي‌توان از آن به‌عنوان يكي از مزيت‌هاي برنامه نام برد، مديريت حافظه‌ي دستگاه است؛ زيرا اپليكيشن حجم بسيار كمي اشغال مي‌كند و متخصص با دانلود اطلاعات دروس اندك‌اندك به حجم آن خواهد افزود. همين ‌امر سبب مي‌شود نصب و راه‌اندازي برنامه بسيار آسان باشد.

ديگر نكته‌اي كه درباره‌ي مزيت‌هاي اپليكيشن يادگيري زبان انگليسي لرنيت بايد خاطرنشان كرد، امكان معرفي به دوستان و جمع‌آوري توكن است كه در خريد اشتراك براي متخصص قابل استفاده خواهد بود.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي اپليكيشن‌ يادگيري زبان انگليسي لرنيت چيست؟

دانلود اپليكيشن Learnit

گوگل‌پلي

اپليكيشن‌هاي محبوب خود را ازطريق رايانامه app@zoomit.ir به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران معرفي كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات