استيكر تبديل گفتار به متن به بخش استوري اينستاگرام اضافه شد

جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اينستاگرام اخيرا استيكر جديدي را اضافه كرده است كه گفتار را به متن تبديل مي‌كند تا افراد ناشنوا و كم‌شنوا نيز بتوانند محتواهاي ويدئويي را تماشا كنند. اين استيكر به‌صورت گسترده در دسترس قرار ندارد.
تبليغات

اينستاگرام (Instagram) اخيرا ميزبان به‌روزرساني جديدي براي بخش استوري شده كه به متخصصان امكان مي‌دهد كپشن (متن) به ويدئوهايشان اضافه كنند. استيكر جديد كپشن در استوري اينستاگرام به‌صورت خودكار آنچه را كه فرد در ويدئو به زبان مي‌آورد به متن تبديل مي‌كند تا متخصصان بتوانند ويدئو را بدون صدا تماشا كنند. اينستاگرام مي‌گويد كه قصد دارد به‌زودي آزمايش استيكر كپشن را در بخش ريلز (رقيب تيك تاك) هم آغاز كند.

براساس گزارش سي‌نت، اينستاگرام در بيانيه‌اي نوشته است احتمال دارد گاهي اوقات در جايي باشيد كه نتوانيد صداي موبايل را پخش كنيد، اما همچنان بخواهيد ويدئوهاي دوستان‌تان را در مشاهده كنيد. در اين شرايط به‌لطف استيكر كپشن، متخصصان مي‌توانند به‌راحتي و به شكلي معني‌دار حرف‌هاي خودشان را بزنند.

تايتانا لي، مدل و بازيگر زن كه با معلوليت دست‌و‌پنجه نرم مي‌‌كند، از مدت‌‌ها پيش خواستار اضافه شدن قابليت كپشن خودكار به اينستاگرام شده است تا كساني كه اشكال شنوايي هم دارند بتوانند به‌طور كامل با محتوا تعامل برقرار كنند. اينستاگرام در سال گذشته‌ي ميلادي قابليت كپشن خودكار ويدئو بر پايه‌ي هوش مصنوعي را به IGTV اضافه كرد.

مرجع متخصصين ايران آيفون در حال نمايش قابليت كپشن خودكار استوري اينستاگرام / Instagram Stories

تعداد زيادي از شركت‌هاي حوزه‌ي فناوري در حال توسعه‌ي قابليت‌هاي جديدي هستند تا گستره‌ي بيشتري از افراد توانايي كار با پلتفرم‌هاي آن‌ها را داشته باشند. براي مثال گوگل در سال ۲۰۱۹ سرويس Live Transcribe را راه‌اندازي كرد. Live Transcribe به كساني كه ناشنوا هستند يا با اشكال شنوايي دست‌‌و‌پنجه نرم مي‌كنند قابليت تبديل گفتار به متن را به‌صورت بلادرنگ ارائه مي‌دهد. در ماه گذشته‌ي ميلادي گوگل تصميم گرفت قابليت Live Caption اندرويد را كه به‌صورت خودكار و بلادرنگ كپشن براي ويدئو و فايل‌هاي صوتي توليد مي‌كند گسترش دهد و آن را به مرورگر كروم اضافه كند.

اپل در سال ۲۰۲۰ قابليت People Detection را معرفي كرد كه به متخصصان نابينا يا كم‌بيناي آيفون و آيپد امكان مي‌دهد بفهمند بقيه چقدر به آن‌ها نزديك هستند. فيسبوك نيز تلاش كرده است بخش توضيحات تصاوير را براي متخصصان نابينا و كم‌بينا بهبود دهد. اين شبكه‌ي اجتماعي ميزبان يك‌سري قابليت ديگر نظير امكان تغيير اندازه‌ي فونت و عناوين متني شده است.

تيك تاك، شبكه‌ي اجتماعي محبوب چيني، در ماه گذشته‌ي ميلادي قابلبت كپشن خودكار را منتشر كرد. اين قابليت به‌صورت خودكار زيرنويس به ويدئوها اضافه مي‌كند تا متخصصان امكان خواندن محتوا را داشته باشند. خالقان محتوا مي‌توانند پس از ضبط يا آپلود ويدئو، قابليت كپشن خودكار را انتخاب كنند. 

استيكر كپشن اينستاگرام استوري فعلا در دسترس متخصصان ايالات متحده، استراليا، بريتانيا، كانادا،‌ نيوزيلند، سنگاپور و ايرلند قرار دارد. اينستاگرام مي‌گويد كه اميدوار است بتواند قابليت جديد را به‌زودي به كشورهاي ديگري نيز اضافه كند.

به‌منظور استفاده از قابليت جديد ابتدا ويدئويي از طريق بخش استوري يا ريلز ضبط يا اينكه ويدئويي را از گالري موبايل آپلود كنيد. در مرحله‌ي بعد روي منوي استيكرها كليك و استيكر Captions را انتخاب كنيد. سپس مي‌توانيد فرم و رنگ متن را تغيير دهيد. 

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات