فصل‌بندي خودكار يوتيوب؛ راه‌ حلي براي صرفه‌جويي در وقت

يك‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
توليد‌كنندگان محتوا در يوتيوب ديگر مجبور نيستند براي نظم بيشتر و جلوگيري از اتلاف وقت متخصصان، به‌طور دستي ويدئو را فصل‌بندي كنند؛ چراكه طبق اعلام يوتيوب، اين قابليت قرار است به‌صورت خودكار انجام شود.
تبليغات

چند ماه پيش يوتيوب قابليت فصل‌بندي را به اين پلتفرم محبوب اضافه كرد؛ اين قابليت اجازه مي‌دهد توليدكنندگان محتوا، ويديوها را به بخش‌هاي كوچك‌تر تقسيم كنند تا متخصصان بتوانند مستقيم به بخش مد انديشه متخصصين بروند و وقت‌شان را با تماشاي مقدمه‌هاي طولاني تلف نكنند.

اما اين قابليت بايد به‌طور دستي تنظيم شود و اگر توليدكننده به خودش زحمت فصل‌بندي محتوا در بخش توضيحات ويدئو ندهد، متخصص از اين ويژگي متخصصدي محروم مي‌ماند.

حالا يوتيوب اعلام كرده كه قرار است فصل‌بندي ويديوها به‌طور خودكار و با استفاده از يادگيري ماشين از روي خوانش متن انجام شود. به عبارت ديگر، توليد‌كننده محتوايي كه براي نام‌گذاري بخش‌هاي مختلف ويدئو‌ وقت گذاشته باشد، به كمك فصل‌بندي خودكار ديگر لازم نيست اين كار را بعدا به‌صورت دستي انجام دهد.

اين قابليت خودكار در حال ‌حاضر در مرحله‌ي آزمايشي است و روي «گروه كوچكي از ويديوها» تست شده تا توليدكنندگان فرصت داشته باشند از آن صرف‌انديشه متخصصين كنند يا درموردش بازخورد ارائه دهند.

اين غول دنياي اشتراك‌گذاري ويدئو به‌تازگي خبر مرحله‌ي آزمايشي اين قابليت را در صفحه‌ي آزمايش و تست ويژگي‌هاي يوتيوب در وب‌سايت Google Support اعلام كرده است:

ما قصد داريم به كمك فصل‌بندي، تماشاي ويدئو براي افراد آسان‌تر شود؛ براي همين در حال آزمايش اضافه‌ كردن خودكار فصل‌بندي به ويديوها هستيم تا توليدكنندگان مجبور به اضافه ‌كردن دستي برچسب‌هاي زماني نباشند. اين قابليت به كمك يادگيري ماشين، متن را مي‌خواند تا به‌صورت خودكار براي ويدئو فصل‌بندي مشخص كند. در حال‌ حاضر اين ويژگي را روي گروه كوچكي از ويديوها آزمايش مي‌كنيم.

تماشا در يوتيوب

به گفته يوتيوب، وقتي گزينه‌ي فصل‌بندي فعال شود، متخصصان بخش‌هاي بيشتري از ويدئو را تماشا مي‌كنند و احتمال بازگشتشان به آن بيشتر است. بااين‌حال اضافه ‌كردن دستي اين فصل‌ها و برچسب‌هاي زماني (Timestamps) بسيار وقت‌گير است و بسياري از توليدكنندگان ترجيح مي‌دهند از اين قابليت استفاده نكنند. با اضافه‌ شدن گزينه‌ي خودكار، بدون شك در وقت توليدكنندگان محتوا و متخصصان صرفه‌جويي خواهد شد.

بااين‌حال اين قابليت خودكار به كار ويديويي كه انتقال (Transition) بين بخش‌هاي مختلف آن نامحسوس است، نمي‌آيد و بعيد نيست بعضي از توليدكنندگان محتوا به مرتب‌سازي ويديوهايشان توسط هوش ماشيني ترديد داشته باشند. اما اگر اين فناوري كارش را به‌خوبي انجام دهد، توليدكنندگان را از دردسر اضافه‌ كردن برچسب ‌زماني و متخصصان را از تماشاي دو دقيقه مقدمه براي يك ويديوي پنج‌دقيقه‌اي نجات خواهد داد.

اگر ويديوهاي شما جزو اين دسته ويديوي در حال آزمايش است، مي‌توانيد ازطريق اين فرم بازخوردتان را مطرح كنيد يا از اين آزمايش خارج شويد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات