وسترن ديجيتال از درايوهاي ArmorLock با قابليت رمزگشايي با بلوتوث رونمايي كرد

جمعه ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وسترن ديجيتال درايوهاي ذخيره‌سازي اطلاعات G-Technology ArmorLock را عرضه كرد. محصول جديد با برخورداري از فناوري رمزگشايي بلوتوثي از امنيت و سرعت بالايي برخوردار است.
تبليغات

 امنيت داده براي بسياري از شركت‌ها و تمامي مصرف‌كنندگان از اهميت زيادي برخوردار است. درايو‌هاي ذخيره‌سازي‌ اطلاعات معمولا براي رمزگشايي دستگاه از روش‌هاي ورود رمز با كيبورد سخت‌افزاري، اپليكيشن نرم‌افزاري سيستم ميزبان، روش‌هاي احراز هويت بيومتريك مانند خواندن اثر انگشت توسط سيستم استفاده مي‌كنند. به‌عنوان نمونه‌اي از حافظه هاي SSD كه از روش رمزگشايي بيومتريك استفاده مي‌كند مي‌توان به T7 Touch اشاره كرد كه به حسگر اثر انگشت مجهز است و سامسونگ اوايل سال جاري ميلادي آن را عرضه كرده است.

برخي از سازندگان دروايو‌ها نيز براي رمزگشايي دستگاه به‌جاي روش‌هاي پيچيده مانند استفاده از كيبورد يا بيومتريك از روش رمزگشايي با اپليكيشن استفاده مي‌كنند. HDD و SSDهاي SecureDrive BT از اپليكيشن DataLock BT و فلش درايو‌هاي شركت iStorage با نام datAshur BT از اپليكيشني به همين نام براي رمزگشايي فلش درايو استفاده مي‌كند.

روز گذشته، وسترن ديجيتال محصول جديدش را با نام كامل G-Technology ArmorLock-encrypted NVMe SSD عرضه كرد كه با اتصال بلوتوث به اپليكيشن موبايلي، رمزگشايي ايمن‌تري دراختيار متخصص قرار مي‌دهد. موبايل‌هاي هوشمند به ابزار ضروري زندگي روزمره‌ي افراد تبديل شده‌اند و مي‌توانند در رمزگشايي درايوها نيز متخصصدي باشند.

حافظه‌ي ذخيره‌سازي ArmorLock، توسط شركت زير مجموعه‌ي G-Technology عرضه شد و اولين محصول وسترن ديجيتال است كه براي رمزگشايي از فناوري بلوتوث كم‌مصرف (BLE) استفاده مي‌كند. بنابراين، درصورت سرقت يا گم‌شدن درايو، افراد براي دسترسي به اطلاعات درايو به موبايل هوشمند يا سيستمان نياز خواهند داشت.

به گفته‌ي كريستينا گارزا، مدير ارشد بازاريابي محصولات شركت G-Technology، اين روش رمزگشايي بيشتر صنعت سرگرمي و رسانه را مورد هدف قرار داده است. ذخيره و به‌اشتراك‌گذاري امن داده‌ها اهميت زيادي براي صنعت سرگرمي دارد و فاش‌شدن ويدئو يا سرقت محتوا براي اين صنعت اشكالاتي را ايجاد مي‌كند. محصول جديد مي‌تواند راهكاري براي به‌اشتراك‌گذاري امن اطلاعات براي سردبيران و توليدكنندگان محتوا در حوزه‌ي رسانه باشد.

مرجع متخصصين ايران حافظه ARMLOCK وسترن ديجيتال

درباره ويژگي‌هاي حافظه‌ي ذخيره‌سازي جديد شركت G-Technology مي‌توان به مقاومت در برابر آب و گردوغبار و سقوط از ارتفاع ۳ متري اشاره كرد. محصول جديد از استاندارد IP67 بهره مي‌برد و مقاوت فشاري ۱۰۰۰ پوند دارد. در حال ‌حاضر، Amorlock ظرفيت حافظه‌ي ۲ ترابايت دارد. طراحي حرارتي محصول جديد شركت وسترن ديجيتال و پورت SuperSpeed USB 10Gbps امكان خواندن و نوشتن اطلاعات را با سرعت ۱۰۰۰ مگابيت بر ثانيه براي مدت طولاني فراهم مي‌كند و بدنه‌ي آلومينيومي دستگاه نيز مانع از جديد‌شدن دستگاه مي‌شود. اين سرعت در محصولات استوديويي و توليد محتوا در بازار G-Technology به‌چشم مي‌خورد. درايوهاي NVMe از الگوريتم رمزنگاري AES-XTS ۲۵۶ بيتي بهره‌ مي‌برند.

روش‌هاي سنتي محافظت از اطلاعات درايو‌هاي حمل‌شدني آسان نبودند و روند استفاده از درايو را در سيستم‌هاي مختلف كُند مي‌كردند؛ اما ArmorLock با استفاده از اپليكيشن‌هاي دستكتاپ يا موبايل، استفاده از درايوهاي رمزگذاري‌شده را تسهيل مي‌بخشد.

همان‌طور كه گفته شد، درايو جديد وسترن ديجيتال با استفاده از بلوتوث، فرايند رمزگشايي را ساده‌تر و ايمن‌تر كرده است و اپليكيشن رمزگشايي ArmorLock با بلوتوث به درايو متصل مي‌شود و پس از رمزگشايي، امكان استفاده از درايو را فراهم مي‌كند. درواقع، روش جديد امكان رمزگشايي را بدون ورود رمز و اطلاعات و با استفاده از اپليكيشن و كليد public فراهم مي‌كند. شركت سازنده براي جلوگيري از آسيب‌پذيري بلوتوث‌ و امنيت اتصال، از روش اتصال يكپارچه مشابه با ايرپادهاي اپل استفاده كرده است و اتصال به‌صورت دستي انجام نمي‌شود.

پيش از استفاده از ArmorLock، هر درايو بايد در سيستم تأييد ‌شود و با يك كليد public از اپليكيشن موبايلي به سيستم درايو رمزگشايي مي‌شود. امكان مديريت و تأييد چندين درايو از اپليكيشن موبايلي وجود دارد و مي‌توان از راه‌ دور دسترسي افراد به درايو را مديريت يا دستگاه را رمزگشايي كرد. با استفاده از اپليكيشن موبايلي، درايوها خودشان به‌صورت ايمن فرمت و پاك مي‌شوند. ناگفته نماند درايوها GPS ندارند؛ اما اپليكيشن مي‌تواند با استفاده از اطلاعات مكاني موبايل و كامپيوتر، مكان قبلي كه درايو در آنجا استفاده شده را نشان دهد. اين گزينه براي متخصص اختياري است.

درايو ArmorLock به ارتباط ابري نياز ندارد و موبايل يا سيستم در فرايند رمزگشايي براي درايو Air gap مي‌شوند.

در عرضه‌ي اوليه‌، امكان استفاده از درايو ArmorLock براي سيستم‌عامل‌هاي iOS و macOS فراهم شده است و مشخص نيست چه زماني براي متخصصان ويندوز و اندرويد عرضه شود. البته درصورتي‌كه موبايل آيفون داريد، مي‌توانيد درايو را در سيستم‌عامل ويندوز رمزگشايي كنيد.

حافظه‌هاي NVMe SSD ArmorLock براي توليدكنندگان محتوا، استوديوها، شاغلان و مديران IT در صنايع مالي، حقوقي، سلامت و دولتي مي‌تواند متخصص زيادي داشته باشد. برخي از مشاغل يادشده به گواهينامه‌ي امنيتي FIPS نياز دارند كه مي‌تواند روي افزايش ارزش محصول تأثير بگذارد. شركت سازنده اعلام كرد كه درايوهاي جديدش را با گواهينامه‌ي FIPS براي متقاضيان مي‌سازد. ارزش فعلي محصول جديد ۶۰۰ دلار است كه نسبت به رقبايش ارزش كمتري دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات