رئيس‌ جمهور: مرا به ‌جاي وزيرم براي افزايش پهناي باند محاكمه كنيد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
رئيس‌ جمهور روحاني در دفاع از عملكرد وزير ارتباطات، اعلام كرد پهناي باند كشور با دستور او افزايش يافته است و نمي‌توان كسي را براي پهناي باند محاكمه كرد.
تبليغات

رئيس‌ جمهور امروز در جلسه هيأت دولت با اشاره به محاكمه‌ي وزير ارتباطات، اذعان كرد كه پهناي باند كشور با دستور خود او افزايش يافته و اگر قرار است كسي به ‌خاطر پهناي باند محاكمه شود، بايد او را محاكمه كنند.

به گزارش ايرنا، حسن روحاني اظهار كرد كه در شرايط كرونا فضاي مجازي به فضاي تنفس براي مردم تبديل شده است. او توضيح داد: «در ماه‌هايي كه ناچار بوديم به مردم بگوييم كسب‌و‌كار خود را تعطيل كنيد، به بچه‌ها گفتيم مدرسه و دانشگاه نرويد؛ اگر اين فضاي مجازي نبود، دانش‌آموزان و دانشجويان چه كار مي‌كردند و چگونه درس مي‌خواندند؟ مردم در اين شرايط چگونه سرگرم مي‌شدند؟» وي با استناد به همين موضوع گفت وزارت ارتباطات در دولت يازدهم و دوازدهم كار بزرگي در اين رابطه انجام داده؛ چرا كه پهناي باند كار عظيم و بزرگي براي كشور است.

به گفته‌ي روحاني، پهناي باند به‌ معناي آزادي مردم در كسب‌و‌كار الكترونيكي است. او اضافه كرد: «پهناي باند يعني از ثبت سفارش تا بانك مركزي تا گمرك تا ورود كالا و انبارها، همه را مردم ببينند. پهناي باند يعني مبارزه با فساد. كسي نمي‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر كسي را مي‌خواهيد براي مبارزه با فساد احضار كنيد، بايد مرا احضار كنيد؛ نه اينكه وزير مرا احضار كنيد.» رئيس‌ جمهور گفت:

اكنون فضاي مجازي شغل و كسب‌و‌كار براي مردم درست كرده، يادگيري درست كرده، معلم و خانواده و دانش‌آموز را به همديگر مرتبط كرده است؛ البته اشكالاتي هم دارد كه كسي منكر آن نيست. اگر وزير راه ما جاده و اتوبان درست كرد و در آن تصادف شد، بايد وزير راه را احضار كرد؟ بايد متخلف را دستگير كرد. بايد پليس مراقبت كند. شما مي‌خواهيد وظايف پليس و دوربين را به گردن وزير راه بيندازيد. وظايف راننده را بر عهده‌ي وزير راه بيندازيد. جاده و اتوبان بايد باشد، اتومبيل هم باشد. نمي‌شود گفت چون مركب‌هاي ديگر هستند، اتومبيل نباشد. وقتي ماشين، ريل، هواپيما، قطار و اتومبيل مي‌آوريم، تصادف و تخلف هم ممكن است. بايد جلوي تخلف را گرفت. بايد فرهنگ‌سازي كرد. كسي كه پشت فرمان مي‌نشيند، بايد يادگيري ديده باشد و سواد رانندگي داشته باشد، بايد مراقبت كرد.  

روحاني بر همين اساس اظهار كرد كه در فضاي مجازي هم ممكن است مانند فضاي حقيقي، تخلف و دزدي رخ بدهد؛ به همين علت رها كردن اين فضا غلط است؛ اما بستن آن هم اشتباه است. او توضيح داد: «اگر فضاي مجازي نباشد، چگونه بيماران كرونايي را كنترل كنيم؟ اگر فضاي مجازي نباشد، چگونه جلوي شيوع كرونا را بگيريم؟ فضاي مجازي در سلامت يادگيري نشاط مردم كمك كرده است.»

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات