گوگل تغييراتي جزئي در نتايج جستجوي خود اعمال كرد

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
توسعه‌دهندگان و طراحان گوگل، بخش نتايج جست‌وجو در تلفن همراه را با تغييرات ظريفي به‌روزرساني كرده‌ا‌ند.
تبليغات

شركت‌هاي بزرگي مانند گوگل كه متخصصان بسياري دارند و افراد متعددي در سراسر جهان از خدمات آن‌ها استفاده مي‌كنند، حتما بايد به فكر بهبود سرويس‌هاي خود باشند. گاهي ممكن است توسعه‌دهندگان تغيير عظيمي در يك سرويس خاص اعمال كنند كه به وضوح قابل مشاهده است؛ اما در بعضي مواقع اعمال تغييرات ظريف و كوچك به همان اندازه بر بهبود تجربه متخصصي تأثير دارد. اين تغييرات ممكن است توسط متخصصان احساس نشوند؛ اما تأثير خود را روي آن‌ها مي‌گذارند.

براساس گزارش TechCrunch، گوگل به‌روزرساني ظريف اما بسيار خوبي بر تجربه جستجوي تلفن همراه اعمال كرده است. تغييرات ايجادشده به منظور راحت‌تر كردن خواندن نتايج جست‌وجو و مدرن‌تر كردن ظاهر اين بخش است. اكنون اين قسمت طراحي ساده‌تري دارد كه به مخاطب حس خوبي القا مي‌كند.

با توجه به تصاويري كه از به‌روزرساني بخش نتايج جستجوي گوگل منتشر شده، ظاهر آن به‌طور كلي تغيير نكرده است. درحال حاضر كادرهاي گرد و كمي سايه‌دار در اطراف هر نتيجه جست‌وجو، جاي خود را به خطوط مستقيم داده‌اند. گوگل در طراحي جديد اين بخش از كادرهاي گرد بيشتري استفاده كرده است. مي‌توان با كمي دقت تغييرات يادشده را در حلقه‌هاي اطراف نوار جست‌وجو مشاهده كرد. همچنين اصطلاحاتي در آرم گوگل اعمال شده است.

مرجع متخصصين ايران جست‌وجوي گوگل

سخنگوي گوگل در رابطه با تغييرات اعمال‌شده به TechCunch گفت:

ما اعتقاد داريم اين طراحي دردسترس‌تر، دوستانه و انساني است.

اكنون در نسخه‌ي اصطلاح‌شده بخش نتايج جستجوي گوگل فضاي خالي بيشتري وجود دارد و از رنگ‌ها براي جداسازي بخش‌هاي مختلف و تأكيد روي قسمت‌هاي مهم صفحه استفاده شده است. اكنون متخصصان راحت‌تر مي‌توانند بخش‌هاي مختلف يك متن را مشاهده كنند و تصميم بگيرند كدام‌يك از نتايج را باز كنند.

آيلين چنگ، طراح گوگل، در بيانيه اخير اين شركت گفت:

بازنگري در طراحي بصري براي چيزي مانند نتايج جستجوي گوگل واقعاً كار پيچيده‌اي است. اگر به پيشرفت موتور جستجوي گوگل توجه شود، اين امر كاملا صحيح و منطقي به انديشه متخصصين مي‌رسد. ما نه‌تنها اطلاعات وب، بلكه همه اطلاعات جهان را سازماندهي مي‌كنيم. ما با سازماندهي صفحات وب شروع كرديم؛ اما اكنون تنوع زيادي در انواع محتوا و اطلاعاتي كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شوند، وجود دارد.

درضمن گوگل در حال گسترش استفاده از فونت Google Sans است. اگر جزو متخصصان سيستم عامل اندرويد و جيميل باشيد، مطمئنا با اين فونت آشنا هستيد؛ زيرا از آن در اين دو اپليكيشن استفاده شده است. چنگ در بخشي از بيانيه‌ي مذكور مي‌نويسد:

ايجاد سازگاري زمان و نحوه استفاده از فونت‌ در جست‌وجو نيز مهم بود؛ زيرا اين تنظيمات مي‌تواند به تجزيه و تحليل هرچه مؤثرتر اطلاعات كمك كند.

از بسياري جهات، اين فرايند تازه‌سازي ادامه كاري است كه گوگل با رفرش كردن بخش نتايج جستجوي تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ انجام داد. در آن زمان، تأكيد بر اين بود كه با اضافه كردن نمادهاي وب‌سايت و ساير موارد بصري جديد، مطالعه كامل صفحه براي متخصص آسان‌تر شود. خواناتر كردن صفحه نتايج جست‌وجو براي متخصص، كاري است كه پاياني ندارد.

در بيشتر موارد، با مقايسه طرح‌هاي جديد و قديمي اعمال‌شده بر اين بخش، تغييرات اندكي مشاهده مي‌شود. رفرش كردن اين قسمت، به معناي ايجاد تغييرات عظيم در آن نيست؛ ما در مورد اصلاحات جزئي صحبت مي‌كنيم كه مطمئناً طراحان در مورد آن‌ها وسواس داشته‌اند؛ اما ممكن است متخصصان حتي متوجه آن نشوند. اگر گوگل تشخيص تبليغات را از محتوايي كه واقعا به ‌دنبال آن هستيم به‌طور قابل توجهي آسان كند،‌ متخصصان بسيار از تغييرات اعمال‌شده راضي خواهند بود.

انديشه متخصصين شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي تغييرات ظريف اعمال‌‎شده روي بخش نتايج جستجوي گوگل چيست؟ به انديشه متخصصين شما اين تغييرات كوچك مي‌توانند تجربه متخصصي را بهبود ببخشند؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات