انتشار به‌روزرساني آفيس ۳۶۵ براي همراهي بومي از پردازنده M1

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت با به‌روزرساني نرم‌افزارهاي آفيس ۳۶۵، همراهي از كامپيوترهاي جديد مك مجهز به پردازنده‌ مبتني بر آرم را به ‌ارمغان مي‌آورد.
تبليغات

اپل مهاجرت به پردازنده‌هاي M1 را به‌صورت رسمي در مراسم One More Thing آغاز كرد و اولين كامپيوتر‌هاي مك مبتني بر پردازنده M1، با قدرت و عملكرد مناسبي وارد بازار شدند. كامپيوترهاي جديد مك با قلب تپنده‌ي خود (پردازنده‌ي M1) مي‌توانند برنامه‌هاي مبتني بر دستورالعمل‌هاي اينتل x86 را به‌صورت شبيه‌سازي‌شده اجرا كنند. حال مايكروسافت به‌طور رسمي، اجراي بومي تعداد زياد از نرم‌افزارهايش را براي كامپيوترهاي مك مبتني بر معماري آرم به ‌ارمغان آورده است.

روزتا ۲ در حقيقت ابزار ترجمه‌ي خودكار نرم‌افزار اپل است كه در مك OS بيگ سر براي ترجمه‌ي بلافاصله‌ي كد x86 استفاده مي‌شود؛ اين ابزار ايجاد شده است تا اكثر برنامه‌هاي پردازنده‌هاي مبتني بر اينتل x86 را به‌صورت سازگار به پردازنده‌هاي آرم منتقل كند و تا زماني ‌كه توسعه‌دهندگان، نرم‌افزارهاي خود را براي پردازنده و معماري جديد بهينه كنند، روزتا ۲ جاي خالي آن‌ها را براي متخصصان پر مي‌كند؛ اما روزتا ۲ جداي از عملكرد بسيار خوبش در مقايسه با ساير شبيه‌سازها، يك راهكار موقت محسوب مي‌شود و در مقايسه با اجراي بومي، عملكرد برنامه‌ها را محدود مي‌كند.

مايكروسافت روز گذشته، از شروع به‌روزرساني مجموعه‌ي اصلي برنامه‌هاي آفيس ۳۶۵ از جمله وُرد، اِكسل، پاورپوينت و ‌آوت‌لوك‌ براي كامپيوترهاي مجهز به پردازنده‌ي M1 خبر داد و كه همگي به‌صورت بومي براي معماري آرم بهينه شده‌اند. تمامي نرم‌افزارهاي يادشده بر پايه‌ي يونيورسال اپل ساخته شده‌اند و اين امكان را فراهم مي‌كنند كه در كامپيوترهاي مك با پردازنده‌ي اينتل نيز به‌خوبي اجرا شوند. بيل دال، مدير ارشد بازاريابي محصولات آفيس، مي‌گويد:

ما خوشحاليم كه اعلام مي‌كنيم از امروز در حال انتشار نسخه‌هاي جديد بسياري از نرم‌افزارهاي آفيس ۳۶۵ براي اجرا در كامپيوترهاي مك مجهز به پردازنده‌ي M1 هستيم كه به‌طور محلي در آن محيط اجرا مي‌شوند. اين بدان معني است كه اكنون برنامه‌هاي اصلي آفيس، شامل وُرد، اِكسل، پاورپوينت، ‌آوت‌لوك و وان‌نوت در كامپيوترهاي جديد مك سريع‌تر اجرا مي‌شوند و از پيشرفت عملكرد مك‌هاي جديد كاملا بهره‌مند خواهند شد. اين امر باعث مي‌شوند در جديدترين مك‌بوك اير و مك‌بوك اير ۱۳ اينچي و مك ميني، بهره‌وري بيشتري داشته باشند.اين اپليكيشن‌ها نه‌تنها سريع هستند، بلكه از انديشه متخصصين طراحي فوق‌العاده به ‌انديشه متخصصين مي‌رسند تا با ظاهر جديد مك OS بيگ سر مطابقت داشته باشند. يك استثناء در همراهي بومي پردازنده‌ي M1 اين است كه مايكروسافت تيمز فقط با شبيه‌سازي روزتا ۲ در اپل سيليكون يا از طريق مرورگر قابل اجرا است؛ اما ما در حال كار روي همراهي برنامه‌هاي يونيورسال مرتبط با پردازنده‌ي M1 هستيم و با پيشرفت كار، اخبار بيشتري به اشتراك خواهيم گذاشت.

مايكروسافت در تلاش است همراهي بومي M1 را به برنامه‌هاي ديگر از جمله نرم‌افزار تحت وب تيمز (Teams) بياورد و از قرار معلوم مايكروسافت براي ارائه‌ي تجربه‌ي به‌روز از Office Start در برنامه‌هاي آفيس، آن را بازطراحي كرده است و گفته مي‌شود برنامه‌ي يادشده از ژانويه‌ي ۲۰۲۱ (دي ۱۳۹۹) در دسترس خواهد بود. آفيس ۳۶۵ در نسخه‌هاي مختلف (از متخصص خانگي تا شركتي)، در وب‌سايت رسمي ردموندي‌ها قابل خريد است.

به گفته‌ي مايكروسافت، انتشار به‌روزرساني‌هاي يادشده شروع شده است و متخصصان براي دريافت آن‌ها مي‌توانند فروشگاه نرم‌افزاري مك را مطالعه يا از به‌روزرساني خودكار در برنامه‌ي مايكروسافت استفاده كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات