يادگيري راه‌هاي انتقال يادداشت‌ از اپليكيشن Apple Notes به Google Keeps

يك‌شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
براي انتقال اطلاعات يادداشت‌شده در اپليكيشن Apple Notes به Google Keeps هيچ راه مستقيمي وجود ندارد؛ اما در اين مقاله چند شيوه مختلف براي انجام اين كار يادگيري مي‌دهيم.
تبليغات

در‌حال‌حاضر، بسياري از كارهاي روزانه ما با استفاده از موبايل هوشمند فرقي نمي‌كند بخواهيد به‌دنبال مطلبي در اينترنت بگرديد يا تصوير جديدي ثبت كنيد، تلفن‌هاي همراه هميشه كنارتان هستند. يكي ديگر از كارهايي كه مي‌توان با اين دستگاه هوشمند انجام داد، نوشتن نكات مهم در مكاني شبيه به دفترچه مجازي است. تاكنون، اپليكيشن‌هاي زيادي طراحي و معرفي شده‌اند كه كار اصلي‌شان ايجاد محلي مشخص براي يادداشت‌برداري و نوشتن مطالب مهم است؛ اما Google Keep و Apple Notes ازجمله نمونه‌‌هاي برتر و متخصصدي اين دسته از اپليكيشن‌ها براي انجام اين كار هستند.

با استفاده از اين اپليكيشن‌ها، مي‌توانيد از مطالب مهم يادداشت‌برداري يا كارهاي مختلفي را مشخص كنيد كه در بازه زماني مشخص بايد به‌پايان برسانيد. البته اين‌ها تنها بخش بسيار كوچكي از قابليت‌هاي موجود در Google Keep و Apple Notes و اپليكيشن‌هاي مشابه آن‌ها است.

اگر در گذشته متخصص سيستم‌عامل iOS بوده‌ايد و حالا قصد داريد به اندرويد كوچ كنيد، چگونه مي‌توانيد اطلاعات ثبت‌شده در برنامه‌هاي يادداشت‌برداري‌تان را به دستگاه جديد منتقل كنيد؟ انتقال محتوا از iOS به پلتفرم ديگري ممكن است كار خسته‌كننده‌اي باشد. در اين مقاله، با مطالعه كردن اين اشكال بهترين راه‌حل را در‌اختيارتان قرار مي‌دهيم.

در همين ابتداي كار، نكته‌اي را به‌صراحت بايد اعلام كنيم: فرايند انتقال مطالب از Apple Notes كار ساده‌اي نيست؛ زيرا گزينه‌اي براي ورودي دادن يا خروجي گرفتن اطلاعات به‌صورت مستقيم در آن تعبيه نشده است. متأسفانه Apple Notes با رابط برنامه‌نويسي اپليكيشن (API) ارائه نمي‌شود. فقط مي‌توان اميدوار بود كه سرانجام توسعه‌دهندگان Google Keep آن را به متخصصان ارائه دهند تا شايد اين فرايند آسان‌تر انجام شود.

در مقاله‌ي guidingtech، روش‌هاي مختلف انجام اين كار ذكر شده است. در ابتدا، بياييد به نحوه انتقال همه يادداشت‌هاي آيفون به Google Keep نگاهي بيندازيم. فرقي نمي‌كند بخواهيد براي هميشه به اندرويد كوچ يا روزانه از هر دو سيستم‌عامل استفاده كنيد؛ زيرا در هر دو صورت يادداشت‌هاي موجود در دستگاه‌هاي شما بايد همگام‌سازي (Sync) شوند.

اطلاعات را به‌صورت دستي در Google Keep بارگذاري كنيد

اين روش ساده‌ترين كاري است كه مي‌توانيد انجام دهيد و به‌راحتي يادداشت‌هايتان را به Google Keep منتقل كنيد. در انديشه متخصصين داشته باشيد كه از قبل Google Keep را روي آيفون بايد نصب كرده باشيد. ابتدا اپليكيشن Apple Notes را اجرا و يادداشت مشخصي را انتخاب كنيد كه قصد داريد آن را منتقل كنيد‌. سپس، روي گزينه‌ي اشتراك‌گذاري (Share) كليك كنيد تا منو مخصوص آن برايتان باز شود.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

سپس كمي به‌سمت چپ اسكرول كنيد تا گزينه‌ي Google Keep را ببينيد. درست مانند زماني‌كه از طريق اين برنامه يادداشت‌هايتان را هر اپليكيشن ديگري به‌اشتراك مي‌گذاريد، با ضربه‌زدن روي آيكون Google Keep هر يادداشت با عنوان و توضيحاتي كاملا مشابه Apple Notes ايجاد مي‌شود. در‌صورت وجود چند حساب متخصصي مختلف، Google Keep از شما مي‌خواهد يكي از آن‌ها را براي ادامه مسير انتخاب كنيد. سپس، عنوان و توضيحات و برچسب يادداشت را مي‌توانيد تغيير دهيد. سعي كنيد برچسبي براي يادداشت‌هاي خود انتخاب كنيد كه بعدا به‌راحتي به‌كمك قابليت جست‌وجو يافت شوند. پس از اتمام كار، براي ذخيره يادداشت در Google Keep روي گزينه Post ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

در انديشه متخصصين داشته باشيد كه در اين بخش، نمي‌توانيد برچسب جديد ايجاد كنيد و تنها انتخاب از بين گزينه‌هاي موجود مجاز است. قبل از شروع انتقال محتوا، مطمئن شويد برچسب‌هاي مناسب جديدي براي Apple Notes خود ايجاد كرده‌ايد.

براي انتقال يادداشت‌ها از Apple Note به Google Keep از جيميل استفاده كنيد

در بعضي مواقع، فقط مي‌خواهيد اطلاعات خود را بين iOS و اندرويد همگام‌سازي كنيد؛ اما نه گوگل و نه اپل گزينه مناسبي براي چنين كاري ارائه نمي‌دهند. حتي اپليكيشن مخصوصي كه براي انجام اين كار طراحي شده، يادداشت‌ها را از Note به Keep نمي‌تواند منتقل كند. در اين وضعيت، اگر صدها‌هزار يادداشت در دستگاه اپلي‌تان داشته باشيد، به‌اشتراك‌گذاري جداگانه همه آن‌ها با Google Keep كار واقعا دشواري است. اينجا است كه جيميل وارد عمل مي‌شود.

ابتدا به تنظيمات دستگاه خود برويد و روي «گذرواژه‌ها و حساب‌ها» (Passwords & Accounts) كليك كنيد. از اين بخش «اضافه‌كردن حساب» (Add Account) را پيدا كنيد و روي آن ضربه بزنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

در منو باز‌شده، روي گوگل كليك و نام متخصصي و رمزعبورتان را وارد كنيد. پس از انجام اين مرحله، حساب گوگل شما به موبايل آيفون در دستان وارد مي‌شود. در زمان راه‌اندازي، از شما خواسته مي‌شود همگام‌سازي را براي سرويس‌هاي مختلف فعال كنيد. در اين قسمت، Notes را حتما انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

پس از افزودن حساب گوگلتان، برنامه جيميل را از اپ استور بارگيري كنيد و با استفاده از همان Google ID وارد سيستم شويد. به‌طور پيش‌فرض، يادداشت‌هاي شما با iCloud همگام‌سازي مي‌شوند. اكنون، آن‌ها بايد با گوگل نيز همگام شوند. هنگام باز‌كردن برنامه جيميل، برچسب جديدي به نام Notes را مشاهده مي‌كنيد كه در آن همه يادداشت‌ها را پيدا خواهيد كرد. با انجام مراحل گفته‌شده در اين بخش‌، يادداشت‌ها را در برچسب جديد Notes موجود در جيميل مي‌توانيد ببينيد.

 اگر مي‌خواهيد تنظيمات پيش‌فرض را تغيير دهيد تا همه يادداشت‌هاي جديد به‌جاي iCloud در جيميل ذخيره شوند، تنظيمات را باز كنيد و روي يادداشت‌ها ضربه بزنيد و گزينه «حساب پيش‌ فرض» (Default Account) را انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

اكنون روي گزينه جيميل كليك كنيد تا بتوانيد حسابي پيش‌فرض براي ذخيره يادداشت‌هاي جديد در Apple Notes انتخاب كنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

سپس جيميل را ازطريق رايانه باز كنيد. در اين مرحله، بايد بتوانيد ميان‌بر Keep را در نوار كناري مشاهده كنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

شما بايد Keep را در آنجا باز و به‌صورت دستي يادداشت‌ها را از جيميل در آن كپي كنيد. اكنون اين كار را براي همه‌ي يادداشت‌هاي موجود در جيميل تكرار كنيد كه مي‌خواهيد در Keep مشاهده كنيد.

مرجع متخصصين ايران انتقال يادداشت از اي او اس به اندرويد

توجه كنيد يادداشت‌هاي موجود در Apple Notes كه به‌جاي iCloud با جيميل همگام‌سازي شده‌اند، در اينجا ظاهر نمي‌شوند. همچنين، اين همگام‌سازي يك‌طرفه است؛ بنابراين، نمي‌توانيد يادداشت‌ها را در جيميل ويرايش كنيد و انتظار داشته باشيد تغييرات در برنامه Notes آيفون شما نيز اعمال شوند؛ درنتيجه، فقط مي‌توانيد آن‌ها را مشاهده كنيد. بااين‌حال، اگر يادداشت‌ها را در جيميل حذف كنيد، آن‌ها در تلفن شما نيز حذف مي‌شود. اين مسئله عجيبي است، نه؟

يادداشت‌ها را از iCloud به Google Keep به‌صورت دستي منتقل كنيد

آخرين روش در فهرست ما استفاده از iCloud است. كروم يا هر مرورگر ديگري را در رايانه‌تان باز و iCloud و Keep را در دو زبانه يا پنجره جداگانه اجرا كنيد. اكنون بايد هر يادداشت را به‌صورت دستي در iCloud باز و محتويات آن را كپي كنيد. مرحله‌ي بعد اين است كه يادداشت جديدي در Keep باز كنيد تا بتوانيد همان يادداشت را در آن جاي‌گذاري كنيد. سپس، به اين يادداشت مي‌توانيد برچسب اضافه كنيد و در صورت تمايل محتواي آن‌ها را افزايش دهيد.

همچنين، حين انجام اين كار مي‌توانيد كمي فضاي اپليكيشن يادداشت‌نويسي خود را نيز خالي كنيد. يادداشت‌هايي را مي‌توان حذف كرد كه ديگر به آن‌ها نيازي نيست تا در برنامه جديد فضاي كافي براي افزودن يادداشت‌هاي جديد وجود داشته باشد.

سخن آخر

اي كاش شرايط متفاوت بود و راهي ساده‌تر براي انتقال تمام يادداشت‌هاي آيفون از برنامه Notes به Google Keep وجود داشت. متأسفانه با وجود شهرت بسيار زياد Google Keep، گوگل هنوز گزينه ساده‌تري براي انجام اين كار ارائه نداده است. بااين‌حال، ما روش‌هاي مذكور را براي انتقال يادداشت‌ها از Apple Notes به Google Keep پيشنهاد مي‌دهيم. با استفاده از اين شيوه‌ها بدون از‌دست‌دادن اطلاعات يا درگير‌كردن برنامه‌هاي شخص ثالث، يادداشت‌هايتان را منتقل كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات