آمار تردد جاده‌اي مردم طي هشت ماه شيوع كرونا در كشور

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گزارش نقشه و مسيرياب بلد از جست‌وجوي مكان‌ها توسط مردم از اسفند سال ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹، حاكي از بيشترين تعداد سفر از خروجي تهران در خردادماه و به ‌سمت آزادراه شمال است.
تبليغات

سرويس نقشه و مسيرياب بلد طي گزارشي، رفتار متخصصان خود در مسيريابي و جست‌وجوي مكان‌‌ها از اسفند سال ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹ را مطالعه و نتايج آن را منتشر كرده است. گزارش بلد در خردادماه بيشترين ميزان مسيريابي از خروجي تهران به سمت آزادراه شمال را طي هشت ماه اخير نشان مي‌دهد. در اين گزارش نشان داده مي‌شود كه افزايش مسيريابي و جست‌و‌جوي مراكز تفريحي در هرماه، تعداد مراجعه به مراكز درماني ماه بعد را افزايش داده است.

به گزارش روابط عمومي بلد، مطالعه مسيرهاي پرتردد از استان تهران به استان‌هاي قم، مازندران، گيلان، اصفهان، البرز و مركزي طي هشت ماه گذشته در مسيرياب بلد با داشتن ۵ ميليون متخصص، نشان مي‌دهد كه تردد در ماه‌هاي اسفند و فروردين شديدا كاهش يافته و درمقابل، در خردادماه به بيشترين حد خود رسيده است. پس از فروردين و به‌جز تيرماه، تعداد مسيريابي از سمت تهران به استان‌هاي ذكرشده رشد يافته كه بيشترين رشد مربوط به گيلان و مازندران بوده؛ البته تعطيلات رسمي زيادي در خردادماه وجود داشت كه سفرها را افزايش داده است.

گزارش بلد حاكي از آن است به‌جز اسفندماه كه شيوع ويروس كرونا هنوز تازگي داشت، ميزان سفرها در سطح كشور به‌خصوص در تعطيلات رسمي افزايش يافته است.

بلد با مطالعه ترافيك در آزادراه‌ها نتيجه‌گيري كرده است كه چه جاده‌هايي شلوغ يا خلوت بوده‌اند. در اين ميان، بيشترين بار ترافيكي از خروجي تهران به‌ سمت آزادراه شمال در فروردين ماه ثبت شده و آزادراه تهران - كرج شاهد كم‌ترين بار ترافيكي بوده است.

پرجست‌وجو‌ترين مكان‌ها: بيمارستان‌ها و مراكز تفريحي

بيشترين تعداد جست‌وجو در بلد طي هشت ماه گذشته مربوط به مراكز تفريحي و پس از آن مراكز درماني بوده است. بر اساس اطلاعات نمودارهاي بلد، جست‌و‌جوي مكان‌هايي مانند پارك و رستوران در خردادماه رشد زيادي داشته و سينماها با بازگشايي از تيرماه، شاهد رشد جست‌وجو بوده‌اند. جالب آن است كه در هفته‌ي آخر خرداد بيشترين مسيريابي‌ها به‌سمت بيمارستان‌ها در بلد ثبت شد.

طبق گزارش بلد، جست‌وجوي مكان‌هاي تفريحي پس از خرداد ماه كاهش يافته؛ درحالي‌كه حجم حركت به ‌سمت مراكز درماني تا مهرماه كاهش نيافته است. پس از آن، دوباره جست‌وجوي مراكز تفريحي افزايش يافت و تنها اندكي بعد، مسيريابي و جست‌و‌جوي مراكز درماني در بلد افزايش يافت.

آمار استفاده از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي در زمان شيوع كرونا

مطالعه آمار استفاده افراد از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي طي هشت ما اخير با استفاده از امكان مسيريابي تركيبي، نشان مي‌دهد كه تير و مردادماه شاهد كاهش و شهريور و مهر شاهد افزايش بوده‌اند؛ البته استفاده از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي در مهرماه بار ديگر كاهش يافت. بلد پيش‌بيني مي‌كند كه طرح ترافيك بر آمار استفاده متخصصان از وسايل حمل‌و‌نقل عمومي تأثير گذاشته باشد.

به‌علاوه، رفت‌وآمد شهري در اسفند ۱۳۹۸ به‌شدت كاهش يافت و از فروردين، به حالت عادي بازگشت. افراد در اواخر شهريور و اواسط مهرماه بيش از همه طي هشت ماه اخير تردد درون شهري و بين شهري داشته‌اند و آمار جابه‌جايي در روزهاي تعطيل متوالي به‌طور كلي كاهش داشته است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات