بايگاني مدارك هويتي مشتريان در دفاتر پيشخوان غيرقانوني اعلام شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مديركل دفتر نظارت بر خدمات پستي و دفاتر پيشخوان خدمات رگولاتوري، بايگاني مدارك هويتي مشتريان به‌دست دفاتر پيشخوان را غيرقانوني اعلام كرد.
تبليغات

شهرام حي‌شاد، مديركل دفتر نظارت بر خدمات پستي و دفاتر پيشخوان خدمات رگولاتوري، اعلام كرد كه دفاتر پيشخوان هنگام ارا‌ئه‌ي خدمات، هيچ حقي براي نگه‌داري و بايگاني مدارك هويتي مشتريانش ندارند. در‌صورت مشاهده‌، اين كار تخلف به‌حساب مي‌آيد و با دفتر پيشخوان متخلف براساس مصوبه‌ي «اصول حاكم بر صدور پروانه دفاتر پيشخوان دولت و بخش عمومي غيردولتي و دفاتر ارتباطات و فناوري اطلاعات (ICT) روستايي» برخورد مي‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، شهرام حي‌شاد اضافه كرد كه دفاتر پيشخوان نبايد فقط به دريافت مدارك هويتي افراد اكتفا كنند و ارائه‌ي برخي خدمات مانند خريد و نقل‌و‌انتقال مالكيت سيم‌كارت اپراتورهاي همراه و خدمات سپرده‌گذاري (سجام) به حضور مشتري در دفاتر پيشخوان نياز دارد و احراز هويت مشتريان در اين موارد الزامي است.

شهرام حي‌شاد اضافه كرد براي حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان، علاوه‌بر بازرسي و كنترل‌هاي دوره‌اي و نامحسوس رگولاتوري، كميته‌هاي استاني رسيدگي به تخلفات نيز به تخلفات مربوط به احرازنكردن هويت مشتركان بايد در كمترين زمان ممكن رسيدگي كنند.

مديركل دفتر نظارت بر خدمات پستي و دفاتر پيشخوان خدمات رگولاتوري اذعان كرد كه در‌صورت مشاهده‌ي اولين پرونده و مستندات مبني‌بر عملكرد غيرقانوني دفاتر پيشخوان در‌زمينه‌ي احراز هويت مشتريان، تخلف آن‌ها به كميته‌ي رسيدگي تخلفات استاني ارجاع داده مي‌شود و كميته‌هاي رسيدگي به تخلفات استاني در كوتاه‌ترين زمان و خارج از نوبت بايد به اين تخلفات رسيدگي كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات