گوگل Trusted Contacts را تعطيل كرد

يك‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل سرويس Trusted Contacts را تعطيل كرد. اين سرويس به متخصصان اجازه مي‌داد موقعيت خود را با دوستان و خانواده به‌اشتراك ‌بگذارند.
تبليغات

چند سال پيش، گوگل اپليكيشني به‌نام Trusted Contacts را براي iOS و اندرويد معرفي كرد. متخصصان با استفاده از اين اپليكيشن به روشي كاملا امن موقعيت خود را براي دوستان و اعضاي خانواده ارسال مي‌كردند تا آن‌ها بتوانند از راه دور متوجه شوند كه در چه مكاني قرار داريد. اين ويژگي زماني بيش‌ازپيش خودنمايي مي‌كرد كه در موقعيتي اورژانسي قرار مي‌گرفتيد و به‌كمك نياز داشتيد. امروز گزارش شد گوگل Trusted Contacts را نيز تعطيل كرده است.

اپليكيشن Trusted Contacts ديگر روي گوگل‌پلي و اپ‌استور و حتي وب‌سايت خودش هم وجود ندارد و همراهي از آن نيز ۱۱ آذر به‌پايان خواهد رسيد. گوگل قبلا دو پروژه‌ي ديگر با عناوين Google Latitude و Google + Location Sharing را هم راه‌اندازي كرده بود كه دقيقا همين كار Trusted Contacts را انجام مي‌دادند؛ اما آن‌ها هم پس از مدتي تعطيل شدند.

در سال‌هاي گذشته، گوگل سعي كرده اين ويژگي را به سرويس مپس اضافه كند كه ازانديشه متخصصين امنيت نيز گزينه‌ي مناسب‌تري به‌حساب مي‌آيد. بااين‌حال، اگر بخواهيد اين ويژگي را روي اپليكيشني جداگانه دراختيار داشته باشيد، موضوع متفاوت است. اهالي مانتين‌ويو اين امكان را فراهم كرده كه متخصصان بتوانند ويژگي به‌اشتراك‌گذاشتن موقعيت يا Google Maps ETA را به نرم‌افزارهاي مختلف ارسال كنند. امكان به‌اشتراك‌گذاشتن موقعيت در گوگل‌مپس در زمان سفرهاي داخل شهري و بين‌شهري بسيار مناسب خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات