يونسكو در ايران باشگاه نوآوري و فناوري افتتاح كرد

شنبه ۲۷ دي ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
يونسكو طي مراسمي كه ۲۳ دي‌ماه در محل كميسيون ملي يونسكو برگزار شد، باشگاه نوآوري و فناوري خود را در ايران افتتاح كرد.
تبليغات

يونسكو سه‌شنبه هفته‌ي گذشته با برگزاري مراسمي در محل كميسيون ملي يونسكو، باشگاه نوآوري و فناوري كشور را افتتاح كرد. پيمان سرحدي، رئيس اين باشگاه، با اشاره به خلأ زيرساختي شامل ارتباطات بين‌الملل و همكاري با سازمان‌هاي بين‌المللي، قرارگرفتن استارتاپ‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان ايراني در شبكه‌‌هاي بين‌المللي يونسكو را از جمله خدمات باشگاه فناوري و نوآوري يونسكو خوانده است. 

سرحدي در اين رابطه مي‌گويد:

در سال‌هاي اخير كه فعاليت پژوهشي داشتيم، متوجه شديم كه متأسفانه استفاده كافي از ظرفيت هاي نوآوري كشور نشده است. ما از طريق يونسكو و ايجاد زيرساخت‌هاي بين‌المللي خواستيم در پي رفع اين نقص‌ها برآييم؛ از همين رو با كمك يونسكو باشگاه نوآوري و فناوري را ايجاد كرديم. در اين باشگاه نخبگاني هستند كه سعي كرديم با آن‌ها همفكري كنيم تا از ظرفيت نخبگان در داخل و خارج ايران استفاده‌ كنيم‌. ما در پي اين هستيم كه تجربيات خودمان را در اينجا پياده و شبكه‌اي بين نخبگان ايراني و خارجي ايجاد كنيم.

رسول شاهسوني، عضو هيأت رئيسه باشگاه نوآوري و فناوري، با بيان اينكه باشگاه چند هدف مهم در حوزه تجاري‌سازي و بسترسازي براي نوآوري دارد و براي رسيدن به آن تلاش مي‌كند، گفت:

ما نقص هاي بزرگي در اين حوزه مي‌ديديم؛ براي مثال در اينكه بخواهيم از مسير نوآوري به محصول برسيم دچار اشكال هستيم. در كشورهاي ديگر يك پژوهشگر و صاحب ايده، صرفا ايده خود را توليد مي‌كند؛ حتي دست نوشته‌هاي خود را ارائه مي‌دهد و ديگر خودش پيگير ثبت آن‌ها نمي‌شود. در آنجا افراد حقوقي هستند كه اختراعات آن‌ها را تشريح مي‌كنند؛ پس ما هم بايد به سمت اين سيستم روي بياوريم، اجازه بدهيم يك پژوهشگر مسير علمي خود را طي كند و ما در كنارش باشيم؛ يعني پژوهش و ايده او را به توليد برسانيم. از همين رو ما در اينجا براي اينكه فرايند توليد طي شود متخصصاني داريم كه صاحب علم هستند و در كنارشان افرادي داريم كه صنعتگر هستند.

شاهسوني به تلاش در حوزه‌ي تجاري اشاره كرد تا بتوان تعاملات بين‌المللي را از طريق اين باشگاه شكل داد. وي با اشاره به فعاليت شركت‌هاي مختلف از آلمان و آمريكا، گفت بايد تلاش كرد تا اين روابط براي متخصصان داخلي هم ايجاد شود. 

بايد ديد اين باشگاه تا چه اندازه قادر است اشكالات موجود در رابطه با ارتباطات و فراهم آوردن زيرساخت‌هاي لازم در داخل كشور را مرتفع سازد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات