آيا تعداد مشتركان نتفليكس به ۲۰۰ ميليون نفر ميرسد؟
نتفليكس پيشبيني كرده بود كه بتواند در سهماهه گذشته ۲٫۵ ميليون عضو جديد كسب كند كه اين تعداد به ۲٫۲ ميليون نفر رسيده است؛ البته پيشبيني مذكور بهواسطه شيوع ويروس كرونا و خانهنشيني مردم بود. در زمان شيوع ويروس كرونا، مردم بيشتر در خانه بودند و بيشتر به تماشاي فيلم و سريال نشستند؛ بههميندليل، نتفليكس پيشبيني كرده بود كه بتواند ۲٫۵ ميليون مشترك جديد جذب كند؛ ولي به اين ركورد دست پيدا نكرد.
افزونبراين، نتفليكس پيشبيني كرده كه بتواند در سهماهه چهارم امسال، ۶ ميليون مشترك جديد جذب كند. اگر به اين هدف دست پيدا كند، تعداد مشتركان نتفليكس به ۲۰۱ ميليون نفر در سرتاسر دنيا ميرسد.
طبق اعلام اين شركت، جذب مخاطب جديد روند بسيار سالمي دنبال كرده است. همچنين، ميزان تعامل مخاطبها درمقايسهبا سهماهه سوم سال گذشته بيشتر بوده است. اگر پيشبيني اين شركت براي سال ۲۰۲۰ درست باشد، ميتواند ركورد جذب مخاطب جديد در سال ۲۰۱۸ را بشكند كه ۲۸٫۶ ميليون بود.
براساس گزارش نتفليكس، ساخت سريالهاي پربازديدي مانند Stranger Things ادامه دارد و سريالها و فيلمهاي جديدي هم كه در سال ۲۰۲۰ ساخته شدند، مخاطب زيادي براي اين سرويس كسب كردند. بهطور مثال، فيلم Umbrella Academy در ۲۸ روز، ۴۸ ميليون بازديد داشت. همچنين، فيلم The Old Guard به آمار ۷۸ ميليون بازديد و فيلم Project Power نيز به آمار ۷۵ ميليون بازديد رسيد. ساخت فيلمها و سريالهايي كه تنها روي نتفليكس قابل مشاهدهاند، برگبرنده اين سرويس بهحساب ميآيد؛ بههميندليل، هرروز افراد بيشتري به خريد اشتراك اين سرويس تشويق ميشوند. نتفليكس براي سال آينده هم پيشبيني كرده كه مضامين جديدي توليد خواهد كرد تا بتواند مخاطبان فعلي را حفظ كند و مشتركان جديدي بهدست بياورد.
نتفليكس خودش را براي رقابت با ديزني و ديزني پلاس و ساير سرويسهاي استريم فيلم و سريال هم آماده ميكند؛ سرويسهايي كه در حوزه توليد محتواي اختصاصي بسيار فعال عمل كردهاند. حالا بايد ببينيم كه رقابت اين شركتها در طول سالهاي آينده چگونه دنبال خواهد شد.
هم انديشي ها