سورنا ستاري: فرهنگ غلط نفتي درمقابل نوآوري و خلاقيت ايستاده است

دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌گفته‌ي معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري، جا‌انداختن فرهنگ توسعه و هوشمندسازي در اقتصادهاي نفتي بسيار سخت است و اين فرهنگ غلط اجازه‌ي توسعه نمي‌دهد.
تبليغات

معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري عصر امروز، ۲۷ بهمن، با حضور در ششمين نمايشگاه اينترنت اشياء واقع در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران اعلام كرد كه اكنون شركت‌هاي زيادي در حوزه‌ي هوش مصنوعي در كشور فعال هستند و به سخت‌افزارهاي حوزه‌ي اينترنت اشياء وابستگي دارند.

به‌گزارش اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، سورنا ستاري در مراسم رونمايي خدمات اينترنت اشياء به نقش فرهنگ در توسعه اشاره كرد و گفت: «جا‌انداختن فرهنگ هوشمندسازي در سيستم‌هاي دولتي در تمام دنيا به‌ويژه در اقتصاد نفتي بسيار سخت است.» ستاري توصيه كرد بازار اصلي اينترنت اشياء بايد در بخش خصوصي ديده شود و مديران خواستار پياده‌كردن هوشمندسازي در سازمان‌ها حمايت شوند. سورنا ستاري اضافه كرد:

اينكه انتظار داشته باشيم بخش دولتي در حوزه‌ي هوشمندسازي جلوتر از مردم باشد، انتظار درستي نيست و اصول تفكر دولتي با نوآوري و هوشمندسازي متناقض است. توسعه‌ي هوشمندسازي مانند ساير توسعه‌ها در نوآوري است.
مرجع متخصصين ايران سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رياست جمهوري در نمايشگاه اينترنت اشيا

ستاري به اين موضوع اشاره كرد مردم دولت را به حمايت از تاكسي‌هاي الكترونيك مجبور كردند و دولت مجبور شد از آن‌ها حمايت كند؛ اما در حوزه‌هايي كه بخش خصوصي فعاليت مي‌كنند، هوشمندسازي را مي‌توان توسعه داد. ستاري توصيه كرد فعالان بخش اينترنت اشياء و هوش مصنوعي در مباحثه شهر هوشمند نيز شهرداري را بايد ياري كنند و سرويسي ارائه دهند كه مردم از آن استفاده كنند و ديگر كسي نتواند با فعاليت آن مقابله كند.

به‌گفته‌ي معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري، بخشي از حوزه‌هاي هوشمندسازي مانند حوزه‌ي راه را دولت مصادره‌ مي‌كند و متأسفانه تغييري در آن‌ها پذيرفته نمي‌شود. ستاري افزود ازآنجاكه فرهنگ توسعه در اين زمينه به‌درستي نهادينه نشد، مسيري اشتباه طي شد و توسعه را در تأسيس مراكز مختلف ديديم؛ بااين‌حال، اگر فرهنگ درست شود و جامعه از نوآوري استقبال كند، بخش خصوصي يا دولتي مي‌توانند سخت‌افزار و نرم‌افزار توليد كنند. سورنا ستاري گفت:

بايد با فرهنگ غلط نفتي مقابله كنيم؛ فرهنگي كه درمقابل نوآوري و خلاقيت با پول نفت مي‌ايستد.

گفتني است ششمين نمايشگاه اينترنت اشياء روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه، ۲۷ و ۲۸ بهمن ۱۳۹۹، در سالن ۲۷ نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران در حال برگزاري است.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات