اپل: قصد نداريم آيپد و مك را ادغام كنيم

يك‌شنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
دو نفر از مديران اپل در گفت‌و‌گو با اينديپندنت گفته‌اند اين شركت قصد ندارد آيپد و مك را ادغام كند. در اين مصاحبه‌ي به پردازند‌ه‌ي M1 و قابليت Center Stage آيپد پرو هم اشاره شده است.
تبليغات

به‌ دنبال رونمايي از مدل جديد آيپد پرو و آي مك 24 اينچ اپل با پردازنده‌ي M1، دو نفر از مديران اجرايي اپل به نام جان تِرنِس و گرگ جاسويك در مصاحبه‌اي با The Independent شركت كردند. آن‌طور كه 9to5Mac گزارش مي‌دهد، دو مدير اجرايي اپل مباحثي در رابطه‌ با قابليت‌هاي آيپد پرو 2021 و برنامه‌هاي آينده‌ي شركت كوپرتينويي براي آيپد و مك مطرح كردند.

مهم‌ترين مباحث مصاحبه را جاسويك مطرح كرد. جاسويك كه به‌عنوان قائم‌مقام ارشد واحد بازاريابي جهاني اپل شناخته مي‌شود گفت اين شركت قصد ندارد پلتفرم‌هاي آيپد و مك را تركيب كند. رونمايي آيپد پرو 2021 اتفاق مهمي بود؛ اپل در اين تبلت رده‌بالا از همان پردازنده‌ي كامپيوترهاي مك استفاده كرده است. پردازنده‌ي M1 و البته تغييرات iPadOS باعث شده‌اند شكاف بين مك‌ها و آيپدها كمتر شود و متخصصان به فكر احتمال ادغام اين دو خانواده از محصولات بيافتند.

جاسويك مي‌گويد مردم دو داستان متناقض درباره‌ي آيپد و مك نقل مي‌كنند: «در يك طرف، مردم مي‌گويند [آيپد و مك] در تضاد با يكديگر هستند و بدين ترتيب متخصص بايد انتخاب كند كه مك مي‌خواهد يا آيپد. افراد ديگري هستند كه مي‌گويند ما مي‌خواهيم آيپد و مك را به محصولي واحد تبديل كنيم. آن‌ها مي‌گويند توطئه‌ي ما، از بين‌ بردن اين دو خانواده از محصولات و ادغام آن‌ها است. واقعيت اين است كه هيچ‌يك از اين گفته‌ها حقيقت ندارد. از اينكه واقعا به‌سختي تلاش مي‌كنيم تا بهترين محصولات را در دسته‌ي خودشان بسازيم به خودمان افتخار مي‌كنيم.» جاسويك در ادامه‌ گفت اصلا تمايلي به استفاده از عبارت «دسته» براي آيپد ندارد و به عقيده‌ي او آيپد نبايد در دسته‌ي تبلت‌ها باشد؛ چون «آيپد بهتر از تبلت‌ است.»

اپل: آيپد فراتر از تبلت‌ است

ترنس كه قائم‌مقام ارشد واحد مهندسي سخت‌افزار در اپل به‌حساب مي‌آيد، گفته‌هاي جاسويك را تأييد كرد. او توضيح داد اپل كاركرد دستگاه‌ها را محدود نمي‌كند. ترنس مي‌گويد: «قصد داريم همچنان آن‌ها را بهتر كنيم. به‌علاوه مي‌دانيد كه نمي‌خواهيم درگير تئوري‌هايي در رابطه‌ با ادغام آيپد و مك يا كارهاي اين‌چنيني شويم.»

او مي‌گويد برخي از افراد فكر مي‌كنند اپل كاركرد يكي از دستگاه‌ها را محدود مي‌‌كند تا به دستگاه ديگر صدمه نزند؛ اما طبق گفته‌ي ترنس، اين موضوع حقيقت ندارد: «ما در تلاشيم بهترين مكي كه مي‌توانيم بسازيم، خلق كنيم و همچنين در تلاش براي ساخت بهترين آيپد هستيم. مردم از بين محصولات، انتخاب مي‌كنند. بسياري از مردم از هر دو محصول استفاده مي‌كنند و وظايف كاري‌ آن‌ها توسط هر دو دستگاه انجام مي‌گيرد. همچنين براي انجام كاري خاص، بعضي از مردم يكي از دستگاه‌ها را به ديگري ترجيح مي‌دهند.» 

جاسويك در پاسخ به سؤالي در رابطه‌ با پردازنده‌ي M1 در آيپد پرو نسل جديد و نرم‌افزار دستگاه، گفت اپل اين قدرت پردازشي را پيش از اينكه به آن نياز باشد، در دسترس متخصصان قرار داده است. او مي‌گويد: «قدرت بايد در اول كار وجود داشته باشد. نمي‌توانيد اپليكيشني داشته باشيد كه به قدرت پردازشي بيشتر از آنچه سيستم ارائه مي‌دهد نياز پيدا كند. در اين شرايط، اپليكيشن كار نمي‌كند. به همين دليل بايد سيستم را جلوتر از اپليكيشن‌ها نگه داريد.»

اپل: قدرت پردازشي پردازنده‌ي M1 فراتر از نياز امروز است

جاسويك در ادامه‌ي سخنانش به شماري از اپليكيشن‌هاي متفرقه‌ي شركت‌هايي نظير ادوبي و افينيتي اشاره كرد و گفت اين نوع اپليكيشن‌ها به لطف قدرت پردازشي M1 به‌خوبي اجرا مي‌شوند. خبرنگاران پرسيدند كه اپل نيز مي‌خواهد اصلاحاتي در اپليكيشن‌هاي حرفه‌اي‌اش براي استفاده از تمام قدرت پردازشي M1 اعمال كند؟ جاسويك در پاسخ، به شوخي گفت چنين اطلاعاتي را در دسترس كسي قرار نمي‌دهد. جاسويك در بخشي از مصاحبه گفت M1 قدرت بيشتري در دسترس متخصصان قرار مي‌دهد و آن‌ها را مطمئن مي‌كند آيپد پرو جديدشان در زمان خيلي سريعي منسوخ نمي‌شود. 

ترنس در ادامه‌ي مصاحبه جزئيات جالبي درباره‌ي صفحه‌نمايش Mini LED مدل ۱۲٫۹ اينچ آيپد پرو اعلام كرد. او توضيح داد يكي از بزرگ‌ترين تعهدات اپل در اين زمينه، كوچك كردن فناوري نمايشگر و قرار دادن آن در فرم فاكتور آيپد پرو 12.9 اينچ بوده است. ترنس با اشاره به مانيتور Pro Display XDR و آيپد پرو 12.9 اينچ جديد مي‌گويد: «اگر صرفا نگاهي به اين دو محصول بيندازيد متوجه مي‌شويد آيپد بسيار باريك‌تر از Pro Display XDR است. همچنين نحوه‌ي كاركرد معماري دو محصول فرق دارد. در آيپد پرو نور پس‌زمينه‌ي LED را در پشت صفحه‌نمايش داريد. وقتي ابعاد را كوچك مي‌كنيد، لاخبار تخصصيا بايد LED-هاي بيشتري اضافه كنيد. به‌نوعي نياز است كه تراكم را بيشتر كنيد چون فضاي زيادي براي تركيب كردن نورها و ايجاد ناحيه‌هاي نوردهي در دسترس نداريد.»

ترنس مي‌گويد اپل در ابتدا به اين موضوع فكر كرد كه چگونه مي‌تواند نور پس‌زمينه‌ را با تراكم كافي ايجاد كند و در همين راستا تصميم گرفت چراغ‌هاي LED جديدي طراحي كند. ترنس مي‌گويد اپل از ۱۰ هزار چراغ LED در صفحه‌نمايش آيپد پرو 12.9 اينچ جديد استفاده كرده است. ترنس و جاسويك در ادامه‌ي مصاحبه گفتند يكي از دلايلي كه باعث مي‌شود اپل بتواند چنين جهش‌هاي تكنولوژيك محسوسي در محصولاتش اعمال كند، اين است كه اكثر فناوري‌هاي مورد استفاده را به شكل اختصاصي توسعه مي‌دهد. 

آيپد پرو نسل جديد اپل تغييرات متعددي تجربه كرده كه يكي از جالب‌ترين آن‌ها، قابليتي به نام Center Stage است. آيپد پرو 2021 دوربين سلفي ۱۲ مگاپيكسلي با لنز فوق عريض دارد و اپل از اين نوع لنز استفاده مي‌كند تا مطمئن شود در جريان تماس‌ ويدئويي، متخصص هميشه در مركز تصوير باقي مي‌‌ماند.

ترنس توضيح مي‌دهد: «به انديشه متخصصينم يكي از نكات بسيار جالب Center Stage اين است كه وقتي زمان زيادي در جلسات مي‌گذرانيد زياد مي‌نشينيد و اينكه بتوانيد آزادانه بلند شويد،بدن خود را كش بدهيد، كمي راه برويد و بنشينيد و همچنان در مركز فريم باقي بمانيد، حس آزادي به شما منتقل مي‌كند.» ترنس مي‌گويد در تماس‌هاي ويدئويي گروهي مي‌توانيد به لطف قابليت جديد، همه‌ي اعضا را در مركز فريم نگه داريد. 

در صورت تمايل، مي‌توانيد با مراجعه به وب‌سايت The Independent مصاحبه‌ي كامل را مطالعه كنيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات