AMD قابليت Link 4 را با تغييرات متخصصدي منتشر كرد

چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جديدترين نسخه‌ي نرم‌افزار Radeon Software Adrenalin 21.4.1 قابليت‌هاي جديدي مثل Link Game (مشابه يكي از قابليت‌هاي استيم) و تنظيم رنگ دارد و برخي از قابليت‌هاي پيشين را بهبود مي‌دهد.
تبليغات

AMD روز گذشته نرم‌افزار Radeon Software Adrenalin 21.4.1 را منتشر كرد. جديدترين نسخه‌ي Radeon Software Adrenalin ميزبان برخي بهبودها شده است و قابليت‌هاي جديدي به كارت‌هاي گرافيك سري اي ام دي رادئون اضافه مي‌كند.

به گزارش تك‌اسپات، يكي از قابليت‌هاي مهم اين نرم‌افزار، AMD Link 4 است كه به لطف آن مي‌توان در قالب اپليكيشني بومي براي ويندوز در كارت‌هاي گرافيك رادئون به استريم چندنفره، همراهي از نرخ ۱۴۴ فريم‌ بر ثانيه و صداي محيطي ۵٫۱ دسترسي پيدا كرد.

بزرگ‌ترين تغيير را مي‌توانيم تنظيمات پوياي استريم به‌حساب بياوريم. در نسخه‌ي جديد،‌ AMD Link به‌صورت خودكار قطعات سخت‌‌افزاري و وضعيت شبكه‌ را شناسايي و بر اساس اين دو معيار، استريم بازي را تنظيم مي‌كند. AMD ادعا مي‌كند فناوري استريم جديدش «حداكثر ۶۰ درصد بهتر» از نسل قبل است؛ چون در نسخه‌ي جديد، فناوري استريم AMD بازطراحي شده تا تأخير آن كاهش پيدا كند.

AMD اعلام كرده است تعداد متخصصان Link در يك سال اخير «عملا سه برابر» شده و همين موضوع تيم قرمز را ترغيب كرده است نگاهي دقيق‌تر به نرم‌افزار بيندازد تا بفهمد «چه بهبودهايي مي‌تواند به تجربه‌ي AMD Link اضافه كند.»

اپليكيشن ويندوزي جديد AMD Link به شما امكان مي‌دهد به كامپيوتري كه يكي از كارت‌هاي گرافيك سازگار سري رادئون را دارد متصل شويد. اين اپليكيشن همچون نسخه‌هاي پيشين AMD Link اجراي بازي‌هاي ويدئويي را ممكن مي‌كند؛ اما برخلاف آن‌ها مي‌تواند «تجربه‌ي كامل دسكتاپِ از راه دور» ارائه بدهد. در پنجره‌ي نسخه‌ي جديد AMD Link مي‌توانيد در كنار بازي‌هايتان، اپليكيشن‌هاي محبوب را هم ببينيد. 

مرجع متخصصين ايران فردي در حال كار با اپليكيشن ويندوزي AMD Link 4 روي لپ تاپ

AMD قابليت Link Game هم را معرفي كرده است كه عملكردي مشابه Remote Play Together استيم دارد و به شما امكان مي‌دهد كدي بسازيد و گيمري ديگر را به بازي چندنفره‌ي خود دعوت كنيد. البته برخلاف Remote Play Together، قابليت Link Game با اپليكيشن‌هاي مختلف كار مي‌كند و شما را به شكل مؤثر قادر مي‌سازد كامپيوتر خود را از طريق اينترنت به اشتراك بگذاريد.

قابليت Link Game در قالب نرم‌افزار Radeon Software Adrenalin در دسترس قرار مي‌گيرد و اين يعني هر دو متخصص بايد كارت‌ گرافيك رادئون داشته باشند. مطالعه‌ها نشان مي‌دهد پردازنده‌‌ي گرافيكي مجتمع هم با اين قابليت كار مي‌كند.

AMD شماري از قابليت‌هاي فعلي را نيز به‌روزرساني كرده است. از اين پس مي‌توانيد به‌منظور تغيير محدوديت نرخ فريم و وضوح، در داخل استريم وارد تنظيمات شويد و معيارهاي مختلف استريم را ببينيد. AMD Link 4 از استريم ۱۴۴ فريم‌ بر ثانيه همراهي مي‌كند، البته اگر اينترنت پرسرعت در دسترس داشته باشيد. 

Radeon Software Adrenalin 21.4.1 يك‌ سري قابليت ديگر مثل تنظيم رنگ براي گيمرهاي مبتلا به كوررنگي، گزينه‌هاي نصب سفارشي و ديكدينگ AV1 متكي‌ بر سخت‌افزار نيز دارد. طرفداران AMD در نسخه‌ي جديد نرم‌افزار مي‌توانند وضعيت پردازنده‌هاي رايزن را نيز مشاهده كنند.

امكان دانلود Adrenalin 21.4.1 براي كارت‌هاي گرافيك رادئون هم‌اكنون فراهم است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات