آيپد ميني ۶ با نمايشگر بزرگ‌تر و طراحي الهام‌گرفته از آيپد اير ۳ رونمايي خواهد شد

شنبه ۲۰ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گفته مي‌شود اپل نسل بعدي آيپد ميني را با الهام از زبان طراحي آيپد اير ۳ و نمايشگر بزرگ‌تر در مارس ۲۰۲۱ رونمايي خواهد كرد.
تبليغات

اپل نسخه‌ي پنجم آيپد ميني را مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۱۳۹۸) با مشخصاتي از جمله صفحه‌نمايش ۷٫۹ اينچي از نوع رتينا، پردازنده‌ي A12، همراهي از اپل پنسل و دوربين بهبوديافته رونمايي كرد. به انديشه متخصصين مي‌رسد بعد از تقريبا دو سال، زمان مناسبي براي عرضه‌ي نسخه‌ي بعدي باشد؛ اما شايعات و گزارش‌هاي بسيار كم و ضدونقيضي از اين محصول منتشر شده است. در راستاي اخبار منتشرشده از نسل نهم آيپد ارزان‌ارزش و آيپد پرو جديد، اپل‌اينسايدر با استناد به خبر وب‌سايت ژاپني Mac Otacara، گزارش داده است كه نسل بعدي آيپد ميني مجهز به نمايشگر بزرگ‌تر و طراحي الهام‌گرفته از آيپد اير ۳، در مارس ۲۰۲۱ (اسفند - فروردين ۱۳۹۹) رونمايي و عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش يادشده، آيپد ميني بعدي به‌ جاي نمايشگر ۷٫۹ اينچي، از نمايشگر بزرگ‌تر ۸٫۴ اينچي بهره مي‌گيرد.  انتظار مي‌رود حسگر تاچ آيدي (Touch ID) ادغام‌شده با دكمه‌ي هوم و درگاه سنتي لايتنينگ در آيپد ميني جديد حفظ و مانند نسل نهم آيپد ارزان‌ارزش، به يك شاسي باريك‌تر و سبك‌تر، مبتني بر نسل سوم آيپد اير مجهز شود. گزارش مذكور با گفته‌هاي مينگ-چي كو، تحليل‌گر نام‌آشناي محصولات اپل، در تضاد است.

طبق يادداشت مينگ-چي كو خطاب به سرمايه‌گذاران در ماه مي ۲۰۲۰ (ارديبهشت ۱۳۹۹)، ممكن است آيپد ميني در نيمه‌ي نخست سال جاري ميلادي عرضه شود و به‌ دنبال استراتژي آيفون SE، ظاهرا اپل قصد دارد آخرين پردازنده‌ي سري A را در بطن اين محصول قرار دهد.  در اين محصول صفحه‌نمايش كوچك ۷٫۹ اينچي با توجه به كاهش حاشيه‌ها، جاي خود را به نمايشگر ۸٫۵ تا ۹ اينچ خواهد داد و احتمالا غول فناوري كوپرتينو، مانند آيپد پرو و آيپد آير ۴، درگاه لايتنينگ را كنار خواهد گذاشت و از درگاه استاندارد USB-C بهره خواهد گرفت. علاوه بر اين، اخباري مبني بر استفاده از نمايشگرهاي mini LED منتشر شده است. اين نوع نمايشگر مي‌تواند نسبت كنتراست، عمق رنگ مشكي و روشنايي را در مقايسه با نمايشگرهاي كنوني بهبود بدهد.

انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران درباره‌ي نسل بعدي آيپد ميني چيست و چه انتظاراتي از آن داريد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات