نتايج بنچمارك آيپد پرو ۲۰۲۱ از عملكرد پردازشي فوق‌العاده آن حكايت دارد

چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نتايج منتشرشده از آيپد پرو ۲۰۲۱ در بنچمارك گيك‌بنچ، به‌طور ميانگين ۵۵ درصد بهبود عملكرد در مقايسه با نسل گذشته‌ نشان مي‌دهد.
تبليغات

به گزارش اپل‌اينسايدر و طبق نتايج بنچمارك گيك‌بنچ، مدل‌هاي جديد آيپد پرو مجهز به تراشه‌ي M1 اپل تا ۵۰ درصد سريع‌تر از نسل قبلي خود هستند. آيپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اينچي اولين تبلت‌هاي اپل محسوب مي‌شوند كه در بطن خود از غول پردازشي كوپرتينويي‌ها، يعني پردازنده M1 ميزباني مي‌كنند. اپل كامپيوترهاي مك را نيز به تراشه يادشده مجهز كرده است و ادعا مي‌كند كه تراشه‌ي جديد در مقايسه‌ با A12Z Bionic، تا ۵۰ درصد در CPU (پردازنده مركزي) و تا ۴۰ درصد در GPU (پردازنده گرافيكي) عملكرد سريع‌تري ارائه مي‌دهد.

براي درك بهتر اين موضوع، آيپد پرو ۱۲٫۹ اينچي به‌ لطف تراشه M1 توانسته است در بنچمارك گيك‌بنچ، امتياز بسيار چشمگير ۱۷۱۸ در پردازش‌هاي تك‌هسته‌اي و امتياز ۷۲۸۴ در پردازش‌هاي چندهسته‌اي كسب كند. در مقام مقايسه، نسل قبلي آيپد پرو مجهز به A12Z، توانسته بود امتياز ۱۱۱۲ در بخش تك‌هسته‌اي و امتياز ۴۶۵۶ در بخش چندهسته‌اي به دست آورد. براي عملكرد گرافيكي، قدرتمندترين تبلت موجود در بازار، به‌طور متوسط امتياز ۲۰۵۷۸ در بخش متال كسب كرد. امتياز مذكور از بهبود ۷۷ درصدي عملكرد گرافيكي آيپد پرو ۲۰۲۱ در مقايسه با نسل گذشته‌اش حكايت دارد كه در واقع، عملكرد بسيار بهتري نسبت به تخمين‌هاي اپل ارائه مي‌دهد.

اعداد و ارقام يادشده به اين معني است كه مدل‌هاي آيپد پرو مجهز به پردازنده M1، تقريبا ۵۵ درصد سريع‌تر از نسل قبلي هستند. علاوه بر اين، نتايج نشان مي‌دهد كه عملكرد تراشه‌ي آيپد پرو كاملا يكسان با نمونه‌هاي به‌كاررفته در كامپيوترهاي مك است. براي مثال، مك‌‌بوك اير موفق به كسب امتياز ۱۷۰۱ در آزمون تك‌هسته‌اي و امتياز چند ۷۳۷۸ امتياز در آزمون چندهسته‌اي شده است.

به انديشه متخصصين مي‌رسد مدل‌هاي جديد آيپد پرو سريع‌تر از مك‌بوك پرو ۱۶ اينچي باشند؛ زيرا آخرين پيكربندي لپ‌تاپ مذكور مجهز به پردازنده Intel Core i9، داراي امتياز ۱۰۹۱ در آزمون تك‌هسته‌اي و امتياز ۶۸۴۵ در آزمون چندهسته‌اي است. آيپد پرو ۱۱ و ۱۲٫۹ اينچي از ۳۰ آوريل (۱۰ ارديبهشت) براي پيش‌سفارش در دسترس قرار گرفته‌اند و انتظار مي‌رود در ۲۱ مي (۳۱ ارديبهشت) در تمامي فروشگاه‌هاي اينترنتي و فيزيكي اپل در دسترس باشند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات