شهرداري تهران مناقصه‌هاي خود را تمام‌الكترونيك برگزار مي‌كند

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در فاز جديد سامانه معاملات شهرداري تهران، تمام مراحل انجام معامله‌ها و برگزاري مناقصه‌ها الكترونيكي و با ابزارهايي مانند امضاي ديجيتال انجام خواهد شد.
تبليغات

مديرعامل سازمان فاواي شهرداري تهران از برگزاري تمام‌الكترونيك مناقصه‌ها در شهرداري تهران خبر داد. به‌گفته‌ي محمد فرجود، تمام مراحل انجام معامله‌ها و برگزاري مناقصه‌ها الكترونيكي و با ابزارهايي مانند امضاي ديجيتال انجام خواهد شد. به‌گزارش روابط‌عمومي سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري تهران، فاز جديد سامانه معاملات شهرداري تهران عملياتي شده است و بر‌اين‌اساس، تمامي مراحل از انتشار آگهي تا دريافت و بارگذاري اسناد و مدارك لازم براي شركت در مناقصه‌ها و مزايده‌‌ها و برگزاري كميسيون‌هاي معاملاتي و صورت‌جلسه‌ها تمام‌الكترونيك انجام خواهد شد.

در‌حال‌حاضر، تمامي آگهي‌ها و سندهاي مربوط به مناقصه‌ها و مزايده‌هاي شهرداري تهران در سامانه‌ي تالار معاملات منتشر مي‌شود و متقاضيان شركت در معاملات مي‌توانند از اين درگاه اسناد را به‌طور الكترونيكي دريافت كنند. در فرايند تمام‌الكترونيك كميسيون معامله‌ها، پيمان‌كاران متقاضي شركت در مناقصه‌ها بايد يك ‌بار گواهي امضاي الكترونيكي صاحبان امضا و مُهر سازماني خود را با مراجعه به سامانه مركز صدور گواهي الكترونيكي مياني عام ثبت‌‌نام و سپس به‌منظور دريافت به دفاتر پيشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمي منتخب مراجعه كنند. پس‌از‌آن، آنان اسناد مناقصه را مي‌توانند الكترونيكي امضا و مُهر و در سامانه معاملات شهرداري بارگذاري كنند.

فرجود مي‌گويد الكترونيكي‌شدن و اعلان عمومي معاملات شهرداري براي تمامي متقاضيان فرصت‌هايي برابر ايجاد مي‌كند و موجب حذف گردش كارِ دستي مي‌شود. همچنين با اجرايي‌شدن امضاي ديجيتال در شهرداري تهران، ضمن حفظ كامل محرمانگي، شفافيت و امكان نظارت حداكثري بر فرايندها فراهم مي‌شود.

به‌گفته‌ي فرجود، ويژگي مهم سامانه شهرداري رمزگذاري و امضاي پاكت ارزش است. او مي‌گويد در اين فرايند، پيمان‌كاران پاكت ارزش را با رمز ويژه‌اي رمزنگاري مي‌كنند و صرفا با توكن خاصي قابليت گشايش مي‌يابد كه دراختيار كميسيون‌هاي معاملات شهرداري قرار دارد و اطلاعات ارزش‌هاي پيشنهادي در سامانه وارد مي‌شود و كميسيون براساس محاسبات سيستمي همچون محاسبات ارزش عادله و ظرفيت آزاد پيمان‌كار، برنده را تعيين مي‌‌كند.

مديرعامل سازمان فاواي شهرداري تهران اشاره كرد كه تمامي فرايندهاي پس از برگزاري كميسيون مانند انعقاد قرارداد، دستور‌كار، بازديد، صورت‌جلسه‌ها و صورت‌وضعيت و معامله‌هاي غيرقراردادي در سامانه جامع معاملات پيش‌بيني شده است. پيمان‌كاران براي دريافت اطلاعات و يادگيري‌هاي لازم در زمينه سامانه معاملات شهرداري تهران مي‌توانند به نشاني business.tehran.ir مراجعه كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات