مرجع متخصصين ايران

مطالعه سيستم صوتي OM4560 و OM7560 ال جي

سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
سيستم‌هاي صوتي جديد ال‌جي به همراه قابليت‌هاي متعددي براي تزريق هيجان به مهماني‌ها توسعه يافته‌اند.
تبليغات

ال‌جي طي چند سال اخير تلاش زيادي در توسعه‌ي سيستم‌هاي صوتي خود كرده است. عمده تمركز اين شركت، طراحي سيستم‌هاي صوتي مناسب براي مهماني بوده است كه به همين دليل امكانات متعددي در اين زمينه مي‌توان در محصولات ال‌جي يافت.

مشخصات متخصص 

ال‌جي OM4560

ال‌جي OM7560

ابعاد ارتفاع، عمق، عرض (سانتي‌متر)

۳۱×۳۰.۲×۴۵.۲

۸۱.۵×۳۰.۲×۳۳

وزن (كيلوگرم)

۷.۵

۱۶.۸

توان خروجي (وات)

۲۲۰

۱۰۰۰

امپدانس خروجي (اهم)

۳

۴

گستره‌ي ديناميكي (دسي‌بل)

۸۰

۸۰

بازه‌ پاسخ فركانس (هرتز)

۸۰-۲۰۰۰۰

۴۰-۲۰۰۰۰

نوع درايورها

توييتر، ووفر

اسپيكر، توييتر، ووفر

قطر درايورها (ميلي‌متر)

۱۶۵،۵۵

-

توان مصرفي

۴۸

-

تعداد كانال

۱.۱

۲.۱

اتصالات

4pin USB Type A, RCA x 2, mini-phone 3.5 mm, Bluetooth

4pin USB Type A, RCA x 2, mini-phone 3.5 mm, Bluetooth

ديسك‌هاي قابل پخش

CD-DA, CD-R, CD-RW

CD-DA, CD-R, CD-RW

فرمت صوتي قابل پخش

MP3،WMA

MP3،WMA

راديو

FM: 87.5 - 108 MHz

FM: 87.5 - 108 MHz

اكولايزر

دارد

دارد

تنظيمات پيش‌فرض اكولايزر

Bass, Classic, Flat, Football, Funk, Jazz, Pop, Rock, Salsa, Samba

Classic, Football, Jazz, Pop, Rock

قابليت‌ها

دي‌جي خودكار، نوردهي درايور، كنترل با موبايل هوشمند، ضبط مستقيم روي حافظه‌ي فلش، كارائوكه، اتصال به تلويزيون

كنترلرهاي دي‌جي به همراه تنظيمات متعدد، اهرم Party Thruster، رقص نور، نوردهي درايور، كنترل با موبايل هوشمند، اتصال به سه موبايل هوشمند، كارائوكه با دو ميكروفن، اتصال به تلويزيون

ارزش (تومان)

۶۶۵٬۰۰۰

۱٬۶۶۰٬۰۰۰

ال‌جي OM4560

راه‌حل‌ پايه‌ و ارزان ال‌جي براي سيستم‌هاي صوتي خانگي، مدل OM4560 است. اين دستگاه كه ابعاد كوچكي نيز دارد، به واسطه‌ي قابليت‌هاي متعدد خود توانايي ايجاد فضايي شاد و مهيج در مهماني‌ها دارد. در نگاه اول شايد با توجه به ابعاد كوچك OM4560 آن را چندان متخصصدي ندانيد. اما پس از روشن كردن و استفاده از اين BoomBox قطعا تغيير عقيده خواهيد داد. 

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om4560

ال‌جي OM4560 از يك درايور ۱۶۵ ميلي‌متري بهره مي‌برد كه در كنار توييتر و آمپلي‌فاير خود توانايي توليد توان كلي ۲۲۰ وات دارد. توان خروجي اين دستگاه خبر از متخصصي آن براي فضاهاي كوچك مي‌دهد و توقع صدايي رسا در سالن‌ها و فضا‌هاي بزرگ‌تر نداشته باشيد. اما OM4560 به‌خوبي مي‌تواند از پس وظيفه‌ي خود به عنوان سيستم صوتي خانه‌هاي آپارتماني با فضاي متوسط بر بيايد.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om4560

سيستم‌هاي صوتي ال‌جي براي ايجاد فضايي مهيج طراحي شده‌اند و توقع كيفيت صداي بالا همانند سيستم‌هاي صوتي حرفه‌اي و گران  از آن‌ها نداشته باشيد. با اين حال اين دستگاه‌ها در بخش متخصصي خود قابليت‌هاي جذاب زيادي دارند كه به عنوان مثال مي‌توان از كليد‌‌هاي تنظيماتي X-Boom و ‌Bass Blast نام برد. با فعال كردن تنظيمات نام‌برده در OM4560، اين سيستم صوتي از تمام توان خود براي ايجاد باس قدرتمندي بهره خواهد برد. پس از فعال كردن X-Boom نيز شاهد رقص نورپردازي درايور متناسب با موسيقي در حال پخش خواهيد بود.

ال‌جي OM4560 در بخش كيفيت صدا عملكرد خوبي دارد و عموم نياز‌هاي متخصصان را برآورده خواهد كرد. اما اگر از طرفداران سبك‌هاي راك و متال هستيد، شايد باس بالاي اين دستگاه حتي در حالت غيرفعال آن، براي شما خوشايند نباشد.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om4560

كيفيت صدا، نقطه‌ي قوت‌ بوم‌باكس‌هاي ال‌جي نيست؛ بلكه‌ي اين دستگاه‌ها براي افزايش هيجان محيط و سرگرم كردن متخصصان طراحي شده‌اند. به همين دليل قابليت‌هاي مختلفي در OM4560 وجود دارد كه در نوع خود بسيار جذاب هستند. به عنوان مثال متخصصان قادر خواهند بود موسيقي در حال پخش از CD را در كنار كارائوكه، در حافظه‌ي فلش متصل به دستگاه ضبط كنند. البته در انديشه متخصصين داشته باشيد براي بهره بردن از كارائوكه به ميكروفن مخصوص ال‌جي احتياج خواهيد داشت كه بايد جداگانه آن را تهيه كنيد و همراه سيستم‌هاي صوتي اين برند عرضه نمي‌شود. امكان اتصال راحت بلوتوث نيز در كنار درگاه‌هاي ارتباطي USB، جك ۳.۵ ميلي‌متري، براي پخش راحت موسيقي در دسترس است. سيستم صوتي OM4560 همچنان امكان اتصال بيسيم به تلويزيون‌هاي ال‌جي براي پخش باكيفيت صدا دارد.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

از ديگر قابليت‌هاي جذاب OM4560، دي‌جي خودكار (Auto DJ) است كه به‌صورت خودكار اقدام به پخش تمامي آهنگ‌هاي ليست پخش موبايل يا حافظه‌ي متصل به دستگاه، خواهد كرد. در صورتي كه با قابليت دي‌جي خودكار آشنا نيستيد بايد بدانيد كه در اين حالت، شدت صداي موسيقي فعلي پيش از اتمام آن به آرامي كاهش مي‌يابد و موسيقي بعدي از زماني مناسب شروع به پخش مي‌شود تا وقفه‌اي در عبور از تِرك‌هاي مختلف ايجاد نشود. 

ال‌جي OM7560

ال‌جي سيستم‌هاي صوتي متنوعي به بازار عرضه كرده است؛ براي آن دسته از متخصصان كه OM4560 توانايي‌ و قدرت كافي ندارد، OM7560 گزينه‌ي مناسبي خواهد بود. اين سيستم صوتي، علاوه بر توانايي‌هاي برادر كوچك‌تر خود، توان خروجي بيشتر و قابليت‌هاي افزوده‌ي ديگري به همراه دارد. در نگاه اول، پنل كنترلي بالاي دستگاه مشابه با كنترلر‌هاي دي‌جي، خودنمايي مي‌كند و خبر از متخصصدي متفاوت با سيستم صوتي پايه‌ي ال‌جي مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

سيستم صوتي OM7560 ال‌جي توانايي بالايي در توليد صدا دارد. اين دستگاه به واسطه‌ي دو توييتر، دو اسپيكر و يك ووفر، در مجموع توان خروجي ۱۰۰۰ وات RMS دارد. بدين ترتيب براي متخصصاني كه به دنبال صدايي بلند و كيفيت مناسبي هستند، OM7560 گزينه‌ي مناسبي خواهد بود. اكولايزر با تنظيمات پيش‌فرض متعدد و امكان سفارشي‌سازي آن نيز در دسترس است تا به تنظيم آن متناسب با سليقه‌ و سبك موسيقي خود بپردازيد.

ال‌جي OM7560 در بخش شدت صدا، يك سر و گردن از برادر كوچك‌تر خود در ايران، تواناتر است؛ اين موضوع در بخش كيفيت صدا نيز مصداق است. به لطف بهره‌گيري از دو اسپيكر و توييتر، در صورت افزايش حجم موسيقي، همچنان جزئيات مناسبي از گستره‌ي صداهاي فركانس متوسط و بالا خواهيد داشت. البته بايد در انديشه متخصصين داشته باشيد كه با توجه به متخصصي اين سيستم صوتي، توقع پخش صداي باكيفيتي همانند نمونه‌هاي مخصوص و گران‌ارزش اين زمينه نداشته باشيد. اما ال‌جي OM7560 با توجه به توان بالاي خود، قادر خواهد بود در فضا‌هاي متوسط به‌راحتي جو مهيجي ايجاد كند.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

ال‌جي OM7560 براي آن دسته از متخصصان طراحي شده است كه علاوه بر پخش صدا با توان خروجي بالا، به دنبال قابليت‌هاي متعددي براي تزريق هيجان به مهماني خود هستند. پنل كنترلي دي‌جي بالاي دستگاه، همانند نمونه‌هاي حرفه‌اي از دو ديسك بهره مي‌برد كه نمونه‌ي سمت راست براي تغيير ترك موسيقي و نمونه‌ي سمت چپ براي ايجاد جلوه‌هاي مخصوص دي‌جي و تغيير زمان يا ثابت نگه داشتن ترك فعلي به كار مي‌رود. جلوه‌ها و تنظيمات مخصوص دي‌جي اعم از Flanger، Phaser، WAH و Delay نيز با كليد مخصوصي در بخش پاييني ديسك مخصوص به آن قابل تغيير هستند و مي‌توان ميزان آن‌ها را نيز از ۰ تا ۱۵ تنظيم كرد. تركيب استفاده از ديسك‌هاي مذكور منجر به ايجاد جلوه‌ي جذابي از ليست پخش موسيقي‌ها خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

علاوه بر ديسك‌هاي كنترلي دي‌جي، اهرمي نيز در بخش بالايي دستگاه تعبيه شده است كه ال‌جي آن را Party Thruster ناميده است. اين اهرم جلوه‌ي مشابهي با صداي آژير ايجاد مي‌كند كه در صورت كشيدن آن تا انتها، صدايي مانند انفجار توليد خواهد كرد. اين اهرم براي ايجاد هيجان در نقطه‌ي اوج موسيقي به كار مي‌رود. ال‌اي‌دي قرمز نورپردازي پنل نيز جلوه‌ جذابي به اين بخش در محيط‌هاي تاريك مي‌دهد.

يكي از اشكالات پنل كنترلي دي‌جي OM7560 شيب منفي آن به سمت جلوي دستگاه است. اين موضوع باعث شده است براي كار كردن مداوم و راحت‌تر با اين پنل و اعمال تنظيمات، در مقابل دستگاه قرار گيريد كه اين موضوع منجر به قطع نورپردازي و تاثير منفي در كيفيت صداي در حال پخش مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

ديگر تفاوت سيستم صوتي OM7560، مربوط به رقص نور تعبيه‌شده در پنل جلويي بالاي دستگاه است كه با توجه به ريتم موسيقي، اقدام به نورپردازي محيط مي‌كند. اين دستگاه همانند OM4560 از نورپردازي درون ووفر بهره مي‌برد كه متناسب با ال‌اي‌دي رقص نور، تغيير مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om7560

ال‌جي OM7560 از قابليت‌هاي اتصالي متعددي بهره مي‌برد. امكان اتصال دو حافظه‌ي فلش، خروجي و ورودي AUX، جك ۳.۵ ميلي‌متري و دو ورودي ۶.۵ ميلي‌متري ميكروفن، باعث شده است در اين بخش كمبودي احساس نكنيد. اتصال بيسيم از طريق بلوتوث و سازگاري با تلويزيون‌هاي ال‌جي از ديگر قابليت‌هاي OM7560 در اين بخش است. البته در بخش اتصال بيسيم بلوتوث، سيستم صوتي OM7560 برخلاف برادر كوچك‌تر خود، توانايي اتصال به سه پخش‌كننده يا موبايل هوشمند دارد و متخصصان قادر خواهند بود موسيقي مورد انديشه متخصصين خود را به ليست در حال پخش اضافه كنند تا بدون وقفه در پخش موسيقي، امكان پخش انواع مختلفي از ترك‌هاي مورد انديشه متخصصين خود را داشته باشند.

مرجع متخصصين ايران سيستم صوتي ال جي om4560

سيستم صوتي OM7560 نيز از قابليت كارائوكه برخوردار است. نقطه‌ي قوت اين دستگاه همراهي از دو ميكروفن است كه بدين ترتيب دو نفر به طور همزمان قادر خواهند بود از اين قابليت بهره ببرند. البته براي بهره بردن از اين موضوع بايد ميكروفن‌هاي مخصوص برند ال‌جي آن را به طور جداگانه تهيه كنيد.

ال‌جي OM7560 سيستم صوتي توانمند با ليست بلند بالايي از امكانات براي ايجاد فضايي شاد و مهيج در مهماني‌ها است كه توان بالاي آن براي فضاهاي متوسط و تا حدودي بزرگ، به‌خوبي جوابگوي نياز متخصصان خواهد بود. كنترلر‌هاي دي‌جي تعبيه‌شده در دستگاه نيز براي متخصصان نيمه‌حرفه‌اي بسيار كارآمد خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات