آيپد پرو با نمايشگر OLED سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسيد

شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس اخبار منتشرشده، اپل قصد دارد آيپد پرو مجهز به صفحه‌نمايش OLED را در سال ۲۰۲۲ روانه‌ي بازار كند.
تبليغات

اپل مدتي است قصد دارد در آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي، صفحه‌نمايش‌ سنتي با نور پس‌زمينه LED را كنار بگذارد و از تكنولوژي نور پس‌زمينه‌ي mini-LED استفاده كند. در حال حاضر صفحه‌نمايش آيپد كيفيت مطلوبي ارائه مي‌دهد و با اضافه ‌شدن فناوري جديد، كيفيت آن بهتر خواهد شد.

ماه گذشته، وب‌سايت كره‌اي The Elec گزارش داد كه اپل قصد دارد مدل‌هاي جديد iPad Pro با نمايشگر OLED را در نيمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه كند و سامسونگ و ال‌جي توسعه و آزمون‌و‌خطا روي اين نوع نمايشگرها را آغاز كرده‌اند. اما تحليلگران انجمن آماري باركليز با استناد به اطلاعات منتشرشده از تأمين‌كنندگان اپل، بر اين باورند كه عرضه‌ي آيپد با نمايشگر OLED تا قبل از سال ۲۰۲۲ بعيد است.

بازه‌ي زماني ارائه‌شده‌ي باركليز  كمي به واقعيت نزديك‌تر به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد؛ زيرا بر اساس شايعات، اپل قصد دارد حداقل يك مدل آيپد پرو با نور پس‌زمينه mini-LED را در نيمه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ رونمايي كند؛ از اين‌رو بعيد است در بازه‌ي زماني كوتاهي دوباره فناوري صفحه‌نمايش آيپد را تغيير بدهد و از نمايشگر OLED استفاده كند. غول فناوري كوپرتينو در حال حاضر از نمايشگر OLED در آيفون و تمامي نسخه‌هاي اپل واچ بهره مي‌گيرد. اين نمايشگرها از مزاياي بيشتري برخوردار هستند و در مقايسه با نمايشگرهاي LCD، روشنايي بيشتر، بهبود كنتراست، افزايش بازدهي انرژي، زاويه ديد و عمق رنگ بيشتري به ارمغان مي‌آورند.

اپل آخرين مدل آيپد پرو را مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸) با به‌روزرساني نسبتا جزئي عرضه كرد. كوپرتينويي‌ها در آيپد پرو جديد از پردازنده‌ي A12Z Bionic استفاده كرده‌اند كه درواقع همان پردازنده‌ي A12X با يك هسته‌ي گرافيكي اضافه محسوب مي‌شود. علاوه بر اين، اپل از دوربين فوق‌ عريض و حسگر لايدار براي تقويت تكنولوژي واقعيت افزوده و ميكروفن‌هاي بهبوديافته در مقايسه با آيپد پرو ۲۰۱۸ استفاده كرده است. در حقيقت آخرين به‌روزرساني بزرگ سخت‌افزاري آيپد مربوط به اكتبر ۲۰۱۸ (مهر ۱۳۹۷)، با بازطراحي كامل، قابليت تشخص چهره سه‌بعدي (فيس‌آيدي)، پورت USB-C و انبوهي از قابليت‌هاي ديگر همراه بود.

تحليلگران باركليز اولين كساني بودند كه ادعا كردند اپل قصد دارد آداپتور شارژ را از جعبه‌ي خانواده‌ي آيفون ۱۲ حذف كند و همچنين آمدن قابليت True Tone به آيفون ۸ و آيفون X، حذف جك ۳٫۵ ميلي‌متري هدفون و 3D Touch را براي اولين ‌بار گزارش داده بودند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات