مرجع متخصصين ايران

مطالعه هدفون 1More Quad Driver

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۰
مطالعه 8 دقيقه
هدفون درون موبايل جديد كمپاني 1More با نام Quad Driver، يكي از بهترين هدفون‌هاي تو موبايل حال حاضر بازار محسوب مي‌شود.
تبليغات

اگر از كساني باشيد كه صدا را به صورت جدي دنبال مي‌كنيد و به اصطلاح «خوره صدا» هستيد (ترجمه كلمه Audiophile) به احتمال بسيار زياد، تا بحال نام برند 1More را نشنيده‌ايد. اين شركت چيني، پيش از اينكه با برند 1More شروع به توليد هدفون كند، هدفون‌هايي را براي كمپاني شيائومي مي‌ساخت. هدفون‌هايي كه بنا به انديشه متخصصين بسياري از افراد، در زمره بهترين هدفون‌هاي درون‌موبايل اقتصادي بودند و با توجه به ارزششان، عملكرد فوق‌العاده‌اي داشتند.

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

حال اين شركت چيني، مدتي است كه روي به ساخت هدفون‌هاي مخصوص علاقمندان به صدا آورده است. سال گذشته، آنها هدفون خوش ارزش و فوق‌العاده Triple Driver خود را به بازار عرضه كردند كه با ارزش ۱۰۰ دلاري خود، به راحتي توانايي رقابت با هدفو‌ن‌هاي بسيار گران‌ارزش‌تر از خود را داشت و توانست به سرعت به يكي از بهترين انتخاب‌ها براي علاقمندان به صدا تبديل شود. امسال وان مور با اضافه كردن يك درايور بيشتر، هدفون درون موبايل 1More Quad Driver E1010 را به بازار عرضه كرده است و ارزش آن را نيز به دو برابر افزايش داده است. آيا آنها توانسته‌اند محصولي توليد كنند كه بتواند ارزش نسبتا بالاي آن را توجيه كند؟

هدفون داخل موبايل 1More Quad Driver E1010 توسط شركت راندمان براي مطالعه در اختيار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران قرار گرفته است. شما مي‌توانيد اين هدفون را با ارزش ۷۹۹ هزار تومان از يكي از فروشگاه‌هاي ديجيكالا يا ايران‌هدفون خريداري كنيد.

مشخصات 

مشخصات متخصص هدفون  1More Quad Driver

نوع هدفون

داخل موبايل

وزن

۱۸.۵ گرم

طول كابل

۱.۲۵ متر

نوع اتصال

جك ۳.۵ ميلي‌متري با روكش طلا

رنج فركانس

۲۰ هرتز تا ۴۰ هزار هرتز

امپدانس

۳۲ اهم

حساسيت

۹۹ دسي‌بل

توان مصرفي

۵ ميلي‌وات

در سال‌هاي اخير، بسياري از توليد كنندگان هدفون، با قرار دادن وسايل جانبي مختلفي از جمله كيف قابل حمل و چند سايز Ear Bud مختلف، بسته كاملي را براي خريداران تهيه مي‌كنند؛ اما 1More محتويات درون جعبه را به سطح ديگري برده است و انواع و اقسام وسايل جانبي را درون جعبه هدفون Quad Driver قرار داده است تا به تمام نيازهاي خريدار، پاسخ داده شود. از همان ابتدا كه جعبه هدفون را باز مي‌كنيد، پي‌ مي‌بريد كه با يك كالاي لوكس و با كيفيت ساخت بالا مواجه هستيد.

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

1More در جعبه Quad Driver علاوه بر خود هدفون‌، يك كيف چرمي با در مغناطيسي براي حمل هدفون، هشت Ear Bud اضافه در سايزهاي مختلف، يك تبديل براي استفاده در هواپيما، يك گيره براي نگه داشتن به لباس و يك تبديل يك چهارم اينچي (براي متصل كردن به دستگاه‌هاي حرفه‌اي‌تري كه از اين پورت استفاده مي‌كنند مانند آمپلي‌فايرهاي گيتار الكتريك) قرار داده است كه در يك بسته بندي فوق‌العاده زيبا قرار گرفته شده است. 

طراحي

كيفيت ساخت خود هدفون، فوق‌العاده بالا است. به دليل وجود چهار درايور مجزا در هر يك از موبايل‌هاي 1More Quad Driver E1010، براي يك هدفون درون موبايل،‌ Quad Driver هدفون بسيار سنگيني محسوب مي‌شود و شايد به كمي آزمون و خطا با Ear Bud ها نياز داشته باشيد تا بتوانيد بهترين سايز را براي اندازه گوشتان پيدا كنيد؛ اما هنگامي كه سايز مناسب را پيدا كرديد، هدفون به راحتي درون گوشتان قرار مي‌گيرد. هر چند كه به دليل وزن نسبتا زياد، ممكن است در هنگام استفاده طولاني مدت، گوش شما كمي احساس خستگي كند كه البته اصلا مساله مهمي نيست. 

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

يكي از مهم‌ترين تفاوت‌هاي بين Quad Driver و هدفون قبلي اين شركت (Triple Driver كه با سه درايور عرضه شده بود)، مباحثه كيفيت ساخت است. موبايل‌هاي اين هدفون، فلزي هستند و طراحي فوق‌العاده زيبايي دارند كه ناخودآگاه شمايل موتور جت را در ذهن تداعي مي‌كنند. زاويه‌اي ۴۵ درجه‌اي بين بدنه هدفون و سَري آن وجود دارد كه صدا به صورت كامل به درون گوش شما هدايت شود كه اگر بتوانيد Ear Bud مناسب را پيدا كنيد، همين زاويه ۴۵ درجه‌اي مي‌تواند شما را شگفت‌زده كند. سيم اين هدفون، داراي روكشي از كولار است (كه نسبت به برادر كوچك‌تر خودش كه از پارچه بود، مقاوت بسيار بسيار بيشتري دارد) و جك هدفون، با زاويه ۹۰ درجه‌اي قرار گرفته است كه باعث مي‌شود سيم آن مقاومت بيشتري پيدا كند. همچنين در سمت جك Quad Driver، يك روكش پلاستيكي قرار گرفته است كه در استفاده‌هاي طولاني، باعث خراب شدن و ساييده شدن سيم هدفون نشود. 

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

مانند بسياري از هدفون‌هاي جديد، Quad Driver داراي ريموتي روي سيمش است و برخلاف بسياري از هدفون‌ها كه يا با دستگاه‌هاي اندرويدي كار مي‌كنند يا با دستگاه‌هاي مبتني بر iOS، ريموت اين هدفون با هر دو سيستم عامل، به خوبي كار مي‌كند و از هر دوي اين سيستم عامل‌ها، به طور كامل همراهي مي‌كند. اين ريموت، داراي سه دكمه دايره‌اي شكل است كه براي كنترل موسيقي و پاسخ دادن به مكالمات استفاده مي‌شوند و همچنين از طريق آنها مي‌توانيد دستيار صوتي گوگل يا سيري را نيز فعال كنيد. به طور كلي، نسبت به هدفون Triple Driver،‌ هدفون جديد شركت 1More از لحاظ كيفيت ساخت، بسيار بهتر شده است.

عملكرد

يكي از نكاتي كه خوره‌هاي صدا توجه ويژه‌اي به آن دارند و اصلا به همين دليل حاضر هستند تا مبالغ بسيار زيادي را براي هدفون‌هاي حرفه‌اي پرداخت كنند، عدم دستكاري صدا توسط هدفون‌ها است. بسياري از هدفون‌هاي ميان‌رده و بالارده‌اي كه براي عموم مردم ساخته شده‌اند، با دستكاري صدا، سعي در توليد بيس‌ بيشتر يا صداي مصنوعي‌اي مي‌شوند كه به هيچ‌وجه براي كساني كه مي‌خواهند صداي واقعي را بشنوند، باب ميل نيست. به انديشه متخصصين اين دسته از افراد خوره صدا، صدا بايد به نحوي پخش شود كه آرتيست در استوديو آن را ضبط كرده است؛ زيرا آن صدا، صداي واقعي آن موسيقي محسوب مي‌شود (يكي از دلايل محبوبيت اخير صفحه‌هاي موسيقي نيز نزديك بودن جنس صدا به آن چيزي است كه در استوديو ضبط شده است) و به همين دليل بسياري از شركت‌هايي كه به ساخت هدفون‌هاي حرفه‌اي مشغول هستند، قصد دارند صدايي بدون دستكاري را توليد كنند. 

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

1More براي اينكه بتواند به چنين صدايي دست پيدا كند، در هر كدام از موبايل‌هاي اين هدفون، چهار درايور را قرار داده است كه باعث شده سري هر يك از موبايل‌ها، نسبت به سري هدفون‌هاي در اين اندازه، بسيار بزرگ‌تر به انديشه متخصصين برسند. اما چرا در هر يك از اين موبايل‌ها، چهار درايور مجزا قرار گرفته است؟ اين درايورها به شركت سازنده اجازه مي‌دهد كه هر كدام از درايورها را به يك بازه فركانسي خاص اختصاص دهد تا به اين ترتيب صداي شفاف‌تر و نزديك‌تري به منبع اصلي توليد كند. به اين ترتيب فركانس‌هاي پايين، بالا و مياني، هر كدام به يك درايور اختصاص يافته‌اند. يكي ديگر از نكات خوب Quad Driver، اين است كه داراي گواهي Hi Res است و مي‌تواند تا فركانس‌هاي ۴۰ كيلوهرتز را همراهي كند و بنابراين اگر فايل‌هاي موسيقي FLAC داشته باشيد و پخش‌كننده‌اي داشته باشيد كه بتواند آنها را پخش كند، مي‌توانيد نهايت لذت را از موسيقي‌هاي خود ببريد. وان مور، در اين هدفون‌ها، يك درايور را به فركانس‌هاي بالا، دو درايور را به فركانس‌هاي مياني (تا ۲۰ كيلو هرتز)‌ و يك درايور را به فركانس‌هاي بالاتر از ۲۰ كيلوهرتز اختصاص داده است. 

فركانس‌هاي Low در اين هدفون، در ابتدا ممكن است به مذاق كساني كه به دنبال تجربه يك صداي دستكاري نشده‌اند، خوش نيايد؛ اما پس از كمي گوش دادن به موسيقي‌هايي كه داراي بيس‌ بودند، اين دستكاري فوق‌العاده جزيي، باعث توليد صداي دلنشيني مي‌شد كه نه تنها تجربه صدا را براي شنونده خراب نمي‌كرد، بلكه صداي بيس‌ را دلنشين‌تر مي‌كرد. براي آزمايش فركانس Low، آهنگ Deadmaus - Strobe را امتحان كرديم كه داراي بيس‌ قوي در اكثر قسمت‌هاي آهنگ بود كه Quad Driver موفق شد صداي بسيار دلنشين و خوشايندي توليد كند.

مرجع متخصصين ايران هدفون 1More Quad Driver

فركانس‌هاي Mid، جايي است كه هدفون Quad Driver مي‌درخشد. اين هدفون موفق شد با جزئيات فوق‌العاده خوب، صداي خواننده را منتقل كند و شما در هنگام گوش دادن به موسيقي، با وضوح كامل صداي خواننده را مي‌توانيد بشنويد. براي آزمايش اين فركانس، ما آهنگ Jason Mraz - Lucky را آزمايش كرديم كه در تمام طول آهنگ، Quad Driver به خوبي توانست صداي هر دو خواننده را توليد كند و در تمام طول آهنگ، صدا به وضوح شنيده مي‌شد. در بخش فركانس‌هاي Hi نيز هدفون Quad Driver توانست به خوبي از پس آزمايش‌هاي ما بربيايد. در آهنگ Pharoah Sanders - You've Got to Have Freedom كه داراي آلات موسيقي بسياري بود، اين هدفون توانست علاوه بر تفكيك عالي تمامي آلات موسيقي به كار رفته، صداهاي فركانس بالاي بسيار خوبي نيز توليد كند. با اين حال كمي در صداهاي بسيار بلند، به طور بسيار كمي، كيفيت اين فركانس افت مي‌كرد كه البته اصلا اشكال حادي به حساب نمي‌آيد. 

جمع‌بندي

شركت 1More با ساخت هدفون‌هاي Triple Driver، نشان داد كه در ساخت يك هدفون فوق‌العاده با ارزش بسيار مناسب كه توانايي رقابت با هدفون‌هاي به مراتب گران‌تر از خود را دارد، مهارت دارد. آنها امسال با ساخت هدفون جديد خود با نام Quad Driver كه نسبت به برادر كوچك‌تر خود داراي يك درايور بيشتر و بهبودهايي در طراحي بود، سعي كردند كه باز هم به عنوان يك برند ساخت هدفون‌هاي حرفه‌اي، نام خود را تثبيت كنند. هدفون Quad Driver ساخته شركت 1More با برچسب ارزش ۲۰۰ دلاري خود، براي كساني كه صدا را جدي مي‌گيرند، انتخاب فوق‌العاده‌اي به حساب مي‌آيد و مطمئنا صدايي كه توسط اين هدفون‌ها براي شما توليد مي‌شود، تا سال‌ها از خاطرتان پاك نخواهد شد. 1More اما فقط به ساخت يك هدفون حرفه‌اي بسنده نكرده است و با قرار دادن وسايل جانبي زيادي و كيفيت ساخت فوق‌العاده، نشان داده كه به مشتري اهميت زيادي مي‌دهد. هر چند كه از لحاظ به صرفه بودن، كماكان Triple Driver با ارزش ۱۰۰ دلار، يك انتخاب اقتصادي‌تر محسوب مي‌شود كه عملكرد بسيار خوبي دارد، اما Quad Driver، يك هدفون فوق‌العاده با عملكردي بسيار عالي است كه مطمئنا خوره‌هاي صدا را نااميد نمي‌كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات