ماجراي جريمه‌شدن برخي رانندگان تاكسي‌هاي اينترنتي در زمان منع ترددهاي شبانه چيست؟

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با اعمال محدوديت‌هاي كرونايي و منع‌شدن تردد شبانه، فعاليت تاكسي‌هاي اينترنتي مجاز اعلام شد؛ اما برخي رانندگان مي‌گويند پيامك‌ جريمه براي آن‌ها ارسال شده است.
تبليغات

در ميان مشاغلي كه در تعطيلات دوهفته‌اي سراسر كشور جزو مشاغل ضروري دسته‌بندي شده و در زمان منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نيز به فعاليت مجاز هستند، نام تاكسي‌هاي اينترنتي هم آورده شده است. بااين‌حال، فرمانده انتظامي تهران چند روز قبل اعلام كرد كه تاكسي‌هاي اينترنتي به فعاليت در زمان ممنوعيت تردد شبانه مجاز نيستند و درصورت فعاليت، جريمه مي‌شوند.

به‌انديشه متخصصين مي‌رسد اين موضوع به‌دليل ناهماهنگي با ستاد كرونا به‌وجود آمده باشد؛ چراكه مديرعامل اتحاديه تاكسيراني‌هاي شهري امروز در گفت‌وگو با ايرنا تأكيد كرده كه تاكسي‌ها، ازجمله تاكسي‌هاي اينترنتي به تردد پس از ساعت ۲۱ مجاز هستند. بااين‌حال در روزهاي اخير، پيامك‌هاي جريمه به‌دليل تردد برخي تاكسي‌هاي اينترنتي براي رانندگان ارسال شده است. اسنپ در واكنش به ارسال اين پيامك‌ها به اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مي‌گويد جريمه‌هاي تردد مشمول رانندگاني نمي‌شود كه قبل از ۳۰ آبان ۹۹ در اسنپ ثبت‌نام كرده‌اند.

روابط‌عمومي اسنپ به خبرنگار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت:

بر اساس اطلاعيه ستاد ملي مقابله با كرونا، از بين متخصصان راننده‌ي اسنپ فقط افرادي به تردد در ساعت‌هاي ۲۱ تا ۴ صبح مجاز هستند كه پيش از ۳۰ آبان، در اسنپ ثبت‌نام كرده باشند. بنابراين، صرف ثبت‌نام‌ در اسنپ به‌معني مجوز تردد نخواهد بود و معافيت از جريمه براي تردد پس از ساعت ۲۱ در شهرهايي با وضعيت قرمز، مختص متخصصان راننده‌اي است كه پيش از آغاز آذر ۱۳۹۹ عضو ناوگان اسنپ شده‌اند.

اسنپ اضافه مي‌كند اگر جريمه براي رانندگاني صادر شود كه پيش از آغاز آذر در اسنپ ثبت‌نام كرده‌اند، جريمه‌ي آنان با استناد به اطلاعاتي پاك خواهد شد كه اين شركت براي وزارت كشور و پليس راهور مي‌فرستد. روابط‌عمومي اسنپ افزود:

حضور تاكسي‌هاي اينترنتي از نارضايتي‌هاي احتمالي مربوط به حمل‌و‌نقل در ساعات منع تردد جلوگيري گرفته است و مردم براي انجام سفرهاي ضروري خود به سهولت و بدون افزايش ارزش سرويس دريافت مي‌كنند. بااين‌حال، اگر متخصص راننده‌اي جريمه شود كه قبل از اين تاريخ در اسنپ ثبت‌نام كرده، جريمه‌ي او با استناد به اطلاعاتي پاك خواهد شد كه اسنپ براي وزارت كشور و پليس راهور مي‌فرستد،. فرايند حذف جريمه نيز طبق روال سابق خواهد بود.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات