گوگل آناليتيكس با فناوري يادگيري ماشين آپديت شد

يك‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل آناليتيكس ازاين‌پس به فناوري يادگيري ماشين مجهز شده است و به بازاريابان امكان مي‌دهد مشتريان را بهتر بفهمند.
تبليغات

اگر با خود فكر مي‌كرديد كه شركت‌هاي بزرگ ممكن است به كسب داده‌هاي بيشتر درباره‌ي متخصصان علاقه نداشته باشند، بهتر است بدانيد Twilio هفته‌ي گذشته استارتاپي با عنوان Segment را با ارزش ۳/۲ ميليارد دلار خريد. اين استارتاپ به جمع‌آوري داده‌هاي مشتريان مشغول است. گوگل به‌خوبي از تمايل شركت‌ها براي جمع‌آوري داده‌ي متخصصان خبر دارد و در تلاش است با به‌روزرساني جديد ابزار گوگل آناليتيكس (Google Analytics) به شركت‌ها امكان دهد داده‌هاي متخصصانشان را بهتر بفهمند، به‌خصوص داده‌هايي كه به سرويس‌هاي گوگل ارتباط دارند.

ويديا سرينيواسان، قائم‌مقام واحد سنجش، تجزيه‌و‌تحليل و خريد پلتفرم‌ها در گوگل، در بيانيه‌اي جديد نوشت ابزار گوگل آناليتيكس تغييراتي به‌خود ديده است تا بهتر با شرايط امروزي ناشي از دنياگيري ويروس كرونا سازگار شود. سرينيواسان مي‌گويد قابليت‌هاي جديد آناليتيكس به بازاريابان امكان مي‌دهند هدف تعيين‌شده‌شان را محقق سازند،‌ صرف‌انديشه متخصصين از اينكه ماهيت هدف چه باشد. يكي از راه‌ها براي دستيابي به اهداف، تزريق الگوريتم‌هاي يادگيري ماشين به ابزار آناليتيكس است تا اين ابزار بتواند داده‌هاي مهم براي بازاريابان را به‌صورت خودكار برجسته كند.

سرينيواسان در بخشي از بيانيه‌ي گوگل نوشت: «گوگل آناليتيكس در هسته‌ي خود به الگوريتم يادگيري ماشين مجهز است تا به‌صورت خودكار داده‌هاي جامع متخصصدي را روي صفحه ظاهر كند تا بتوانيد كاملا مشتريان خود را در سراسر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها بفهميد». ايده‌ي اصلي پشت اين به‌روزرساني، آن است كه بازاريابان به داده‌هاي بيشتري دسترسي داشته باشند؛ داده‌هايي كه اهميت بسيار زيادي براي آن‌ها قائل هستند.

بدين‌ترتيب، گوگل آناليتيكس با بهره‌گيري از يادگيري ماشين مي‌تواند داده‌هايي نظير «كدام گروه از مشتريان به‌احتمال قوي‌تر ممكن است محصول خاصي را بخرند و كدام گروه ممكن است تمايل نشان ندهند» را روي صفحه ظاهر كند. چنين داده‌هايي براي تيم‌هاي بازاريابي اهميت زيادي دارد. بازاريابان درصورت دسترسي به اين داده‌هاي ارزشمند، مي‌توانند محصولات مدانديشه متخصصين خود را بهتر از قبل به مشتريان ارائه و درنهايت، درآمدشان را افزايش دهند. 

مرجع متخصصين ايران نمايش داده در گوگل آناليتيكس / Google Analytics

اگر سيستم يادگيري ماشين گوگل آناليتيكس بتواند دقيقا مثل توضيحات گوگل كار كند، به بازاريابان امكان داده مي‌شود عملكرد خود را با هر مشتري يا گروهي از مشتريان در پلتفرم‌هاي مختلف بسنجند. در دوران دنياگيري ويروس كرونا، نياز متخصصان با سرعت زيادي در حال تغيير است و ارائه‌ي اين داده‌هاي ارزشمند به بازاريابان كمك مي‌كند ساده‌تر خودشان را با شرايط تطبيق دهند.

در انديشه متخصصين داشته باشيد سيستم جديد در دسته‌ي محصولات گوگل قرار مي‌گيرد؛ به‌همين‌دليل، حاوي بهينه‌سازي‌هاي ويژه‌اي است تا بهترين عملكرد خود را با گوگل ادز (Google Ads)، يوتيوب، جيميل و گوگل سرچ ارائه دهد. البته سيستم يادگيري ماشين جديد با سرويس‌هايي نيز كار مي‌كند كه گوگل توسعه نداده است. سرينيواسان در بخشي از بيانيه‌ي گوگل مي‌گويد رويكرد جديد اين شركت باعث مي‌شود شماري از درخواست‌هايي انجام شود كه مدت‌ها است تبليغ‌دهندگان ثبت كرده‌اند.

ازآنجاكه گوگل آناليتيكس جديد تعامل‌هاي مبتني‌بر اپليكيشن و وب را با يكديگر اندازه مي‌گيرد، مي‌تواند داده‌هايي دقيق‌تر ارائه دهد. بدين‌ترتيب، متخصص مي‌تواند ميزان تعامل با محصولاتش را در سراسر پلتفرم‌ها نظير يوتيوب و كانال‌هاي مالي گوگل و جاهاي ديگري مثل موتور جست‌و‌جو ببيند و بهتر از قبل ميزان كارآمدبودن تلاش‌هايش در حوزه‌ي بازاريابي را درك كند.

گوگل نگاهي به قوانين سرسختانه‌ي حريم خصوصي نظير GDPR (مقررات عمومي حفاظت از داده‌ي اتحاديه‌ي اروپا) CCPA (قانون حفظ حريم خصوصي مصرف‌كننده‌ي كاليفرنيا) نيز مي‌اندازد و مي‌خواهد سرويس آناليتيكس را با آن‌ها تطبيق دهد.

تمامي قابليت‌هاي جديد به‌گونه‌اي طراحي شده‌اند تا مزيت‌هايي ويژه دردسترس بازاريابان قرار دهند. به‌لطف قابليت‌هاي جديد، بازاريابان بهتر از قبل نياز مشتريان را مي‌فهمند تا ضمن افزايش سود خود، محصولات بهتري به مشتريان ارائه دهند. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات