تعداد متخصصان فعال تلگرام به ۵۰۰ ميليون نفر رسيد

چهارشنبه ۲۴ دي ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به گفته‌ي تلگرام، در سه روز اخير بيش از ۲۵ ميليون حساب متخصصي در اين پيام‌رسان ايجاد شده و تعداد متخصصان فعال تلگرام را از  مرز ۵۰۰ ميليون نفر گذشته است.
تبليغات

با رسانه‌اي‌ شدن سياست حريم خصوصي جديد واتساپ براي ارائه‌ي اطلاعات شخاصي متخصصان به فيسبوك، بسياري از كساني كه مشغول استفاده از واتساپ بودند به فكر مهاجرت به پيام‌رساني ديگري افتادند. در پي همين موضوع، در روزهاي گذشته استفاده از پيام‌رسان‌هاي تلگرام (Signal) و سيگنال (Signal) افزايش پيدا كرد.

براساس گزارش بيزنس اينسايدر، تلگرام ادعا كرده است كه در سه روز گذشته بيش از ۲۵ ميليون نفر در اين پيام‌رسان حساب متخصصي ساخته‌اند و تلگرام اكنون بيش از ۵۰۰ ميليون متخصص فعال دارد؛ اين دستاوردي چشمگير براي تلگرام است.

واتساپ در روزهاي گذشته شروع به انتشار يك نوتيفيكيشن درون‌برنامه‌اي كرده است كه مي‌گويد متخصصان بايد حتما با قوانين جديد موافقت كنند، در غير اين صورت امكان كار با واتساپ را از دست مي‌دهند. براساس اين قوانين، متخصص موظف است اطلاعاتي نظير شماره موبايل، فهرست مخاطبان و حتي لوكيشن خود را در دسترس فيسبوك و شركت‌هاي وابسته به آن قرار دهد.

پس از افزايش انتقادات، واتساپ بيانيه‌اي منتشر كرد و گفت كه به محتواي چت‌هاي خصوصي دسترسي ندارد. واتساپ به‌صراحت مي‌گويد قوانين جديد حريم خصوصي مربوط به چت‌هايي است كه با حساب‌هاي مربوط به كسب و كارها انجام مي‌دهيد.

تلگرام كه در سال ۲۰۱۳ توسط پاول دورف بنيان‌گذاري شده است و دفتر اصلي آن در دوبي قرار دارد، طي سال‌هاي گذشته پيشرفت‌هاي بسيار عظيمي تجربه كرده است و امروزه افراد زيادي (به‌ويژه در ايران) مشغول استفاده از آن هستند. فوربز مي‌نويسد پاول دورف پس از ايجاد بزرگ‌ترين شبكه‌ي اجتماعي روسيه، اقدام به توسعه‌ي تلگرام كرد.

پس از انتشار بيانيه‌ي مطبوعاتي تلگرام، خبرنگاران با اين شركت ارتباط برقرار كردند تا جزئيات بيشتر را جويا شوند؛ اما نماينده‌ي تلگرام فعلا پاسخ نداده است. 

براساس گزارش‌هاي، پس از انتشار بيانيه‌ي مطبوعاتي واتساپ با محوريت تغييرات سياست‌هاي حريم خصوصي، تعداد متخصصان جديد پيام‌رسان سيگنال با رشد ۴۲۰۰ درصدي مواجه شده است. طبق داده‌هاي منتشرشده توسط Sensor Tower، در فاصله‌ي ۶ تا ۱۰ ژانويه‌ي ۲۰۲۱ (۱۷ تا ۲۱ دي ۱۳۹۹) تعداد دانلودهاي سيگنال ۷٫۵ ميليون بار افزايش يافته است. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات