مهندسان چيني با موفقيت حافظه ذخيره‌سازي و رم تراشه M1 را ارتقا دادند

جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
از انديشه متخصصين متخصص مي‌توان رم و حافظه‌ي ذخيره‌سازي كامپيوترهاي مك مجهز به تراشه‌ي M1 را ارتقا داد؛ اما براي اين كار به افراد متخصص و برخي تجهيزات نياز خواهد بود.
تبليغات

چند ماه پيش، اپل تراشه‌ي اختصاصي M1 را به‌عنوان نخستين قلب تپنده‌ي كامپيوترهاي مك، مبتني‌بر معماري آرم رونمايي و در پاره‌اي از محصولاتش تعبيه كرد. در حقيقت M1 يك تراشه‌ي مجتمع است كه علاوه‌بر اجزاي اصلي مربوط به پردازش شامل، پردازنده‌ي مركزي، پردازنده‌ي گرافيكي، رم، حافظه و واحد پردازش عصبي را نيز در بطن خود دارد. يكپارچگي حافظه با تراشه بر بهينگي و سرعت تبادل داده‌ها مي‌افزايد؛ اما از طرف ديگر ارتقا حافظه يا رم را تقريبا غيرممكن مي‌شود.

به گزارش اپل‌اينسايدر، حتي اگر كامپيوترهاي جديد مك در مقايسه‌با گذشته قابل ارتقا نباشند، تعويض برخي از اجزاي سازنده روي تراشه هنوز از لحاظ تئوري امكان‌پذير است؛ زيرا به‌تازگي عده‌اي از مهندسان چيني با موفقيت ظرفيت RAM و SSD را روي تراشه‌ي M1 افزايش داده‌اند.

گفته مي‌شود، مهندسان با بهره‌گيري از دستگاه لحيم‌كاري، نصب تراشه‌هاي حافظه DRAM و تراشه‌هاي حافظه فلش NAND را با موفقيت به پايان رسانده‌اند. درحالي‌كه اين فرايند شامل ازبين‌بردن لحيم‌كاري تراشه‌هاي موجود و افزودن اجزاي جديد بوده؛ اما ظاهرا به هيچ‌گونه اصلاح در سطح فِرم‌ور احتياج نداشته است.

مرجع متخصصين ايران توييت در رابطه با ارتقاي حافظه‌ي كامپيوتر مك M1

به‌طوركلي، جزئيات بيشتري در مورد ارتقاء حافظه‌ي M1 ارائه نشده است. بااين‌حال، تقريبا متن ترجمه‌شده چيني از موفقيت كامل در تغيير پيكربندي دستگاه خبر مي‌دهد؛ البته بايد به اين نكته توجه داشت كه خبر منتشرشده بدين‌مفهوم نيست كه مي‌توانيد آن را در خانه امتحان كنيد؛ زيرا خريد تراشه‌هاي DRAM و NAND مورد نياز براي ارتقاء M1 در سطح مصرف‌كننده تقريبا غيرممكن است. همچنين بايد يك دستگاه لحيم‌كاري تهيه كنيد و پس از آن، متخصص بايد مهارت لازم براي استفاده و به‌كارگيري قطعات را داشته باشد.

از همه مهم‌تر، هرگونه تغيير در پيكربندي دستگاه بلافاصله ضمانت‌نامه‌ي محصول را باطل مي‌كند. اين مسئله پيچيده‌تر مي‌شود وقتي در انديشه متخصصين بگيريد كه لحيم‌كاري تراشه‌هاي DRAM و NAND به مهارت، دقت و حوصله‌ي بسيار زيادي نياز دارد. در اينجا هر اشتباهي مرتكب شويد، در آخر با يك اشكال اساسي روبه‌رو خواهيد شد كه راهي براي رفع آن نداريد.

بدين‌ترتيب پيشنهاد مي‌شود كه پيش از هر نوع تغيير بايد خطرات و چالش‌ها را سنجيده و با پذيرش آن‌ها، نسبت به ارتقاء حافظه‌ي M1 اقدام كنيد. همچنين، توصيه مي‌شود كه پيش از اقدام به خريد محصول، باتوجه‌به نياز خود مناسب‌ترين پيكربندي‌هاي رم و حافظه‌ي ذخيره‌سازي را انتخاب كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات