گوگل از نصب سيستم ‌عامل كروم روي كامپيوترهاي ويندوزي حمايت مي‌كند

دوشنبه ۸ دي ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل Neverware را خريداري كرد؛ اين شركت نرم‌افزار CloudReady را توسعه داده است كه سيستم‌عامل كروم را روي كامپيوتر ويندوزي و مك اجرا مي‌كند.
تبليغات

در طول پنج سال گذشته شركت Neverware با نرم‌افزار CloudReady اين اجازه را به مدرسه‌ها مي‌داد كه كامپيوترهاي ويندوزي و مك قديمي را به كروم‌بوك تبديل كنند. خوبي اين نرم‌افزار اين بود كه عمر استفاده از كامپيوترهاي قديمي را بيشتر مي‌كرد.

اين هفته مشخص شد كه گوگل Neverware را خريداري كرده است و برنامه دارد اپليكيشن CloudReady را به بخش رسمي سيستم‌عامل كروم تبديل كند. گوگل در آينده به همراهي از CloudReady ادامه خواهد داد و هيچ تغييري در همراهي از اين نرم‌افزار ايجاد نمي‌شود. همچنين مشخص شده است كه كسب‌وكار CloudReady مانند گذشته ادامه پيدا مي‌كند.

نسخه Home اين نرم‌افزار بدون تغيير باقي مي‌ماند و Neverware همچنان از مراكز يادگيريي و تجاري همراهي خواهد كرد. در حال حاضر هيچ برنامه‌اي براي تغيير در ارزش‌هاي اين سرويس اعلام نشده است و گوگل لايسنس‌هاي چندساله آن را معتبر مي‌داند.

اين خريد گوگل يك حركت كاملا منطقي به انديشه متخصصين مي‌رسد و متخصصان CloudReady هم از آن استقبال مي‌كنند. تا قبل از اين شايد تنها نقطه‌ضعف اين اپليكيشن عدم همراهي گوگل بود و متخصصان آن نمي‌توانستند اپليكيشن‌هاي اندرويد را روي سيستم خود نصب كنند. با اين خريد، متخصصان CloudReady مي‌توانند به اپليكيشن‌هاي اندرويد هم دسترسي داشته بانشد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات