آيپد پرو مجهز به نمايشگر mini LED در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ از راه خواهد رسيد

دوشنبه ۸ دي ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر اساس گزارش جديد، آيپد پر ۱۲٫۹ اينچي مجهز به نمايشگر mini LED در سه‌ماهه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ رونمايي و به بازار عرضه خواهد شد.
تبليغات

به‌ دنبال انتشار انبوهي از شايعات در مورد نسل جديد آيپد پرو و علاقه‌ي اپل به استفاده از نمايشگر mini LED، بار ديگر جديدترين گزارش ديجي‌تايمز، مُهر تأييدي بر اين ماجرا مي‌زند. شواهد نشان مي‌دهد كه اپل زنجيره‌ي تأمين خود را متحول كرده است و از اين پس شركاي جديدي در تأمين محصولات آن نقش خواهند داشت.

طبق گزارش يادشده، اپل زنجيره‌ي تأمين محصولاتش را براي تهيه‌ي نمايشگر و پنل‌ لمسي متنوع كرده است و BOE (شركتي چيني توليدكننده‌ي نمايشگر)، تأمين درصدي از پنل‌هاي OLED مورد استفاده در آيفون را بر عهده خواهند گرفت و GIS صفحه‌هاي حساس به لمس را براي آيفون و آيپد تأمين خواهد كرد.

به نقل از منابع آگاه به زنجيره‌ي تأمين، GIS در بازه‌ي زماني ماه آگوست و نوامبر ۲۰۲۰ (مهر تا آذر ۱۳۹۹)، ۲٫۱۹۸ ميليارد دلار تايوان (۷۶٫۳ ميليون دلار آمريكا) و ۱٫۴۲۱ ميليارد دلار تايوان به‌واسطه‌ي شركت‌هاي تابعه‌ در شهر چنگدو چين سرمايه‌گذاري كرده است. پيش‌بيني مي‌شود بودجه‌ي يادشده براي توسعه‌ي ظرفيت توليد ماژول‌ لمسي يكپارچه‌ي براي آيپد مورد استفاده قرار بگيرد و از قرار معلوم، ۷۵۳ ميليون دلار NT (نماد پول تايوان) ديگر براي بهبود اتوماسيون خط توليد به اين سرمايه‌گذاري تزريق خواهد شد. با استناد به گفته‌ي منابع، شركت‌هاي تابعه در حال حاضر توليد ماژول‌ لمسي يكپارچه را براي آيپد و مك‌بوك (احتمالا تاچ بار) آغاز كرده‌اند.

اعتقاد بر اين است كه علاوه‌ بر موبايل‌هاي آيفون، GIS صفحه‌هاي حساس به لمس يكپارچه‌اي براي استفاده در نمايشگرهاي داراي نور پس‌زمينه miniLED با اندازه ۱۲٫۹ اينچي آيپد پرو در انديشه متخصصين گرفته باشد. انتظار مي‌رود آيپد مذكور در سه‌ماهه‌ي نخست ۲۰۲۱ روانه‌ي بازار شود. غول دنياي فناوري مدتي است قصد دارد صفحه‌نمايش‌ سنتي با نور پس‌زمينه LED آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي را كنار بگذارد و از تكنولوژي نور پس‌زمينه‌ي mini LED استفاده كند.

نور پس‌زمينه‌ي mini LED همان‌طوركه از نامش مشخص است، از LED-هاي بسيار كوچكي تشكيل شده است. تفاوت اصلي mini LED با نمايشگرهاي سنتي LED در تعداد منابع نور پس‌زمينه‌ ديده مي‌شود. به‌طور خلاصه، نمايشگرهاي سنتي براي نوردهي به چندصد LED نياز دارند؛ درحالي‌كه نمايشگرهاي mini LED با توجه ‌به كاهش ابعاد، مي‌توانند هزاران LED در خود جاي دهند. با اين اوصاف، نمايشگرهاي يادشده كنتراست و روشنايي بيشتر و رنگ سياه عميق‌تر به ‌ارمغان مي‌آورند. اين نمايشگرها از نوع LCD هستند؛ اما ويژگي‌هاي صفحه‌نمايش ‌OLED را با ارزش ارزان‌تري ارائه مي‌دهند.

تاكنون، اخبار ضدونقيضي از نسل بعدي آيپد پرو منتشر شده است. براي مثال، تحليلگر نام‌آشناي محصلات اپل، مينگ-چي كو، بر اين باور است كه آيپد پرو مجهز به نمايشگر ميني mini LED در اواخر نيمه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ راه‌اندازي خواهند شد؛ اما گزارش امروز ديجي‌تايمز حاكي از آن است كه اولين محموله از نسل جديد آيپد پرو در در ابتداي نيمه‌ي نخست ۲۰۲۱ روانه‌ي بازار خواهد شد.

ماه گذشته، وب‌سايت كره‌اي The Elec گزارش داد كه اپل قصد دارد دسته‌اي جديد از آيپد پرو با نمايشگر OLED را در نيمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه كند و سامسونگ و ال‌جي توسعه و آزمون‌و‌خطاي اين نوع نمايشگر را آغاز كرده‌اند؛ البته بايد به اين نكته اشاره كرد بسياري از منابع و تحليل‌گران اين گزارش را رد كرده‌اند؛ زيرا بر اساس شايعات، اپل قصد دارد حداقل يك مدل آيپد پرو با نور پس‌زمينه mini LED را در نيمه‌ي نخست سال ۲۰۲۱ رونمايي كند؛ از اين‌رو بعيد است در بازه‌ي زماني كوتاهي دوباره فناوري صفحه‌نمايش آيپد را تغيير بدهد و از نمايشگر OLED استفاده كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات