كاربران واتس‌اپ روزانه ۱۰۰ ميليارد پيام ارسال مي‌كنند

يك‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پيام‌رسان واتساپ روزانه ميزبان ۱۰۰ ميليارد پيام است؛ پيام‌هايي كه متخصصان اين پيام‌رسان براي يكديگر ارسال مي‌كنند.
تبليغات

پيام‌رسان واتساپ كه در كشورهاي مختلف دنيا محبوب است، به ركورد جالبي دست پيدا كرد؛ اين پيام‌رسان روزانه ميزبان ۱۰۰ ميليارد پيام است. اين ركورد كه در شب سال نوي ميلادي ثبت شد، بالاترين ركورد يك روز واتساپ است. موضوع جالب اينجا است كه واتساپ در طول سال گذشته با اشكالات زيادي روبه‌رو بوده و بارها از دسترس متخصصان خارج مي‌شود؛ بااين‌حال اين پيام‌رسان توانست در شب سال نوي ميلادي ركورد قابل ‌توجهي ثبت كند و از دسترس متخصصان هم خارج نشود.

در حال‌ حاضر واتساپ از انديشه متخصصين تعامل متخصصان رقيبي ندارد و بايد با خودش رقابت كند. دو پيام‌رسان واتساپ و فيسبوك مسنجر در سال ۲۰۱۶ در مجموع ۶۰ ميليارد پيام دريافت ردوبدل ‌كردند.

تيم كوك، مديرعامل اپل، چند ماه پيش به اين موضوع اشاره كرد كه iMessage و FaceTime ركورد جديدي در استفاده متخصصان به دست آورده‌اند؛ اما آمار دقيق آن اعلام نشد. آخرين باري كه اپل آمار استفاده از FaceTime و iMessage را اعلام كرد، بسيار كمتر از آمار واتساپ بود. در آخر بد نيست به اين موضوع اشاره كنيم كه پيام‌رسان وي‌چت يك ميليارد متخصص دارد، اما حجم پيام‌هايي كه روزانه با آن ارسال مي‌شود، بسيار كمتر از واتساپ است.

در اوايل سال ۲۰۱۴ روزانه ۵۰ ميليارد پيام در واتساپ ارسال مي‌شد؛ در آن زمان واتساپ ۵۰۰ ميليون متخصص داشت. در حال ‌حاضر واتساپ بيش از ۲ ميليارد متخصص دارد و تعداد متخصصان اين پيام‌رسان در هند از كشورهاي ديگر بيشتر است. ويل كث‌كارت (Will Cathcart)، مديرعامل واتساپ، به اين موضوع اشاره كرده است كه امسال مردم بيش‌ازپيش به پيام‌رسان‌ها وابسته‌ شده‌اند تا با افرادي كه دوستشان دارند، در ارتباط باشند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات