آيپد نسل نهم احتمالا با شاسي باريك‌تر و سبك‌تر عرضه خواهد شد

پنج‌شنبه ۱۸ دي ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپل احتمالا نسل جديد آيپد ارزان‌ارزش را با بدنه‌اي سبك‌تر و باريك‌تر و مجهز به پردازنده‌ي A13، در سال جاري ميلادي عرضه خواهد كرد.
تبليغات

به گزارش MacRumors و به نقل از منابع نزديك به زنجيره‌ي تأمين چين، نسل نهم آيپد ارزان‌ارزش از طراحي مبتني بر نسل سوم آيپد اير بهره مي‌گيرد و احتمالا در سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد. با استناد به اطلاعات منتشرشده، انتظار مي‌رود اندازه نمايشگر ۱۰٫۲ اينچي ثابت بماند؛ اما ضخامت ۷٫۵ ميلي‌متري آيپد كنوني جاي خود را به يك شاسي باريك‌تر ۶٫۳ ميلي‌متري خواهد داد كه به‌طور قابل توجهي نازك‌تر خواهد بود؛ بنابراين شاسي ۶٫۳ ميلي‌متري مي‌تواند تغيير مهمي در طراحي آيپد با برچسب ارزشي ۳۰۰ دلار محسوب شود. همچنين گفته مي‌شود آيپد يادشده با ۳۰ گرم كاهش وزن در مقايسه با آيپد نسل ۸، وزني بالغ بر ۴۶۰ گرم خواهد داشت.

در گزارش آمده است كه اين دستگاه از همان زبان طراحي گذشته و تاچ‌آيدي ادغام‌شده با دكمه‌ي هوم بهره مي‌گيرد و همچنان از يك درگاه لايتنينگ برخوردار خواهد بود. پيش‌بيني مي‌شود آيپد مذكور به اتصالات چندلايه‌ي نمايشگر بدون خلأ موسوم به «لمينت كامل» مجهز شود و پوشش ضد انعكاس، همراهي از رنگ گسترده P3 و قابليت True Tone كيفت بصري نمايشگر اين محصول را تضمين خواهند كرد.

بر اساس شايعات قبلي، انتظار مي‌رود اپل نيمه‌ي نخست سال آينده‌ي ميلادي نسل جديد آيپد پرو را مجهز به نمايشگر و پردازنده‌ي بهبوديافته روانه‌ي بازار كند و گزارش جديد مُهر تأييد بر اين ماجرا مي‌زند. وب‌سايت ژاپني Mac Otakara ادعا مي‌كند كه زبان طراحي و اندازه‌ي نمايشگر آيپد پرو نسل بعد تغييري نخواهد كرد؛ اما عملكرد پردازنده‌ي استفاده‌شده در آن مي‌تواند به‌طور چشمگيري افزايش يابد. شايعاتي مبني بر توليد آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي جديد مجهز به نمايشگر mini LED و نسل پنجم شبكه‌ي موبايل (5G) نيز منتشر شده است؛ اما گزارش مورد مباحثه اطلاعاتي در اين باره ارائه نمي‌دهد؛ از اين‌رو امكان آن وجود دارد كه مدل يادشده دسته‌اي جديد در آيپدهاي بالارده باشد كه احتمالا در كنار ساير مدل‌هاي آيپد پرو عرضه خواهد شد.

در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر-دي ۱۳۹۹) گزارشي منتشر شد كه نسل بعدي ‌آيپد به نمايشگر ۱۰٫۵ اينچي در همان شاسي گذشته مجهز مي‌شود و تراشه‌ي A13 وظيفه‌ي پردازش را در آن بر عهده خواهد گرفت. پيش‌بيني مي‌شود پيكربندي پايه‌ي آيپدهاي جديد با ۴ گيگابايت رم و ۶۴ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي به ارزش ۲۹۹ دلار آغاز شود. اين در حالي است كه مدل پايه‌ي نسل هشتم آيپد با ۳ گيگابايت رم و ۳۲ گيگابايت حافظه‌ي ذخيره‌سازي به ارزش ۳۲۹ دلار عرضه شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات