ششمين دوره «الكام‌استارز» با حمايت ايرانسل آغاز به كار كرد

دوشنبه ۲۹ دي ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ايرانسل در ششمين دوره الكام‌استارز، رويداد جانبي نمايشگاه الكامپ، به‌عنوان حامي اصلي برنامه حضور دارد.
تبليغات

ششمين دوره الكام استارز، رويداد جانبي نمايشگاه الكامپ، از امروز آغاز به كار كرد و تا ۲ بهمن ادامه دارد. اين رويداد امسال به‌علت همه‌گيري كرونا مجازي و در سطح محدودي، در موزه ارتباطات حضوري برگزار مي‌شود. الكام استارز سه بخش «الكام‌پيچ» و «پاويون شتاب» و «آوردگاه سرمايه» دارد كه سازمان نظام صنفي رايانه‌اي با همراهي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري و وزارت ارتباطات و فناوري ‌اطلاعات با هدف حمايت از استارتاپ‌ها و كسب‌وكارهاي نوآور و مشاوره و جذب سرمايه براي آن‌ها برگزار مي‌كند. در رويداد امسال، ۷۰ تيم در بخش الكام‌پيچ در حوزه‌هاي مختلف از ابري گرفته تا خدمات بانكي و يادگيريي و توانبخشي با يكديگر رقابت خواهند كرد.

به‌گزارش روابط‌عمومي ايرانسل، اين شركت به‌عنوان حامي اصلي در ششمين دوره الكام استارز حضور دارد. در اين رويداد، ايرانسل‌لبز به‌عنوان نماينده ايرانسل در هيئت‌داوري الكام‌پيچ حضور دارد تا زمينه همكاري با تيم‌هاي مستعد را فراهم ‌كند. همچنين، «شتاب‌دهنده كهكشان»، مركز نوآوري ايرانسل، در پاويون شتاب حاضر است و خدمات مشاوره‌ و آماده‌سازي تيم‌ها براي حضور در مراحل پيش‌شتاب‌دهي و شتاب‌دهي را در‌اختيار استارتاپ‌ها قرار مي‌دهد. شتاب‌دهنده كهكشان مجوز معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري را دارد و از مهر‌ماه فعاليتش را ذيل مركز نوآوري ايرانسل آغاز كرد.

بيژن عباسي‌آرند، مديرعامل ايرانسل، با ارسال پيامي براي ششمين دوره الكام استارز، از تيم‌هاي استارتاپي دعوت كرد تا با اين شركت همكاري مشتركي آغاز كنند. عباسي آرند نوشت:

يكي از رسالت‌هاي ايرانسل، اولين و بزرگ‌ترين اپراتور ديجيتال ايران، بازكردن فضا براي ايده‌هاي نو است و با‌توجه‌به تجربه موفق ايرانسل در سرمايه‌گذاري روي شركت اسنپ، اميدواريم بتوانيم به شكل‌گيري و گسترش چندين اسنپ ديگر در ايران كمك كنيم. هدف‌گذاري انجام‌شده براي مركز نوآوري ايرانسل اين است كه هم در حوزه نيازمندي‌هاي خود ايرانسل و بومي‌سازي آن فعاليت و چالش‌هاي داخلي را حل كند و هم بخشي براي ايجاد كسب‌و‌كار جديد و توسعه اشتغال در‌كنار كسب‌و‌كار ايرانسل ايجاد كند. بنابراين با‌توجه‌به فضايي كه در الكام‌پيچ فراهم شده است، تيم‌هاي استارتاپي اين فرصت را دارند تا با معرفي كسب‌و‌كار خود براي پنل داوري، از هم انديشي ها و تجربيات اعضاي ايرانسل بهره‌مند شوند و در‌صورت مرتبط‌بودن زمينه فعاليت، با ايرانسل همكاري مشتركي آغاز كنند.

مديرعامل ايرانسل درادامه به ظرفيت مركز نوآوري ايرانسل اشاره كرد و افزود:

مركز نوآوري ايرانسل ظرفيت پذيرش ۱۲ تيم استارتاپي را در هر دوره شتاب‌دهي دارد و برگزاري ۶ دوره شتاب‌دهي در سه سال آينده در اين مركز برنامه‌ريزي شده است. ايرانسل اميدوار است با حمايت از پرورش ايده‌هاي جديد و سرمايه‌گذاري روي آن‌ها در راستاي شكل‌دهي به كسب‌و‌كارهاي نوپا و ارائه خدمات جديد و كمك به توسعه اقتصاد ديجيتال كشور، گام مؤثري بردارد. در همين راستا، با حضور ايرانسل‌لبز در بخش‌هاي الكام‌پيج و پاويون شتاب در ششمين دوره رويداد الكام‌استارز، از شركت‌كنندگان در اين رويداد حمايت خواهد كرد.

مركز نوآوري ايرانسل در قالب مجموعه «ايرانسل لبز (Irancell Labs)» و با هدف فرصت‌آفريني در زمينه فناوري‌هاي برتر به‌منظور خلق ارزش و رفاه انسان‌ها و توسعه سبك زندگي ديجيتال با رويكرد «نوآوري باز» تشكيل شده است. مجموعه ايرانسل لبز شامل سه بخش «تحقيق و توسعه»، «مركز نوآوري ايرانسل» و «آكادمي ايرانسل» است و از سال گذشته با هدف تعميق ارتباط ايرانسل با جامعه دانشگاهي و كمك به مراكز علمي و استارتاپ‌ها و شركت‌هاي فناور تأسيس شده است. چشم‌انداز اين مجموعه پيش‌گام‌بودن در توسعه منابع انساني و زيرساخت‌هاي تحقيقاتي اقتصاد دانش‌بنيان در حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و دستيابي به جايگاه برترين مجموعه ملي در زمينه خلق محصولات و خدمات اين حوزه است.

نخستين نوآوردگاه (استارتاپ‌ويكند) اين مركز از ۱۶ تا ۱۸ آبان و دومين نوآوردگاه از ۲۰ تا ۲۲ آذر در «شتاب‌دهنده كهكشان» واقع در «ايستگاه نوآوري شريف» برگزار شد. از مجموع ۵۵ ايده دريافتي در نوآوردگاه اول و ۳۰ ايده دريافتي در نوآوردگاه دوم به‌ترتيب ۱۰ و ۱۲ تيم براي رويداد حضوري دعوت شدند. اولين دوره پيش‌شتاب‌دهي اين مركز هم از ۱۱ دي آغاز شد. در اين دوره، چهار تيم استارتاپي در زمينه سلامت ديجيتال و سه تيم استارتاپي در زمينه خدمات سبك زندگي ديجيتال و يك تيم در زمينه VoD حضور دارند. طول دوره پيش‌شتاب‌دهي سه ماه است و درپايان تيم‌هايي كه كمينه‌ محصول قابل‌ارائه (MVP) آن‌ها تأييد شده باشد، وارد مرحله شتاب‌دهي خواهند شد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات